ش 29 اردیبهشت 1403 ساعت 22:17

دیدار فرمانده مرزبانی منطقه اول جمهوری عراق با همتای خود از استان کرمانشاه در پاوه + عکس

دیدار فرمانده مرزبانی منطقه اول جمهوری عراق با همتای خود از استان کرمانشاه در پاوه + عکس

فرمانده مرزبانی منطقه اول جمهوری عراق با همتای خود از استان کرمانشاه در پاوه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سلام پاوه :فرمانده مرزبانی منطقه اول جمهوری عراق با همتای خود از استان کرمانشاه در پاوه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: فرماندهان مرزبانی منطقه اول جمهوری عراق به هیئت خود، با استقبال فرماندهی مرزبانی استان،سردار سپهری و فرماندهان هنگ مرزی پاوه، قصرشیرین و ثلاث باباجانی از مرز شوشمی وارد کشور شدند.

 

فرمانده مرزبانی منطقه اول جمهوری عراق گفت: این هماهنگی های بین دو طرف مرزبانان، ان شاالله بتواند احساس امنیت را برای مردم ایجاد بکند.

فرمانده مرزبانی منطقه اول جمهوری عراق در حاشیه دیدار با همتای خود در استان کرمانشاه اظهار داشت: امروز ما با مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از استان کرمانشاه دیداری داشتیم که امیدواریم هماهنگی منسجمی ایجاد شود و این هماهنگی ها باعث برقراری امنیت هرچه بیشتر در مرزهای دو کشور شود.

سرلشکر دلیر فرزنده زبیر الزبیاری افزود: همچنین با این هماهنگی ها و تعامل دو طرفه ، مردم در نوارهای مرزی بتوانند به بهترین نحو ممکن زندگی کنند.

 

وی ادامه داد: این هماهنگی های بین دو طرف مرزبانان، ان شاالله بتواند احساس امنیت را برای مردم ایجاد بکند.

 

وی گفت: هم اکنون تفاهم خیلی زیادی بین ما با مرزبانان جمهوری اسلامی وجود دارد و همین طور نقاط مشترک خیلی زیادی هم با هم داریم.

این دیدار تحت عنوان نشست مشترک مرزی ، جهت تعامل هرچه بیشتر بین دو طرف در مرز شوشمی در محل سالن جلسات سد داریان برگزار می شود.

 

در این باره فرماندهی مرزبانی استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: امرز توفیقی حاصل شد که در خدمت همکاران گرامی در مرزبانی منطقه یک جمهوری عراق باشیم و از نزدیک مسائل و مشکلات مرزی دو کشور را در منطقه استان کرمانشاه و استان های سلیمانیه و حلبچه، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

 

سردار کیاست سپهری افزود: در این جلسه به موضوعاتی همچون نحوه تعامل همکاری و اقدامات مشترک برای ایجاد امنیت پایدار در مرزهای دو کشور مفصلا صحبت شد و مقرر شد که در آینده ای نزدیک سطح تعاملات را بیشتر بکنیم.

 

وی ادامه داد: همچنین در خصوص امنیت در مرزها مقرر شد تلاش های بیشتری از دو طرف نیروهای مرزبانی دو کشور شکل بگیرد و مسائل و مشکلات مرزنشینان و بحث کولبری و موضوعات مرتبط با مرزنشینان از دیگر مباحثی بود که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

 

وی در پایان با اشاره به توافقات میان دو کشور گفت: ان شاالله در آینده ای نزدیک ما عملیاتهای مشترک و گشتهای مشترک مرزی را در سطح مرزهای دو کشور بیشتر خواهیم کرد و شرایط را نسبت به گذشته بهبود ببخشیم و جریان روند اقدامات مرزی و معیشت مردم مرزنشین دو کشور نیز مورد توجه قرار گرفت.

فرمانده مرزبانی استان افزود: ان شاالله برگزاری این نشست در راستای معیشت مردم هم، اقدامات و اتفاقات خوبی در آینده شکل بگیرد.

 

گزارش: یاور اسکات