س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 00:21

مراسم بزرگداشت حماسه شکست حصر پاوه برگزار شد/ گزارش تصویری

مراسم بزرگداشت حماسه شکست حصر پاوه برگزار شد/ گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : مراسم بزرگداشت حماسه شکست حصر پاوه امروز با حضور  استاندار کرمانشاه و مسؤولان شهرستانی، استانی و کشوری و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات حضرت امام خمینی(ره) پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه :علی‌رضا حیدری سرپرست فرمانداری پاوه در این  مراسم، اظهار کرد: تاریخ ۲۶ مردادماه سال ۱۳۵۸ […]

به گزارش سلام پاوه : مراسم بزرگداشت حماسه شکست حصر پاوه امروز با حضور  استاندار کرمانشاه و مسؤولان شهرستانی، استانی و کشوری و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات حضرت امام خمینی(ره) پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :علی‌رضا حیدری سرپرست فرمانداری پاوه در این  مراسم، اظهار کرد: تاریخ ۲۶ مردادماه سال ۱۳۵۸ در شهرستان پاوه یادآور رشادت‌ها، ایثار، پایمردی، جانبازی و ایثار عزیزانی‌ست که با همت بالا، پایداری، جانانه و قهرمانانه در مقابل مهاجمین و گروه‌های ضدانقلاب از این آب و خاک دفاع کردند.

وی ادامه داد: این روز را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی‌ست که  برای همیشه در اذهان مردم این دیار باقی مانده است، چرا که با فرمان تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی نیروهای مسلح ارتش‌، سپاه و ژاندارمری آن زمان ورود پیدا کردند و حصر پاوه شکسته شد.

سرپرست فرمانداری پاوه تصریح کرد: سالروز شکست حصر پاوه برگ زرینی بر دفتر پرافتخار جمهوری اسلامی ایران است که به وسیله دلاوری‌های مردم باایمان همین دیار رقم خورده شد.

وی با بیان اینکه خون شیعه و سنی در حماسه شکست حصر پاوه در هم آمیخته شد، خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم امروز از وحدتی صحبت می‌کنیم که در تاریخ ۲۶ مردادماه سال ۵۸ در شهرستان پاوه به منصه ظهور گذاشته شد. شیعه و سنی در یک سنگر همچون کوهی استوار در برابر دشمن مقاومت کردند و تن به ذلت ندادند.

حیدری گفت: امنیت امروز کشور به خصوص این شهرستان مرزی مرهون رشادت‌ها، ایثار و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان، آزادگان و حضور به موقع مردم در صحنه‌های مختلف است.

وی تصریح کرد: مسؤوولان هم به عنوان میراثداران این آب و خاک در برابر عزتی که شهدا برای این آب و خاک آفریدند وظیفه حراست از میراث بزرگ امام و انقلاب را که همان تبعیت از مقام معظم رهبری است را برعهده داریم.

سرپرست فرمانداری پاوه با تأکید بر حفظ وحدت به عنوان بنیادی‌ترین عامل پیروزی، تصریح کرد: با اسم پاوه به یاد مقاومت شهید چمران، دیگر شهدا و مردمانی که در آن زمان کمر همت بستند و در مقابل اجانب ایستادگی کردند، می‌افتیم.

وی تصریح کرد: امروز پاوه هم از سوی دشمنان و بیگانگان کانون توجه است، دشمن برای پاوه‌های دیگر و برای ملت ایران نقشه‌ها دارد همواره سعی می‌کند با تفرقه‌افکنی میان مردم و نظام فاصله ایجاد کند.

حیدری گفت: با وجود ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه؛ یار دیرین امام، انقلاب و مقام معظم رهبری همواره روحیه و فضای انقلابی در پاوه حاکم بوده و هست.

استاندار کرمانشاه:

پیروزی مردم در ۲۶ مرداد از اراده خداوند بوده است/ اصلاح راه و زیر ساختها گامهای بعدی مرز شوشمی

استاندار کرمانشاه در مراسم بزرگداشت سالروز حماسه ۲۶ مرداد پاوه که صبح امروز در سالن امام خمینی(ره) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: ماموستا ملا قادر قادری شخصیت انقلابی بصیر و صبور، یادگاری از روزهای سخت و جهاد این منطقه تا به امروز است که همواره ثابت قدم و در کنار مردم مانده است.

دکتر محمد طیب صحرایی گفت: شاید برای نسل جوان تصور سختی باشد که امروز سال ۵۸ را تداعی کنند، اما اگر امروز با امنیت گفتگو می کنیم، در اینجا یک روزی مردانگی به کار آمده و ادعا خریدار نداشته و کسانی که گوهر وجودشان را پای کار آوردند، باعث افتخار امروز ما شدند.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم و با اشاره به چرایی گردهم آمدن اقشار مختلف مردم در این مراسم گفت: یکی از وظایف پیامبران الهی یادآوری ایام الله به مردم بود، ایامی که خداوند متعال قدرت و اراده خود را بیش از سایر روزها به ظهور می رساند.

صحرایی ادامه داد: در شرایط انقلاب نوپا، مردمی اراده می کنند که خودشان برای خود تصمیم بگیرند اما تمامی زورمندان و ظالمان دنیا اقدام به عمل می کنند و در سال ۵۸ چند ماهی که از پیروزی انقلاب گذشته بود و هر ظالمی که توانسته است علیه مردم اقدام کند، در روز ۲۶ مرداد، یوم الله اتفاق افتاده و خداوند اراده کرده است که مردم پیروز و دشمنان خار شوند.

وی با بیان اینکه به این جهت ایام الله را باید گرامی بداریم چون که برای زندگی نیاز به انگیزه و اطمینان و روحیه و توان داریم، گفت: ایام الله روزهایی هستند که به ما روحیه می دهند و ۲۶ مرداد برای هر جوان پاوه ای کافی است که با عزت زندگی کند، برای هر جوان ایرانی و مسلمان کافی است که فکر کند دنیا بدنبال آن بود که در برابر ایران بایستند و خواسته خداوند این بود که مردم ایران پیروز شوند و اراده الهی محقق شد.

استاندار کرمانشاه افزود: امروز جمع شدیم که یاد بگیریم که هر کس برای خدا باشد خدا هم برای اوست و این مهم است که امثال بنده بدانیم در راه خدا حرکت کنیم وعده خدا لا تخلف است.

وی گفت: شهدای پاوه و شهدای دفاع مقدس، یاری کنندگان دین خدا در دوران غربت هستند و مسلمانانی که در دوره غربت، اسلام را یاری کردند درجه بالاتری دارند، و این عزتی است که خدا به شهدا و ایثارگران و رزمندگان و جانبازان عنایت فرموده است.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید از مرز شوشمی گفت:‌ مرز شوشمی، در آستانه عید قربان برای رفت و آمد مسافرین بازگشایی شد، و این مرز قدم به قدم تبدیل به مرز آبرومندتر و مفید می شود.

صحرایی افزود: برخی از نواقصات و نکاتی که پیش رو بود، رفع خواهد شد و در خدمت مردم و ابادانی منطقه قرار خواهد گرفت.

وی گفت: گامهای بعدی برای این مرز ، اصلاح راه و زیر ساختهای مرز است که کارهای دیگر تا آبادانی و شکوفایی این منطقه اتفاق بیافتد.

در این مراسم از زحمات و خدمات حاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه از سوی مسئولان کشوری و استانی و شهرستانی تجلیل شد همچنین از چند خانواده شهید حماسه شکست حصر پاوه و چند رزمنده و فرزند شهید نیز تقدیر به عمل آمد. همچنین کتاب مرداد خونین نیز رونمایی شد.