ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 16:53

بیشتر شاخص های بهداشتی و سلامت در روستای هجیج صد درصد است

بیشتر شاخص های بهداشتی و سلامت در روستای هجیج صد درصد است

به گزارش سلام پاوه : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برگزاری جشنواره روستای سالم ابتکار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است و امیدواریم که در سطح کشور نیز اجرایی شود و اینکه خود مردم متولی اجرای این طرح هستند به عنوان نقطه قوت این برنامه است به گزارش خبرنگار سلام پاوه: دکتر ابراهیم شکیبا […]

به گزارش سلام پاوه : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برگزاری جشنواره روستای سالم ابتکار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است و امیدواریم که در سطح کشور نیز اجرایی شود و اینکه خود مردم متولی اجرای این طرح هستند به عنوان نقطه قوت این برنامه است

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: دکتر ابراهیم شکیبا در جشنواره روستای سالم که در هجیج شهرستان پاوه برگزار شد گفت: این جشنواره تا کنون در شش روستای استان برگزار شده و روستای هجیج شهرستان پاوه هفتمین روستای سالم استان است که موفق به اجرای این طرح شده است.

وی افزود: شاخص های بهداشتی و سلامت در این روستا به نحو مطلوبی رسیده است و در بیشتر موارد این شاخص ها صد درصد می باشد.

شکیبا گفت: برای اجرای طرح روستای سالم هجیج سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان هزینه شده است که ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به اجرای این طرح اختصاص یافته و نهادها و ارگان های دیگر نیز در اجرای این طرح همکاری بسیار خوبی داشته اند.

وی افزود: تمام امکانات بهداشتی و زیرساختی در داخل روستا موجود است و با پیگیری های صورت گرفته تا سه ماه آینده تصفیه خانه فاضلاب در روستا راه اندازی خواهد شد.

دکتر شکیبا گفت : این روستا نگین استان کرمانشاه است و این به خاطر زحمات مردم روستا و تلاش و همراهی و همدلی همه آنها می باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه نیز در این مراسم گفت: اجرای طرح روستای سالم با هدف توسعه روستاها و در راستای مهاجرت معکوس ،با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و وزارت کشور اقدام انجام شده است.

دکتر ستار سهرابی افزود :شهرستان پاوه به عنوان یکی از شهرستانهایی است که در اجرای این طرح پیش قدم بوده است .

وی گفت: اجرای طرح روستای سالم هجیج با همکاری و حمایت حاج ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه، دکتر لهونی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی ،تلاش بخشداری نوسود ،دهیاری، شورای اسلامی روستا، مسئولان نهادهای مرتبط و پیگیری و همراهی دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی دانشگاه و همکاری تمام مردم روستا به بهترین نحو ممکن انجام شد.

سهرابی افزود: برخورداری از تاسیسات و زیرساخت های مناسب، جاذبه های طبیعی ،وجود سد داریان در این روستا، قابلیت بوم گردی و گردشگری ، جلب همکاری بین بخشی و مشارکت های مردمی ، کاهش بار بیماری در روستا، شاخص های بهداشتی مناسب از جمله ویژگی های روستای هجیج برای گرفتن نشان روستای سالم است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان پاوه گفت: امیدوارم این توسعه پایدار،پویا و فعال بماند و با اجرای این طرح شاخص های بهداشتی و اجتماعی روستا همواره رشد چشمگیری داشته باشد.