د 31 اردیبهشت 1403 ساعت 15:13

درخواستی از مسئولان با ذکر چند نکته/ لزوم تجدید نظر در اخذ مالیاتهای سنگین از کسبه پاوه!/ فرهاد صالحی

درخواستی از مسئولان با ذکر چند نکته/ لزوم تجدید نظر در اخذ مالیاتهای سنگین از کسبه پاوه!/ فرهاد صالحی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : با توجه به موسم اظهارنامه مالیاتی و بررسی عملکرد مالیاتی مودیان به سراغ اداره مالیات پاوه میرویم. در نگاه اول و با توجه حساسیت و تاثیر گذار بودن درآمد های مالیاتی برای دولت همیشه نظر به حمایت از دریافت مالیات امر قانونی و البته شرعی است اما نگاه به […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : با توجه به موسم اظهارنامه مالیاتی و بررسی عملکرد مالیاتی مودیان به سراغ اداره مالیات پاوه میرویم.

در نگاه اول و با توجه حساسیت و تاثیر گذار بودن درآمد های مالیاتی برای دولت همیشه نظر به حمایت از دریافت مالیات امر قانونی و البته شرعی است اما نگاه به شرایط مردم منطقه و درآمد کاسبان منطقه مرزی ما قطعا باید اولویت مسئولین ذی ربط باشد چنانکه بارها توسط ارکان بالاتر این مهم گوشزد شده است.

چندین مورد قابل ذکر برای نماینده محترم، امام جمعه گرامی و فرماندار گرانقدر جهت یادآوری به اداره مالیات:

اول : تغییر اینتاکدهای مالیاتی در اسرع وقت و عدم لجاجت و پافشاری بر این موضوع توسط اداره مربوطه ، این کد و ضریب مالیاتی این کد بطور مستقیم در اخذ مالیات از کاسبان تاثیر گذار است.

دوم : توجه ویژه به مکان کسب درآمد و تایید حرف مودی های مالیاتی ،چون قریب ۹۰ درصد مغازه های موجود با توجه به تپوگرافی شهر و روستاها ، در مسیرهای فرعی میباشند و شهر ما که معروف به یک مسیر است نباید حتی با شهرهای همجوار خود قیاس شود.

سوم : توجه ویژه به پرینت کارتخوانهای موجود و دقت کامل ،مثلا گردش پوز یک بستنی فروش که نصف سال بیکار است هرچندهم بالا باشد نباید ملاک اصلی باشد با توجه به وجود پول الکترونیک در اقتصاد کشور ممکن است کاسب مربوطه پولهای دیگر از جمله فروش ماشین خود را در کارتخوان مذکور کشیده باشد.

چهارم : توجه به کارآفرینی شغل مورد نظر مثلا یک مغازه که گردش بالا داشته ممکن است چندین نفر را بطور مستقیم و غیر مستقیم بکار گرفته باشد و محل ارتزاق چندین نفر باشد،مثلا یک مصالح ساختمانی قطعا محل ارتزاق بالای ۵ نفر است شاید بخاطر مسائل بیمه ای آن چند نفر بیمه نشده باشند اما قطعا مکانی برای گذران زندگی چندین نفر است نباید پا روی گلوی آنها گذاشت و بشدت باید از آنها حمایت نمود.

پنجم : صرف تحقق درصد ضریب مالیات اخذ شده منطقه نباید ملاک عملکرد اداره مالیات باشد و اضافه کار کارمندان به این ضریب گره بخورد!

ششم : نامه وزارتی و استانی نباید ملاک اخذ مالیات منطقه محرومی مثل پاوه باشد و حتما باید تصمیمات در سطح فرمانداری منطقه اتخاذ شود.

هفتم : با توجه به مسائل مربوط به کرونا در سال گذشته و محرومیت منطقه و نادیده گرفتن گردشگری بودن منطقه که واقعا بلای جان مردم شده و هیچ منفعتی نداشته باید از اولویت های اداره مالیات شهرستان باشد.

در پایان با یادی نیکو از مسئولیت سالهای گذشته اداره مالیات پاوه “مرحوم محمدعلی حیدرپور “ خطاب به مسئولین اداره مالیات شهرستان شعری تقدیم میگردد:

نام نیکو گر بماند ز آدمی
به کز او ماند سرای زرنگار

یک پاسخ برای “درخواستی از مسئولان با ذکر چند نکته/ لزوم تجدید نظر در اخذ مالیاتهای سنگین از کسبه پاوه!/ فرهاد صالحی

  • پ در تاریخ تیر 4, 1402 گفت:

    بخدا فشار سنگینی برای ما آورده اند مالیات سنگین ۱۳ میلیون مالیات برایم آمده و ماهی ۱ میلیون کرایه مغازه آب و برق ۱ میلیون هیچ در آمدی را نداریم خواهشمنداست در این مورد برای رضای خدا مالیات را کاهش نمایید مناطق محروممیم