د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 17:28

در آیین بزرگداشت روز خبرنگار در استانداری چه گذشت/ عکس

در آیین بزرگداشت روز خبرنگار در استانداری چه گذشت/ عکس

مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با حضور خبرنگاران شهرستان پاوه در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش سلام پاوه: مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با حضور خبرنگاران شهرستان پاوه در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : هرچند با تاخیر اما با حضور بیش از 700 خبرنگار رسانه های رسمی استان و استاندار کرمانشاه مراسم روز خبرنگار با حواشی فراوان برگزار شد.

 

در این مراسم که تعدادی از چهره های رسانه ای به نقد تند پرداختند .

 

مهدوی چشمه گچی از چهره‌های پرسابقه سیاسی استان کرمانشاه ،طی سخنانی برخی از کارهای استاندار را مورد حمله قرار داد و از ایشان خواست که استعفا دهد.

 

مهدوی چشمه گچی نسبت به مدیریت استان و شخص استاندار کرمانشاه نقد تندی داشت و در نقد گزارش عملکردی صحرایی استاندار کرمانشاه در خصوص آماده سازی مراسم اربعین خاطر نشان شد.

 

که کرمانشاه از فقر و فلاکت و بیکاری در رنج است و این دردهای مزمن همچنان بی درمان مانده مهدوی خطاب به استاندار کرمانشاه گفت باید طوری عمل کنید که هزینه های چند میلیاردی اربعین آورده های مناسب و خوبی برای مردم کرمانشاه داشته باشد.

 

وی ادامه داد اینکه بگویید مثلا بگویید چند تا گیت در مرز خسروی زده اید یا بخواهید نشان دهید که مثلا شبانه روز پای کار هستید خب مردم باید فواید این فعالیت ها را لمس کنند مهدوی همچنین با انتقاد از عملکرد صفدری مدیرکل ارشاد کرمانشاه تصریح کرد اکر کرمانشاه هفتصد خبرنگار دارد پس الان این شهر هیچ مشکلی نداشته باشد.

 

فاطمه آتش پیکر سردبیر هفته نامه عصر باختر به مدیر کل ارشاد کرمانشاه گفت شما چطور شبها خوابتان میبرد در حالی که هم مدیر کل ارشاد هستید و هم معاون استاندار در حالی که در هیچکدام موفقیت هایی ندارید. آتش پیکر با صراحت ازصفدری خواست همین امشب استعفا دهد.

 

علی صفدری : ۳۵۶ فعال رسانه‌ای استان کرمانشاه عضو صندوق اعتباری هنر هستند

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از عضویت ۳۵۶ فعال رسانه‌ای استان در صندوق اعتباری هنر خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۹ نفر در شهر کرمانشاه عضو سامانه جامع رسانه‌های کشور هستند.

 

 «علی صفدری» در مراسم روز خبرنگار در استانداری کرمانشاه؛ افزود: در استان کرمانشاه خارج از فعالیت خبرگزاری ها رسمی؛ ۶۹ نشریه محلی، ۷۵ پایگاه خبری که عضو خانه مطبوعات استان هستند فعالیت می کنند.

 

وی همچنین میانگین تحصیلات فعالان رسانه ای استان کرمانشاه را چهار درصد دکترا، ۳۹ درصد دارای مدرک تحصیلی ارشد و ۳۶ درصد داری مدرک کارشناسی اعلام کرد و بیان داشت: هیچ فعال رسانه ای در استان کرمانشاه پایین تر از مدرک لیسانس نیست که نشان از سطح دانش و سواد فعالان رسانه ای کرمانشاه دارد.

 

صفدری در ادامه از زحمات فعالان رسانه ای که در طول سال گذشته در راستای اطلاع رسانی، و آگاهی سازی مردم استان کرمانشاه زحمت کشیدند، قدردانی کرد و بیان داشت: امروز فضای رسانه ای در دنیا و کشور ما در مقایسه با یک و ۲ دهه گذشته بواسطه رشد تکنولوژی بسیار دچار تغییر و تحول شده و مردم به لحظه در جریان تمام اخبار و رویدادهای نه تنها کشور بلکه جهان قرار می گیرند.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه رشد و تحول فضای رسانه ای و تاثیرگذاری فراوان آن بر زندگی مردم؛ وظیفه فعالان رسانه ای و خبرنگاران در این راستا را بسیار مهم و قابل توجه دانست.

 

صفدری در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام این نهاد در حوزه فرهنگ و رسانه در ایجاد فضای گفت و گو بین نخبگان، مردم و نخبگان، اقشار مختلف جامعه، مردم و دولت در قالب نشست ها و برنامه های مختلف اشاره کرد و آن را از برنامه های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال جاری عنوان کرد زیرا به اعتقاد وی گفت و گو بین اقشار مختلف جامعه با رویکردها و سلایق مختلف باعث رشد و بالندگی جامعه و استان می شود.

 

این مسوول همچنین از پرداخت وام قراض الحسنه به خبرنگاران و فعالان رسانه ای برای اولین در سال جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد این تسهیلات بتواند بخشی از مشکلات معیشتی و کاری این فعلان رسانه ای را در استان بر طرف کند.

 

وی همچنین از دیگر اقدام های این اداره کل برای خبرنگاران و فعالان رسانه ای در سال جاری را فراهم کردن امکان ثبت نام آنها در پروژه نهضت ملی مسکن با عنوان طرح مسکن خبرنگاران؛ برای فعالان رسانه ای که واجد شرایط هستند اعلام کرد.

 

در این مراسم استاندار کرمانشاه ضمن تبریک روز خبرنگار و قدردانی از این قشر زحمتکش و فعال، عنوان کرد: مجموعه‌هایی از سلایق مختلف در استان داریم، شخصاً چه به‌عنوان یک شهروند کرمانشاهی چه به‌عنوان یک مسئول صداقتی که در حرف‌های خبرنگاران هست را با گوش جان می‌شنوم، در تعابیر و آموزه‌های اسلامی داریم که دوست تو کسی است که به تو راست بگوید نه به هر شکل و درهرحال تو را تصدیق کند.

 

صحرایی ادامه داد: هر حرف خوشایند و روشنی دلیل بر تملق نیست و هر حرف تلخی هم حق نیست. دولت‌ها را ما می‌آوریم چه دولت‌های قبل، حال و آینده منتخب مردم ایران بوده و هستند و این ثمره استقلال و آزادی انقلاب اسلامی است.

 

وی تأکید کرد: ساختن این کشور به‌وسیله خود ما نیاز به همت، اراده و عزم دارد، ما امروز با ۴۴ سال سابقه انقلاب و تغییر با ترازهای جهانی در حال رقابت هستیم، هیچ کشوری در صدسال اخیر در غرب و شرق عالم بعد از انقلاب خودش، بعد از تغییر خودش اصل حکومت را به رأی مردم نگذاشته است و با ۴۴ سال سابقه این تعداد انتخابات را تجربه نکرده است.

 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این‌ها همگی پیام‌های درونی دارد، زحمات تمامی مسئولین از اوایل انقلاب تا به هم‌اکنون در کرمانشاه احترام می‌گذارم و از خدا می‌خواهم به احسن وجه از آنان بپذیرد، اما نکته اینجاست آمارهای تلخی که وجود دارد و همان بیکاری رده یک کرمانشاه که عنوان شد، محصول کار بنده نیست، میراثی است که به بنده و شما رسیده است، اگر خط‌کشی کار می‌کرده و سال‌ها کرمانشاه در رتبه یک، دو و سه بیکاری بوده است بنابراین همان خط کش در سه‌ماهه اول امسال اعلام می‌کند که کرمانشاه رده اول بیکاری را تحویل داده و به رده 7 کشوری رسیده است.

 

صحرایی با اشاره به اینکه حتماً این موارد ثمره تلاش تنها شخص بنده نبوده است، ادامه داد: تلاش کردیم زحمت قبلی‌ها را هدر ندهیم و رده جدید را بپذیریم، اگر ما میراث تجربه کردن گذشتگان خود بودیم راه اصلاح، ترقی، رشد و تعالی دیدن صدمات و آسیب‌ها فقط نیست باید این موارد را دقیق ببینیم و از بین آن‌ها راه‌حل پیدا کنیم، تأسف‌داریم که کرمانشاه در بیکاری و خیلی آمارها وضع خوبی ندارد، اما راه‌حل آن دویدن و تلاش کردن است و تلاش کنیم از ما میراث بهتری بماند.

 

 

نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکن که یکی از نیازهای قطعی و ضروری استان در حال پیشرفت است

 

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در حاشیه مراسم روز خبرنگار عنوان کرد: در مدت چندماهه خدمت بنده اولین نکته و تلاش که به آن پایبند بودیم این است که در عین دیدن نقاط ضعف، نقاط قوت را خوب بشناسیم، ما در کرمانشاه نقاط ضعف و تهدیدهای تلخی داریم اما بارها هم بیان‌شده است که فرصت‌های بزرگی داریم، فرصت‌ها را به‌خوبی بشناسیم و از آن‌ها آینده بسیار زیباتر برای کرمانشاه بسازیم.

 

استاندار کرمانشاه ادامه داد: یکی از پیشران‌های ایجاد اشتغال صنایعی است که در مقوله مسکن باهم زنجیر می‌شوند، در زمان تحویل پست به بنده استان کرمانشاه در ساخت‌وساز مسکن در رده 27 کشور جا داشت و اکنون طبق آمار و بررسی‌ها می‌توانید ببینید استان کرمانشاه در بحث مسکن به رده‌های خوبی رسیده است و در تلاشیم به رده‌های زیر ده برسیم.

 

 

 

وی با ایجاد این سؤال که چگونه ارتقا پیدا کنیم؟ ادامه داد: زمینی که جز مقدمات ساخت مسکن است، در آن زمان ده درصد تخصیص پیداکرده بود و در حال حاضر بالای صد درصد تخصیص پیداکرده است، یعنی برای فازهای بعد نیز زمین شناسایی و آماده ساخت‌وساز شده است، ۱۹ هزار و پانصد واحد مسکن با سرعت قابل‌قبول بالاتر از میانگین کشوری در حال ساخت‌وساز در کرمانشاه است.

 

 

این مقام مسئول کرمانشاه تأکید کرد: برای تقویت این ظرفیت یک توافق بسیار مفید با بانک مسکن داشته‌ایم که بیش از ۸ هزار میلیارد تومان تزریق منابع به نهضت ملی استان کرمانشاه اتفاق افتاده است و پیشنهاد فنی ما که آن‌هم فقط توسط استان کرمانشاه به کشور ارائه‌شده است، این بود؛ با شرایطی که مردم دارند الآن امکان ارائه اقساط را ندارند و پیشنهاد شد بانک مسکن بیاید بعد از ثبت‌نام وام کلان کمکی را قبل به مردم پرداخت کند، ساختمان‌ها به مرحله تحویل برساند و به مردم چیزی در حدود 8 ماه تنفس دهد و بعدازآن مردم شروع به پرداخت اقساط کنند.

 

 

صحرایی بیان کرد: بنیاد مستضعفان پروژه ۵ هزار ۴۰۰ واحدی دولت‌آباد را که بعد از دو سال نیم توقف باکارها و گره‌گشایی‌هایی، دوباره با سرعت خوبی راه‌اندازی کرد، ۳ هزار میلیارد تومان در طی این توافق مجدد تزریق‌شده و جمع این‌ها درنهایت نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکن که یکی از نیازهای قطعی و ضروری استان است با سرعت خوبی پیش رفت و مسکن ثمره یک زنجیره اشتغال‌زا است.

 

 

وی افزود: در مقوله صنعت در هفته دولت نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد تومان افتتاح پروژه داریم، از ذوب‌آهن، صنایع پتروشیمی، صنایع خرد و کلان، راه‌اندازی کارخانه‌های راکد و غیره را در برنامه داریم، ما در صنایع و کارها طیفی داریم یکسر طیف صنایع خرد است که با همکاری و هم‌افزایی استانی شکل‌گرفته است، نزدیک به ۷۰ پروژه راکد در پهنه استان شناسایی‌شده است که جمع این‌ها با تکمیل بالای 65 درصد، چیزی در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز داشته است.

 

استاندار گفت: در شرق و غرب استان، با پیگیری‌های مفصلی که انجام‌شده است تا پایان امسال اگر اتفاق دیگری نیفتد، بیش از نیمی از این پروژه‌ها به اتمام می‌رسند و این یعنی شناسایی فرصت‌ها و استفاده از آن‌ها است، ما در پهنه استان تلاش داریم که حدود ۷۰ پروژه را که در شهرستان‌های مختلف استان هستند به نتیجه برسانیم.

 

 استاندار کرمانشاه همچنین افزود: اولین تراکم مشاغل ما صنعت و کشاورزی نیست، خدمات است و می‌تواند این خدمات جهش‌یافته اشتغال ایجاد کند.

 

تحقق آرزوی 40 ساله مردم پاوه برای بازگشایی مرز شوشمی

 

 

استاندار کرمانشاه در ادامه گفتگو بیان کرد: دو روز قبل از عید قربان به تعبیر حاج ملاقادر قادری آرزوی 40 ساله پاوه برای بازگشایی مرز شوشمی اتفاق افتاد، طی دو هفته قبل ۶۰ درصد مسافرین که از اقلیم کردستان وارد کرمانشاه می‌شوند برای تروریسم بهداشت و درمان وارد کرمانشاه می‌گردند اگر ما می‌خواهیم اشتغال‌زایی و گردش پول در استان داشته باشیم که با شعار نمی‌شود.

 

 

صحرایی تأکید کرد: ۴ روز قبل طی مذاکره با استاندار دیالی عراق مرز سومار ما هم 24 ساعته شد، مرز سومار مرز تجاری استان کرمانشاه است و در حال حاضر روزانه ۲۵۰ کامیون عبور و مرور دارند، کرمانشاه می‌تواند بهشت گردشگری، کامیون داران کشور، ترانزیت کالا، مشاغل خدماتی و فنی باشد.

 

وی گفت: شوشمی مرز بسته‌ایی بوده است که حال بازگردیده است، سومار مرز متروک‌هایی بوده که حال حاضر راه آن آسفالت و گردشگری آن فعال‌شده است.

 

وی بابیان اینکه اگر ما کرمانشاه را از بن‌بست خارج نکنیم در درون خودمان ظرفیت ایجاد شغل نداریم، اولین تراکم مشاغل ما صنعت و کشاورزی نیست، خدمات است و می‌تواند این خدمات جهش‌یافته اشتغال ایجاد کند.

 

در این مراسم از تعدادی از خبرنگاران استان که در جشنواره های کشوری درخشیده بودند و همچنین تعدادی از پیشکسوتان رسانه تجلیل شد.