د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 13:11

باز هم حکایت بخشنامه و نمایندگان ما “/ سید علاءالدین حیدری

باز هم حکایت بخشنامه و نمایندگان ما “/ سید علاءالدین حیدری

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: در مصاحبه یکی از نمایندگان کرمانشاه با سایت جماران خواندم که ایشان خواستار عزل معاون سیاسی وزیر کشور بخاطر ابلاغ بخشنامه به استانداران، فرمانداران و بخشداران شده اند.ایشان گفته اند که چون معاون سیاسی از مدیران سیاسی و روسای ستاد انتخابات در استانها ، شهرستانها و بخش ها بعنوان مجریان […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: در مصاحبه یکی از نمایندگان کرمانشاه با سایت جماران خواندم که ایشان خواستار عزل معاون سیاسی وزیر کشور بخاطر ابلاغ بخشنامه به استانداران، فرمانداران و بخشداران شده اند.ایشان گفته اند که چون معاون سیاسی از مدیران سیاسی و روسای ستاد انتخابات در استانها ، شهرستانها و بخش ها بعنوان مجریان انتخابات خواسته اند در ماههای منتهی به انتخابات مجلس از همراهی های شائبه دار با نمایندگان فعلی پرهیز کنند. باید عزل شود و …

در جواب این نماینده محترم باید عرض کنم که چرا ؟ مگر ایشان وظایف شما را محدود کرده و یا از ورودتان به حوزه های انتخابیه جلوگیری کرده است ؟ نه ایشان مجریان انتخابات را در همراهی با شما در جلسات ، افتتاحیه ها و نشست هایی که شائبه تبلیغاتی دارند ، به جهت رعایت عدالت و حق دیگر نامزدها منع نموده اند که اتفاقا دستوری کاملا قانونی ، عادلانه و در راستای برگزاری انتخاباتی شفاف بوده و هیچ نکته خلاف قانونی در آن بخشنامه یافت نمی شود.
بنظرم اگر ایشان و وزیر کشور از این بخشنامه عدول کنند باید تاسف خورد.

ایشان گفته اند در دوره های قبلی یکماه قبل از انتخابات این مراعات ها را می کردند نه الان …در پاسخ باید گفت : که از آنجائیکه در قانون انتخابات نامزدها شش ماه قبل از ثبت نام ، باید از پست های مدیریتی خود بخاطر جلوگیری از سوء استفاده احتمالی و ایجاد شائبه بهره برداری تبلیغاتی از جایگاه اداری و مدیریتی خود استعفا داده و حتی باید استعفای آنها پذیرفته و جانشین هم تعیین شود ، حالا چرا نمایندگان فعلی اجازه داشته باشند آزادانه در جلسات، نشست ها، افتتاحیه های دولتی با حضور مدیران دولت شرکت و حضور فعالانه داشته باشند ؟ ! در حالیکه این حضورها هیچکدام در راستای انجام وظایف نمایندگی آنها نیست.

نماینده محترم شهرستانهای شرق استان کرمانشاه باید بداند که این بخشنامه هیچ محدودیتی برای انجام وظایف قانونگذاری و نظارت آنها بر قانون ایجاد نکرده است، بلکه صرفا شائبه زدایی از پروسه برگزاری انتخابات نموده که باید به معاون سیاسی مدال شجاعت و عدالت هم داد نه اینکه تنبیه و عزل کنید.

جناب آقای رضایی ، وقتی فعالیت نامزدهای احتمالی از خرداد ماه امسال تا زمان مهلت قانونی تبلیغات رصد شده و در صورت مشاهده ی تبلیغات خلاف بوده و در احراز صلاحیت ها هم مدنظر قرار می گیرد ، حالا چه معنی دارد ، نمایندگان فعلی به بهانه انجام وظایف نمایندگی تا لحظه آخر آزاد باشند ؟!جناب آقای رضایی ، شرط عدالت در برگزاری انتخابات اینست که قانون برای همه مساوی اجرا شود.

در نظام مقدس جمهوری اسلامی همه با هم در مقابل قانون برابرند لذا تمرکزتان را در این چند ماه روی انجام وظایف نمایندگی و ادای دین به مردم بگذارید نه اینکه از اجرای عدالت ، شفافیت ، بی طرفی و شائبه زدایی در انتخابات جلوگیری کنید.

مردم باید به مجریان اعتماد کنند و اتفاقا این بخشنامه و اجرای دقیق آن توسط مجریان در استانها ، می تواند یکی از پایه های برگزاری انتخاباتی پرشور ، امیدآفرین و سالم می باشد که نخبگان جامعه بشدت از آن استقبال می کنند .
حضور نمایندگان در نشست ها ، جلسات و افتتاحیه های دولتی نه جزء وظایف نمایندگی است و نه کمکی به حل مشکلات مردم می کند.

این قبیل حضورها برخورداری از نوعی رانت تبلیغاتی در انتخابات است که به جد باید جلو آن گرفته شود. بنظرم رئیس جمهور محترم باید به دولتمردان اجرای این بخشنامه را ابلاغ نمایند و از سفرهای مقامات دولتی بهمراه نمایندگان به حوزه های انتخابیه شان هم جلوگیری کرده و نگذارند دولت در خدمت تبلیغات برخی نمایندگان قرارگیرد ، چرا که اعتمادسازی مجریان انتخابات یک ضرورت برای حضور پرشور نامزدها و مردم در عرصه انتخابات آتی می باشد .