د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 14:37

سیستم دفع فاضلاب، مشکل اصلی «نسمه» روستای الحاقی به پاوه

سیستم دفع فاضلاب، مشکل اصلی «نسمه» روستای الحاقی به پاوه

به گزارش سلام پاوه : «نسمه» از معروف‌ترین روستاهای گردشگری منطقه اورامانات به شهر پاوه الحاق و شهرک نسمه شده که سیستم دفع فاضلاب سنتی دارد، ورود زباله به شبکه فاضلاب گاها موجب انسداد شبکه فاضلاب این محله و گرفتاری‌های برای اهالی می‌شود. نسمه، روستایی زیبا و دیدنی در فاصله ۵ کیلومتری  شهرستان پاوه و […]

به گزارش سلام پاوه : «نسمه» از معروف‌ترین روستاهای گردشگری منطقه اورامانات به شهر پاوه الحاق و شهرک نسمه شده که سیستم دفع فاضلاب سنتی دارد، ورود زباله به شبکه فاضلاب گاها موجب انسداد شبکه فاضلاب این محله و گرفتاری‌های برای اهالی می‌شود.

نسمه، روستایی زیبا و دیدنی در فاصله ۵ کیلومتری  شهرستان پاوه و ۱۲۰ کیلومتری استان کرمانشاه بوده که با وجود جاذبه‌های زیبا تبدیل به یک منطقه گردشگری هم شده؛ در این منطقه، نحوه قرارگیری خانه‌ها، به گونه‌ای است که انگار این خانه‌ها بر روی هم سوارند و جلوه جالبی به

روستای نسمه

روستای نسمه

این منطقه داده‌اند. در سال ۹۹ با تصویب هیأت دولت، «نسمه» از معروف‌ترین روستاهای گردشگری منطقه اورامانات به شهر پاوه الحاق و شهرک نسمه شد.

حال اهالی این شهرک در تماس‌های مکرر با خبرنگار سلام پاوه، گفته‌اند که یک هفته است که تمام منطقه گردشگری نسمه را فاضلاب فرا گرفته و شهرک را بوی لجن و فاضلاب گرفته و در معبر اصلی آن نیز فاضلاب جاری شده است.

امور آب و فاضلاب پاوه در مورد مشکل انسداد شبکه فاضلاب شهرک نسمه جواب داده؛ با توجه به اینکه شهرک نسمه دارای سیستم دفع فاضلاب سنتی است، ورود زباله به شبکه فاضلاب گاها موجب انسداد شبکه فاضلاب این محله می‌شود که همین امر مشکلاتی را برای اهالی محترم این محله به همراه دارد.

پرسنل امور آبفا شهرستان پس از اطلاع از وقوع هر حادثه بلافاصله در محل حاضر و نسبت به رفع مشکل پیش آمده اقدام می‌کنند و در روز دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ نیز پس از اطلاع از انسداد شبکه فاضلاب شهرک نسمه بلافاصله در محل حاضر و نسبت به رفع این حادثه اقدام کردند.

ضمنا لازم به یادآوری است، امور آب و فاضلاب شهرستان پاوه علی‌رغم اینکه از مشترکین مناطق الحاقی هیچ گونه وجهی بابت دفع  فاضلاب دریافت نمی‌کند، نسبت به رفع مشکلات اقدام و خدمات مورد نیاز را به شهروندان محترم ارائه می‌نماید.

لذا به منظور جلوگیری از وقوع مجدد حوادث مشابه و آلودگی زیست محیطی و مشکلات بهداشتی ناشی از پس زدگی فاضلاب به معابر، خواهشمند است از ریختن زباله و ورود شن، ماسه و هدایت آب‌های سطحی به شبکه جمع‌آوری فاضلاب این مناطق جلوگیری شود.