د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 19:06

بررسی مشکلات روستاهای مرزی بخش نوسود در دیدار با سردار آسیابانی/ لغو ساعت خاص تردد برای مرزنشینان شرام+ عکس

بررسی مشکلات روستاهای مرزی بخش نوسود در دیدار با سردار آسیابانی/ لغو ساعت خاص تردد برای مرزنشینان شرام+ عکس

به گزارش سلام پاوه:  جمعی از اهالی و معتمدان روستاهای مرزی بخش نوسود، با حضور  معاون سیاسی امیتی ، معاون هماهنگی امور عمرانی ، بخشدار نوسود، اعضای شورا و دهیاران با سردار «آسیابانی» فرمانده قرارگاه شهید کاظمی دیدار و گفتگو و مشکلات آنها بررسی شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : این روزها منطقه اورامانات […]

به گزارش سلام پاوه:  جمعی از اهالی و معتمدان روستاهای مرزی بخش نوسود، با حضور  معاون سیاسی امیتی ، معاون هماهنگی امور عمرانی ، بخشدار نوسود، اعضای شورا و دهیاران با سردار «آسیابانی» فرمانده قرارگاه شهید کاظمی دیدار و گفتگو و مشکلات آنها بررسی شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : این روزها منطقه اورامانات و شهرستان پاوه تحت شعاع فعالیت پاسداری قرار گرفته است که یادگار نسل طلایی پاسداران رشید جبهه و جنگ است سرداری که از دشت ذهاب شاهد رشادتهایش در جنگ بوده و قله ابوذر میداند که آسیابانی کیست . فرمانده فعلی قرارگاه شهید کاظمی از سومار و مهران و چنگوله و فاو تا شلمچه قدمگاه رشادتهایش بوده و جراحت های عملیات کربلای ۴ و ۵ و تکرشهای جبهه های زاگرس هنوز که هنوزه بر پیکر نحیفش گواه مقاومت و رشاد است. اما این سردار این بار که جبهه و جنگ نیست به میان مردم از اقشار مختلف آماده است تا بتواند گوشه ای از زخمها محرومیت و فقر و مشکلات را ترمیم کند و با فراموشی دردهای جسمی و تخریبهای روحی و روانی اش مرهم درد مشکلات مردم شود.

روز گذشته سردار « کورش آسیابانی» فرمانده قرارگاه شهید کاظمی در نشستی با جمعی از مردم مرزدار بخش نوسود پیگیر حل مشکلات آنها شد.

سالم مصطفایی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری پاوه در این نشست گفت:مردم شریف بخش نوسود همچنان وفادار به نظام و انقلاب اسلامی ،  با اصالت و فرهنگی ، سخت کوش و  مشارکت پذیر هستند.

وی افزود : مسولیت پذیری در نظام اسلامی صرفا فرصتی برای ادای دین و خدمت است امروزه به برکت خون شهدای گرانقدر و حافظان و تامین کنندکان امنیت و همراهی مردم شریف این دیار ، در سایه وجود امنیت لازم است از تمام ظرفیتها و فرصتهایی که در اختیار همه ما گذاشته شده در جهت رسیدگی به مشکلات و عمران و آبادانی این مرز و بوم استفاده و هرکدام در جای خود  و به سهم خود تلاش و اقدام نمایند.

مططفایی افزود : خوشبختانه در سنوات گذشته خدمات و اقدامات خوبی برای توسعه و عمران و ایجاد زیرساختهایی در حوزه  آبرسانی ، برق ،گازرسانی حتی به دورترین روستاهای مرزی ، تلفن واینترنت ، توسعه راهها و.فضاهای ورزشی و آموزشی و عمران شهری و روستایی و غیره انجام شده و برای تکمیل خدمات ، پروژه های خوبی اکنون در منطقه در دست اجراست  در حالی که همه واقفیم با توجه به شرایط خاص و توپوگرافی و صعب العبور بودن منطقه و تجربیاتی که در اجرای پروژه ها داریم اجرا وتکمیل زیرساختها و پروژه های بزرگ و کوچک در همه حوزه ها زمان بر و با صرف هزینه های بسیارو حتی چندین برابری نسبت به  دیگر مناطق  امکانپذیر است.

معاون عمرانی فرمانداری پاوه گفت : اکنون که درخواستها و مشکلاتی در حوزه های مختلف از سوی بخشدار محترم نوسود مطرح شد برخی از خواسته ها قطعا با درایت و عنایت و پیگیریهای سردار محرومان سردار آسیابانی عزیز قابل حل خواهند بود که ان شاالله مثل همیشه پیگیر و اطمینان دارم تا جاییکه ممکن باشد برای رسیدگی به خواسته ها و مشکلات مردم شریف و مرزدار بخش نوسود عنایت ویژه داشته و پیگیر مسائل خواهند شد

مصطفایی افزود :سایر در خواستهای مطرح شده در قالب پروژه های عمرانی و خدماتی را جمع بندی و از طریق دستگاههای اجرایی مربوطه  پیگیری میکنیم  .به امید خدا از ظرفیت اعتبارات ملی و سهم شهرستان از اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور به استان ، اعتبارات استانی در کمیته برنامه ریزی پیش رو  و بعضا منابع داخلی دستگاههای اجرایی و سهم دهیاریها با هماهنگی فرماندار محترم سعی میکنیم تا حد ممکن به مطالبات بخش مرزی نوسود در سالجاری توجه ویژه ای داشته باشیم .

وی در پایان گفت : در حوزه مرز و استفاده از فرصتهای بوجود آمده با عنایت به بازگشایی مرز شوشمی و تردد مسافر و ظرفیتها و قابلیتهای خوب گردشگری  شهرها و روستاهای تابعه شهرستان توصیه میکنم شوراهای اسلامی و دهیاران و فعالین گردشگری برای استفاده مطلوب در جهت رونق گردشگری و بهبود کسب وکار برنامه ریزی  و تلاش نمایند . البته ما در کارگروه گردشکری شهرستان مصوبات و دستور کارهای خوبی تنظیم و به ویژه در حوزه اسکان و ارائه خدمات که سردار محترم اشاره داشتند به نظارت بر اماکن اقامتی و مجوز دار کردن خانه های مسافر  تاکید زیاد داشتیم و دهیاران و اعضای محترم شوراها میتوانند نقش موثری در این رابطه ایفا و به دستگاههای اجرایی و میراث فرهنگی همکاری   لازم داشته باشند.

*لغو ساعت خاص تردد برای مرزنشینان شرام از سه راهی شهدا

فرمانده قرارگاه شهید کاظمی در این نشست گفت : بخش عظیمی از درخواست های مردم محترم شرام و ابلاغ آن توسط بخشدار مربوط به دولت می باشد که لازم است در شورای برنامه ریزی فرمانداری در جلسات آتی مطرح شود و برای آن اعتبار اختصاص داده شود.

سردار کورش آسیابانی افزود : بخش دیگری از مسائل مطرح شده بحث امنیتی در منطقه می باشد که ما در حد توان و کمافی سابق جهت رفع مشکل کمک خواهیم کرد.

وی افزود : بخشی از منطقه دهستان شرام را منطقه ممنوعه اعلام کرده اند که اختیارات بنده در آن محدود می باشد و مردم هم باید به قوانین احترام گذاشته و مقداری رعایت نمایند اما مناطقی که ممنوعه اعلام نشده بنده در حد توان در خدمت مردم آن منطقه خواهم بود.

سردار آسیابانی ادامه داد و گفت : مسئله دیگر مسئله ساعت تردد در مسیر سه راهی شهداء می باشد که مردم از ساعتی بودن تردد در این مسیر گله مند میباشند و اعتراض آن ها کاملا به جا و منطقی می باشد و بنده به مسئولین مستقر در مکان مذکور ابلاغ می نمایم که ساعت ترددی برای ساکنین دهستان شرام وجود نداشته باشد.

وی به موضوع مهم کولبری در مرزهای نوسود اشاره کرد و گفت : در رابطه با طرح تجارت مرزنشینان؛ برای ما اصلا خوشایند نیست که جوان تحصیل کرده ما لقب کوله بر به او داده شود.

سردار آسیابانی افزود : هم بنده و هم دکتر لهونی درتلاش هستیم که این معبر مجاز کوله بری هرچه زودتر بازگشایی شده و تمامی برنامه های موردنظر را از طریق دستگاههای سیاسی استان به شورای امنیت کشور ارجاع داده ایم فلذا منتظر آن هستیم که از طریق رئیس مجلس این موضوع در صحن علنی مطرح شود و با کسب رای لازم هرچه زودتر این معضل ریشه کن شود.

* لزوم حفظ فضای دینی و معنوی روستای گردشگری هجیج

وی خطاب به مردم و مسئولان روستای هجیج نیز توصیه ای داشت و گفت : در آخر نیز توصیه اینجانب به مردم و مسئولین روستای هجیج این است که نگذارید آن فضای دینی و معنوی گذشته قربانی فضای بد و آلوده و ضد ارزش های اسلامی گردد.

سردار آسیابانی با انتقاد از وقوع برخی اتفاقات در روستای گردشگری هجیج گفت : اتفاقاتی که در هجیج رخ می دهد،با فرهنگ غنی مردم اورامان با این همه رشادت ها و تقدیم کردن چندین شهید به اسلام در تضاد است فلذا لازم است تمامی مسئولین مربوطه در این باره تلاش کنند که بیش از این آن فضای معنوی هجیج به خطر بیافتد.

گفتنی است پیش از این بخشدار نوسود و معتمدین و دهیاران و شوراهای روستاهای مرزی نوسود مشکلات و مسائل روستایی از قبیل تردد مسافر در سه راه شهدا،تجارت مرزنشینان و کمبود آب شرب و کشاورزی و… را مطرح گردید.