ش 29 اردیبهشت 1403 ساعت 21:35

اولین نشست بررسی مشکلات روستاهای پاوه در دشه/فرماندار:پیگیر رفع مشکلات خواهیم بود/گزارش تصویری

اولین نشست بررسی مشکلات روستاهای پاوه در دشه/فرماندار:پیگیر رفع مشکلات خواهیم بود/گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : علیرضا حیدری سرپرست فرمانداری پاوه به همراه معاون عمرانی،بخشدارمرکزی و جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان پاوه در جمع مردم روستای دشه بخش مرکزی پاوه حاضر و از نزدیک پیگیر مشکلات و مطالبات آن‌ها شد. در ابتدای این دیدار مواردی از مشکلات روستا توسط امام جمعه، دهیار و تعدادی از […]

به گزارش سلام پاوه : علیرضا حیدری سرپرست فرمانداری پاوه به همراه معاون عمرانی،بخشدارمرکزی و جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان پاوه در جمع مردم روستای دشه بخش مرکزی پاوه حاضر و از نزدیک پیگیر مشکلات و مطالبات آن‌ها شد.

در ابتدای این دیدار مواردی از مشکلات روستا توسط امام جمعه، دهیار و تعدادی از اهالی به شرح ذیل مطرح شد.

دشه دومین روستای پرجمعیت شهرستان پاوه است که بدلیل روستا بودن و نداشتن شورا،مشکلات انباشته و فراوان دارد که نیاز به پیگیری جدی توسط بخشداری و دهیاری دارد.

در زمینه راه و شهرسازی

– آسفالت جاده اصلی روستا دارای کیفیت نامناسب و نیاز به روکش سرتاسری دارد.
– آزادسازی شانه خاکی راه و ساماندهی و انتقال قنو به منتهی الیه خصوصا در ابتدا و انتهای مسیر
– نصب آینه در دو نقطه حادثه خیز

در زمینه آب و فاضلاب

– رفع مشکل آب شرب بوسیله تامین آب از هانه کوان طبق تعهدات قبلی و تعویض الکتروپمپ موجود که قابلیت انتقال یک سوم ظرفیت مطلوب را دارد
– اصلاح نقشه و مسیر انتخاب فاضلاب در راستای رفع آلودگی هانه کوان
– ساماندهی فاضلاب خروجی شبکه فاضلاب نوریاب و دشه که بصورت غیر بهداشتی در مجاور جاده دشه پاوه رهاسازی و آلودگی شدیدی برای عابرین و مجاورین ایجاد نموده و کانون بیماری است

در زمینه ورزش و جوانان

– سرانه ورزشی در این روستا صفر است و جمعیت زیاد جوانان و نوجوانان و بانوان که دارای استعدادهای درخشانی هم هستند در سطح شهرستان دنبال فعالیت هستند و موجب سختی، خطرات و مشکلات و نهایتا هدر رفت است که بیش از هر جا نیاز به احداث مجتمع ورزشی یم باشد

در زمینه بنیاد مسکن

– باتوجه به اینکه طرح هادی روستا در دست بازنگری توسط مشاور می باشد نیاز به تهیه طرح هادی مناسب بنا به جمعیت زیاد روستا و رفع ایرادات اساسی طرح قبلی خصوصا در بحث اراضی الحاقی و پیشنهادی مسکونی دارای مشکلات منابع طبیعی وجود دارد.

– تکمیل پارکینگ نیمه کاره مرکز روستا که هم خطرات اساسی برای اهالی و مجاورین محل را ایجاد نموده و موجب افزایش گنجایش این طرح کم نظیر و بهره برداری کامل آن می شود.

-در زمینه محیط زیست و منابع طبیعی و جهادکشاورزی

-تعیین محل مناسب برای دفن خاک و نغاله های های ساختمانی در روستا

-فاز دوم باغات دشه و لوله گذاری جوی آب باغات

علیرضا حیدری سرپرست فرمانداری پاوه در ادامه هدف از این بازدیدها را رفع مشکلات بیان کرد و گفت:این قول را به مردم می‌دهیم که پیگیر مطالبات به حق آن‌ها باشیم تا ان شاءالله مشکلات حل شود.

وی با اشاره به پیگیری فرماندار پیشین در خصوص رفع مشکلات روستا،اظهار کرد: پیگیر رفع مشکلات خواهیم بود؛ اولین موضوع که بسیار مهم است بحث آب است،آب شرب یکی از مطالبات جدی اهالی روستا است که حتما این مطالبه را پیگیری می‌کنیم و برای حل آن با مدیران استانی جلساتی خواهیم داشت.

سرپرست فرمانداری پاوه در خصوص دیگر مشکل روستا یعنی راه نیز،افزود: ان شاءالله به کمک مدیران مربوطه مقرر خواهد شدکه به صورت فاز به فاز روکش آسفالت راه‌های مواصلاتی روستا انجام شود.

علیرضا حیدری همچنین حل سایر موضوعات را در دستور کار خود و دستگاه های مربوطه دانست و تاکید کرد بصورت دوره ای ضمن بازدید مجدد و بررسی نتایج مصوبات پیگیری ویژه خواهد داشت.

وی بخشدارمرکزی پاوه و دهیار روستا را مسئول پیگیری مصوبات کرد.

محمد هادی زامیاد بخشدار مرکزی پاوه نیز با اعلام اینکه بسیاری از مسائل و مطالبات مطرح شده را پیگیری کرده به خدمات ارائه شده دولت به این روستا نیز اشاره ای داشت.

پیش از این نیز مدیران دستگاه های مربوطه هرکدام در حوزه کاری خود توضیحات لازم را ارائه دادند.

در ادامه سرپرست فرمانداری پاوه و هیئت همراه از چند نقطه روستای دشه بازدید کردند.

یک پاسخ برای “اولین نشست بررسی مشکلات روستاهای پاوه در دشه/فرماندار:پیگیر رفع مشکلات خواهیم بود/گزارش تصویری

  • سراج در تاریخ اردیبهشت 18, 1402 گفت:

    ضمن تشکر از سایت خبری سلام پاوه ، امیدوارم مسئولین مشکلات روستای زیبای دشه را جدی گرفته و در حد توان باقیمانده مشکلات را که واقعا خارج از حد توان مردم هستند حل نمایند بنظرم مردم خوب دشه آنچه که در توان داشتن برای آبادانی روستا هزینه کردن و از مسئولین و دولت هم انتظار داریم که برای باقیمانده مشکلات جدیت به خرج داده و آنها را در حد توان حل نمایند .