س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 13:33

کمبود تجهیزات اطفای حریق در منابع طبیعی پاوه

کمبود تجهیزات اطفای حریق در منابع طبیعی پاوه

به گزارش سلام پاوه : نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان پاوه با حضور مهندس افشین یگانه مدیرکل بحران و مهندس احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست به ریاست “علیرضا حیدری”سرپرست فرمانداری پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: در این نشست در خصوص برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای کمبود احتمالی آب در مصارف شرب […]

به گزارش سلام پاوه : نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان پاوه با حضور مهندس افشین یگانه مدیرکل بحران و مهندس احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست به ریاست “علیرضا حیدری”سرپرست فرمانداری پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: در این نشست در خصوص برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای کمبود احتمالی آب در مصارف شرب شهرها و روستاها و آب باغات و حفاظت و صیانت از جنگلها و مراتع و آمادگی دستگاههای اجرایی برای هرنوع بحران احتمالی بحث و گفتگو و تصمیماتی اتخاذ شد.

علی‌رضا حیدری، سرپرست فرمانداری پاوه نیز در ادامه با اشاره به چند فقره حریق طی سال‌جاری در مراتع شهرستان، اظهار کرد: اگر حضور به موقع و جهادی مردم و مسؤولان در کنار یکدیگر نبود قطعا  آتش‌سوزی اخیر ارتفاعات بوزین و مره‌خیل؛ گسترش می‌یافت.

وی حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگانی دانست و افزود: امسال بارندگی‌های خوبی داشتیم که به تبع آن پوشش گیاهی و مراتع نیز در مقایسه با سال‌های قبل، غنی‌تر شده است.

سرپرست فرمانداری پاوه به جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهرستان اشاره‌ای داشت و تصریح کرد: گردشگران علاوه بر تأثیر مثبتی که بر اقتصاد منطقه دارند می‌توانند در صورت اعمال بی‌احتیاطی تهدیدی برای دامن زیبای اورامانات باشند.

وی بیشترین آمار آتش‌سوزی مراتع شهرستان را مربوط به ایام تعطیلات پایان هفته دانست و گفت: ۹۵ درصد از اراضی شهرستان پاوه زیرپوشش منابع طبیعی است. که ۲۳ هکتار از جنگل‌های بوزین و مره‌خیل حفاظت شده است.

حیدری با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات پاوه با توجه به تنوع گیاهی و جانوری خوب آن، از مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، افزایش نیرو امکانات را خواستار شد.

وی گفت: بافت خاک شهرستان پاوه به لحاظ جنس خاک، نسبت به آب نفوذپذیر است، بنابراین هدر رفت آب از چشمه‌ها و قنات را زیاد داریم که باید این آب‌ها برای استفاده کشاورزان در باغات و زمین‌های کشاورزی کنترل شود.

فرماندار پاوه با اشاره به پروژه‌های آبرسانی شهرستان،گفت: بخش عظیمی از این پروژه‌ها توسط قرارگاه خاتم‌الا‌نبیا در حال انجام است؛ پروژه لارن برای تأمین آب شهر بانه‌وره و روستاییان اطراف و پروژه تأمین آب شهر نوسود و روستائیان اطرف و بازارچه شوشمی و همچنین بحث تأمین آب شهر پاوه از چشمه هانی‌کوان را نیز داریم.