ش 29 اردیبهشت 1403 ساعت 16:09

بازدید بیش از ۱۲۷ هزار گردشگر از جاذبه‌های گردشگری پاوه در تعطیلات عید فطر

بازدید بیش از ۱۲۷ هزار گردشگر از جاذبه‌های گردشگری پاوه در تعطیلات عید فطر

به گزارش سلام پاوه : سرپرست فرمانداری پاوه با اشاره به اینکه این شهرستان مرزی اکنون یکی از مقاصد گردشگری غرب کشور است، گفت: در ایام تعطیلات عید سعید فطر، ۱۲۷ هزار و ۱۱۶ نفر از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و تفریحی این شهرستان دیدن کردند. علیرضا حیدری عصر امروز در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه […]

به گزارش سلام پاوه : سرپرست فرمانداری پاوه با اشاره به اینکه این شهرستان مرزی اکنون یکی از مقاصد گردشگری غرب کشور است، گفت: در ایام تعطیلات عید سعید فطر، ۱۲۷ هزار و ۱۱۶ نفر از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و تفریحی این شهرستان دیدن کردند.

علیرضا حیدری عصر امروز در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه با تبریک عید سعید فطر، افزود: براساس آنالیز دستگاه‌های تردد شمار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از ابتدای جمعه اول اردیبهشت  ۱۴۰۲ تا کنون یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، تعداد ۶۳۵۵۹ تردد در راه‌های مواصلاتی شهرستان ثبت شده است.

وی به وجود پنج شهر پاوه، باینگان، بانه‌وره، نوسود و نودشه در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد:در ایام تعطیلات عید سعید فطر پر ترددترین محور شهرستان محور پاوه به نوسود بود که شامل جاده نودشه و هجیج نیز می‌شود که در مجموع ۳۶۴۳۰ مورد تردد در آن ثبت شده است.

سرپرست فرماندار پاوه با اشاره به آمادگی ستاد اسکان شهرستان گفت : ۶۰ خانه مسافر، ۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی، سه مجتمع گردشگری، ۲ هتل، ۲ مهمانسرا هم در این ایام پذیرای گردشگران بود که ۱۰۰ درصد از ظرفیت این مراکز هم پر از مسافر شده است.

حیدری با توصیف زیبایی های پاوه و جاذبه های آن گفت: شهرستان پاوه بهشتی‌ از جاذبه‌های طبیعت بکر و دیدنی، اماکن تاریخی، مذهبی و تفریحی و دارای مردمانی با اصالت خاص و مهمان‌نواز است که همین سبب می‌شود هر ساله در فصول مختلف سال و در مناسبتها و تعطیلات، پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور باشیم.

گفتنی است شهر پاوه مرکز شهرستان در ۱۱۲ کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه قرار دارد و به دلیل ساختار پلکانی به هزار ماسوله غرب کشور معروف است. این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است.

این شهرستان از شمال و شمال شرقی به شهرستان مریوان در استان کردستان، از شرق و جنوب به شهرستان جوانرود و از غرب به کشور عراق محدود شده است و دارای سه بخش مرکزی، باینگان و نوسود و هفت دهستان است.

گفتگو : فرهاد صالحی