ج 28 اردیبهشت 1403 ساعت 11:02

گردهمایی فرهنگی ، هنری مردم روستای زاور در دامان طبیعت دالانی + عکس

گردهمایی فرهنگی ، هنری مردم روستای زاور در دامان طبیعت دالانی + عکس

به گزارش سلام پاوه : دامنه های زیبای زاگرس همیشه محفلی برای همدلی و باهم بودن بوده است . اینبار در غربی ترین نقطه شهرستان پاوه در دامنه دالانی شاهد یک گردهمایی فرهنگی و هنری بودیم. گردهمایی از جنس مردمان دیار علم و ادب ، دالانی نشین هایی که سبزی لو و عطر چنور و […]

به گزارش سلام پاوه : دامنه های زیبای زاگرس همیشه محفلی برای همدلی و باهم بودن بوده است . اینبار در غربی ترین نقطه شهرستان پاوه در دامنه دالانی شاهد یک گردهمایی فرهنگی و هنری بودیم. گردهمایی از جنس مردمان دیار علم و ادب ، دالانی نشین هایی که سبزی لو و عطر چنور و شه و بو و خروش چشمه سارهای “وره” و “بزازرا “و هوای پاک ارتفاعات دالانی و ملودی زیبای کبک ها و حریت کوهستان و… همه و همه زاوری را شکل داده است که در هر زمینه ای مردمانش سرآمدند.

مردم دیار فرهنگ و ادب و نجابت این بار از اقصا نقاط دو استان کردستان و کرمانشاه گردهم آمدند. تا تجدید خاطره ای کنند به یاد دورانی که نه اینترنت بود و پیام رسان های مجازی و نه حتی تلفن . جایی که گرد هم بودن، بهترین تفریح و بهترین زیبایی و بهترین لذت را داشت.

به مناسبت هفته معلم و به همت معتمدین و دهیاری و شورای روستای زاور از توابع بخش نوسود پاوه روز پنجشنبه یک نشست فرهنگی ، ادبی و هنری در محل تفرجگاه زیبای دالانی برگزار شد.

هدف اصلی از این دورهمی که پس از سالها و شاید برای اولین بار در منطقه و در میان اهالی این روستا با توجه به پراکندگی جمعیت آنان بعد از جنگ تحمیلی در شهرهای مختلف این بود که فعالان فرهنگی این روستا به خصوص در گروه فرهنگ و ادب زاور بر آن شدند که ارتباط نزدیکی بین نسل قدیم و نسل جوان برقرار نمایند.

قدیمی های روستا در جوار جوانان آبادی گردهم آمدند تا فاصله های بین نسل‌ها مانع قطع ارتباط و صله رحم نشود.

مراسم با تلاوتی زیبا از قاری خوش صدای هورامان ماموستا ملا محسن رستمی آغاز شد. ماموستایی که سالها پیش نماز و امام جماعت زاور بود.

سپس همایون محمد نژاد از فعالان فرهنگی و ادبی هورامان به اجرای این گردهمایی و دور همی فرهنگی پرداخت.

وی تاریخی از سرزمین قلعه و آتش را شرح داد و زاور را از مهدهای قدیمی هورامان دانست.

محمدنژاد ترکیب شعر و نثری زیبا را با رفرنسهایی از کتاب های هورامان برای تاریخ کهن روستا بکار برد و اصالت و تاریخ این دیار را تشریح کرد.

سپس عزیز سلیمی از معتمدین و چهره های خدمت گزار روستاضمن بیان فعالیت های صورت گرفته در طول چندین سال گذشته برای روستا به نقش افراد مختلف در توسعه و اعتلای زاور پرداخت و از تمامی کسانی که در رشد و پیشرفت و آبادانی زاور ایفای نقش کرده اند قدر دانی کرد.

وی به مشکلات و مطالباتی درباره زاور پرداخت و گفت ؛ ضمن تشکر از دولت محترم به پاس خدمات ارزنده از جمله گاز رسانی و… به این نقطه صفر مرزی اما بازهم می‌طلبد در حوزه راه روستا و آسفالت و … اقدامات دیگری انجام شود.

وی داشتن خودروی حمل زباله از مطالبات جدی مردم مرز دار زاور است که از مسئولین مربوطه درخواست پیگیری لازم میرود.

اجرای سیاوچمانه ، اجرای موسیقی سنتی توسط جوانان هنرمند روستا ،قرائت دکلمه ، شعر خوانی ،تقدیر از ورزشکاران اهل روستا در مسابقات ورزشی، بیان خاطرات گذشته و یادی از رفته گان روستا ، ارائه گزارش عملکرد و فعالیت‌های شورا و دهیار روستا و … از دیگر برنامه های این گردهمایی یک روز در تفرجگاه دالانی بود.

گفتنی است بانی این برنامه دورهمی ادبی و فرهنگی، شورای مشورتی آقایان همایون محمدنژاد ـ حکمت فتحی ـ شعیب خدامرادی ـ فهمی خدامرادی ـزکریا قادرپور بودند که نزدیک به ۸ ساعت به طول انجامید.

2 پاسخ برای “گردهمایی فرهنگی ، هنری مردم روستای زاور در دامان طبیعت دالانی + عکس

  • نور سعید در تاریخ خرداد 10, 1402 گفت:

    تبیریک به مردم فهیم دزاور . روز زیبایی بوده است.

  • همایون محمدنژاد در تاریخ اردیبهشت 19, 1402 گفت:

    سلام و هزاران دست مریزاد بە مدیران خبرگزاری سلام پاوە بە خصوص آقایان: فرهاد صالحی و صهیب زربان کە تا آخرین دقایق با ما همراە بودند و تمام و کمال مراسم را تحت پوشش قراردادندوهمچنین از فیلمبرداران و عکاسان آقایان :خدر رمضانی، فهمی سلیمانی کە در تمام زمان مراسم در برنامە حضور فعال داشتند سپاسگزاریم .