د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 14:31
استاندار در جشن میلاد پیامبر مهربانی در پاوه:

دوستی با پیامبر باید پیروی را در پی داشته باشد/ کولبری مطالبه و دغدغه‌ مهم غرب کشور است+ عکس

دوستی با پیامبر باید پیروی را در پی داشته باشد/ کولبری مطالبه و دغدغه‌ مهم غرب کشور است+ عکس

استاندار کرمانشاه گفت: عشق و دوستی با پیامبر باید تبعیت و پیروی را در پی داشته باشد و وجود شریف رسول خدا به ما معرفی شده تا این شخصیت بزرگ را الگو قرار دهیم.

به گزارش سلام پاوه:  «محمدطیب صحرایی» روز پنجشنبه در جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت که در شهر پاوه و با حضور آیت الله علما نماینده ولی در استان و امام جمعه کرمانشاه، آیت الله محمدی عراقی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه برگزار شد، افزود: این شناخت باید همراه با تبعیت باشد و به دنبال او حرکت کنیم که این شیوه زندگی موجب خوشحالی حضرت رسول اکرم (ص) است.

 

 

وی گفت: باید ببینیم شباهت‌های رفتاری ما با پیامبر اکرم (ص) به چه میزان و تبعیت است که این سنجش در زندگی همه ما بسیار راهگشا است.

 

 

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اگر کسی در جامعه اسلامی زندگی کند و رفتار او همسو با دشمنان اسلام باشد، پس در مسیر رسول خدا نیست.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه پهنه استان کرمانشاه از پاوه گرفته تا گیلان غرب عرصه عزت، ایستادگی و مقاومت است گفت: ۲ روز قبل به مناسبت روز ملی حماسه گیلان غرب در میان این مردمان دلیر حضور یافتیم و در کنار تجلیل از جانفشانی‌های مردم، جاده بسیار مهم چله که نیاز ضروری مردم منطقه است را افتتاح کردیم.

 

 

 

صحرایی با اشاره به اینکه در جای جای استان روند خدمتگزاری با شتاب خوبی در جریان است، گفت: ۷۰ طرح و پروژه نیمه کاره از سال‌های گذشته در سراسر استان از جمله پاوه شناسایی شده که به دلایل مختلف نیمه کاره مانده‌ و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بزودی به بهره برداری می‌رسند.

 

 

 

وی در ادامه از مشکل کولبری به عنوان مطالبه و دغدغه‌ مهم و چندین ساله مردم غرب کشور نام برد و گفت: طی این سال‌ها به ویژه در چند ماه اخیر تلاش‌های گسترده ای صورت گرفته تا کولبری به عنوان یک معضل ناخوشایند تبدیل به یک فرصت و بستر برای رونق اقتصادی و ایجاد شغل های مولد و پایدار برای جوانان منطقه تبدیل شود.

 

 

 

استاندار کرمانشاه افزود: خوشبختانه با مصوبات راهگشای مجلس و دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های اثربخش وزارت کشور، زمینه و بستر برای اینکه کولبری تبدیل به عرصه ای برای تامین معیشت مردم منطقه و حفظ امنیت و کرامت آن‌ها شود، فراهم شده است.

 

 

وی تاکید کرد: همه مردم منطقه باید کمک کنند تا فرزندان برومند ما صاحب زندگی عزتمندانه شوند و روز به روز شاهد رونق و آبادانی بیشتری در استان کرمانشاه و اورامانات باشیم.

 

 

صحرایی گفت: باید با همدلی و هم افزایی، کار و تلاش شبانه روزی و جهادی برای آبادانی و پیشرفت استان کرمانشاه بکوشیم.

 

 

*امام جمعه کرمانشاه: وحدت رمز بقای عالم اسلام است

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از وحدت به عنوان رمز بقای عالم اسلام یاد کرد و گفت: پیامبر مکرم اسلام (ص) مرکز ثقل همه عالم هستی است.

 

 

 آیت الله مصطفی علما روز پنجشنبه در جشن میلاد پیامبر مهربانی که با حضور شخصیت‌های ارشد استان در شهرستان پاوه و به همت ماموستا ملا «قادر قادری» امام جمعه این شهر برگزار شد، با تبریک هفته وحدت افزود: نمی‌توان راجع به رسول خدا (ص) سخن گفت زیرا ایشان مهیمن بر همه پیامبران و انسان هاست و خداوند ثناگوی پیامبر است.

 

وی اظهار کرد: برای موفقیت امت مسلمان باید به رسول خدا اقتدا کنیم زیرا در مقابل پیامبر همه کائنات خاضع هستند و این به خلق کریم پیامبر (ص) بر می‌گردد که الهی، قرآنی و خدایی است و این بهترین الگو برای همه است تا بدانیم چگونه با اهل خانواده رفتار کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: امروز جهان استکبار به جای نفت و منابع زیرزمینی مغزهای ما را می‌خواهد و اندیشه‌های جوانان ما را طلب می کند لذا باید با تمسک به رفتار و گفتار پیامبر برای جوانان برنامه های بزرگ داشته باشیم و همه رفتار ما قرآنی باشد تا قرآنی باشیم.

 

وی یادآور شد: اسلام با شعائر آن زنده است و همه ما با برگزاری و شرکت در این مراسم شعائر را زنده می کنیم.

 

آیت الله علما گفت: خداوند متعال تمامی اعمال پیامبر را به عنوان شعائر معرفی کرده لذا باید فرزندان خود را با آنها آشنا کنیم، شعائر همین مراسم بزرگ، نماز، تمسک به رفتار و گفتار و منش پیامبر اکرم (ص) است.

 

وی با اشاره به سرمایه های بزرگ مسلمانان خاطرنشان کرد: ما شخصیت های بزرگی اعم از شیعه و سنی داریم که باید به آن بزرگان اقتدا کنیم و با کمک هم آینده مسلمانان را بسازیم لذا می‌بینیم یکی از سخنان مهم مقام معظم رهبری، تبیین اسلام و قرآن است.

 

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به امنیت گسترده کشورمان افزود: امروز امنیت جمهوری اسلامی زبانزد است و این مرهون مدیریت مدبرانه رهبری معظم انقلاب و تلاش نیروهای ارزشمند نظامی و انتظامی است لذا بدانید امروز شما قدرت بزرگ جهانی هستید و این به برکت پیامبر اکرم (ص)، قرآن، اسلام و وحدت است.

 

وی با اشاره به ثروت‌های انسانی و معنوی دنیای اسلام گفت: ما ملت و امت ثروتمندی از لحاظ فکری، علمی، محتوا و آگاهی هستیم، دنیا به ما احتیاج دارد و این به برکت اسلام، قرآن و پیامبر رحمت (ص) است.