د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 18:44

آغاز تحول در تجارت مرزنشینان پاوه؛ دست دلالان کوتاه شد

آغاز تحول در تجارت مرزنشینان پاوه؛ دست دلالان کوتاه شد

معاون برنامه‌ریزی فرماندار پاوه گفت: هر ماه باید 700 هزار تومان از سوی کارگزاران و تجار به حساب هر نفر کارت مرزنشینان شهرستان واریز شود.

به گزارش سلام پاوه : معاون برنامه‌ریزی فرماندار پاوه گفت: هر ماه باید 700 هزار تومان از سوی کارگزاران و تجار به حساب هر نفر کارت مرزنشینان شهرستان واریز شود.

 

سیدعلاالدین حیدری، معاون برنامه‌ریزی فرماندار پاوه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سلام پاوه ، اظهار کرد: مرزنشینی یا همان تجارت مرزنشینان یکی از راهکارهای دولت برای کمک به معیشت و ارتقای سطح درآمدی مناطق مرزی است که طی فرآیند تخفیف گمرگی و مالیاتی به هر نفر عضو مشمول دستورالعمل این طرح، در ماه باید ۷۰۰ هزار تومان تعلق گرفته و به حساب صاحبان کارت مرزنشینی واریز شود. یعنی خانواری 4 نفره 2 میلیون هشتصد هزار تومان باید واریز شود.

علا الدین حیدری

وی ادامه داد: واریز این مبلغ برابر قانون و دستورالعمل‌های مربوطه یک الزام است که متأسفانه درگذشته این سهم و حق مرزنشینان غیور از طرف واسطه‌ها به ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته که طرح مذکور را از هدف و مقصد نهایی خود دور کرده بود.

 

معاون برنامه‌ریزی فرماندار پاوه خاطرنشان کرد: براساس وظایف قانونی، وزارت کشور و فرمانداری‌ها مناطق مرزی روند اجرای دقیق و قانونی این دستورالعمل که تسهیلات مردم محور است، را در دستور کار دارند و تلاش متولیان امر بر این است که روند کار بر معیار حق و بر محور مردم بچرخد.

 

وی اضافه کرد: در این راستا طی جلسات مختلف فرمانداری پاوه بر احقاق حق مرزنشینان عزیز و تعلق سهم کامل و بهره‌مندی آن‌ها از همه تسهیلات متعلقه یعنی به ازای هر نفر ۷۰۰ هزار تومان، تأکید و براساس مصوبات مربوطه تمامی کارگزاران و تجار استفاده کننده از کارت مرزنشینی را ملزم به واریز مبلغ کامل و قانونی به حساب مردم کرده و مصوب شده که هر کارگزار و تاجری که خلاف مصوبه عمل کرده و حق مرزنشینان را کاملا واریز نکند، از فعالیت در این حوزه بازخواهد ماند و از استفاده آن‌ها از این امتیاز و تخفیفات کارت مرزنشینی جلوگیری بشود.

 

حیدری خاطرنشان کرد: بر همین اساس و در راستای احقاق حق مردم و در مسیر درست و قانونی قرار گرفتن این طرح فرمانداری شهرستان پاوه و شخص فرماندار به جد پیگیر این موضوع بوده و از همه عزیزان دارای کارت مرزنشینی درخواست می‌شود که با طمانینه و تدبیر مسوولان امر را در اجرای هر چه بهتر و دقیق‌تر این طرح یاری کرده و ما را تا حصول نتیجه مطلوب صبورانه همراهی کنند.

7 پاسخ برای “آغاز تحول در تجارت مرزنشینان پاوه؛ دست دلالان کوتاه شد

  • بابایی در تاریخ آبان 5, 1402 گفت:

    سلام مثلی هست که میگه آمدیم ریش بتراشیم سبیلمان رفت برادر قرار شد 700هزار تومان شود 200هزار نومان را از دست دادیم واقعا این دایتت بود

  • محمود فرهادی در تاریخ مهر 5, 1402 گفت:

    سید عزیز جایگاه وتلاش شما بر هیچ‌کس پوشیده نیست خدا قوت همه ما پشتیبان شما هستیم

  • فرهنگ در تاریخ مهر 5, 1402 گفت:

    سلام دست آقای حیدری درد نکنه که داره واسه حق مردم زحمت میکشه اما آقای حیدری تجار میگن دویست هزار تومانه امروز زنگ زدن گفتن دویست هزار چجوری باید واسه ۷۰۰ هزار اقدام کنیم کا زیر بار برن

  • hamid در تاریخ مهر 4, 1402 گفت:

    سلام واقعا دست مریزاد خدا کند این حق مردم ضایع نشود

  • ناشناس در تاریخ مهر 4, 1402 گفت:

    سلام واقعا دست مریزاد خدا کند این حق مردم ضایع نشود

  • ناشناس در تاریخ مهر 4, 1402 گفت:

    ولی دو هفتا میشه ۱۴ تا. ینی دونفره باید یک و هفتصد بگیره. ب عنوان رسانه سوادتو ببر بالا دوست عزیز

  • باینگان در تاریخ مهر 4, 1402 گفت:

    سلام مراجعه می کنیم بخشداری می گویند صجت ندارد