س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 22:22

کتاب شعر شاعر معاصر پاوه ای به زبان کُردی هورامی منتشر شد

کتاب شعر شاعر معاصر پاوه ای به زبان کُردی هورامی منتشر شد

«پای پاروا» عنوان کتاب تازه‌ «محمد آشنا» شاعر معاصر پاوه ای به زبان کُردی هورامی است که به تازگی به همت نشر «آرو» چاپ و منتشر شده است.

به گزارش سلام پاوه : «پای پاروا» عنوان کتاب تازه‌ «محمد آشنا» شاعر معاصر پاوه ای به زبان کُردی هورامی است که به تازگی به همت نشر «آرو» چاپ و منتشر شده است.

 

این کتاب سومین مجموعه شعر محمد آشنا است کە بعد از ۱۰ سال و در ادامه کتاب‌های (مزره‌ماچ، ۱۳۹۰) و (چل چرای سووتاو، ۱۳۹۲) به زبان کردی هورامی منتشر شده است.

 

کتاب پای پاروا شامل ۷۲ شعر آزاد یا سپید است و در ۸۱ صفحه و در قطع رقعی با طراحی و صفحه آرایی انتشارات آرو در شهر پاوه پایتخت هورامان منتشر شده است.

 

انتشارات آرو در شهرستان پاوه با مدیریت شاعر و نویسنده توانمند هورامان «عدنان مرادی» در سال‌های اخیر کتاب‌های ارزشمند و باکیفیتی منتشر کرده که جا دارد از زحمات ایشان قدردانی شود.

 

محمد آشنا متولد ۱۳۵۸ است.«صلح زیر نور ماه» (بررسی شعر شاعران شاهد ایران)، «برای مرگ آرزوهایم» (بررسی شعر شاعران شهرستان پاوه)، «از تنهایی من در تو» (مجموعه شعر )، «یک بسته سیگار در غربت» (ترجمه اشعار رضا بروسان و الهام اسلامی)،«مزره ماچ» (مجموعه شعرعاشقانه کردی) و «چل چرای سوتاو» (مجموعه شعر کردی) عنوان آثار منتشر شده و در دست انتشار این شاعر است.