د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 12:20

معرفی یکی از اساتید برجسته پاوه/دکتر احمد نعمتی را بیشتر بشناسیم

معرفی یکی از اساتید برجسته پاوه/دکتر احمد نعمتی را بیشتر بشناسیم

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: در ادامه فعالیتهای این پایگاه خبری تحلیلی در معرفی شخصیتها و چهره های فرهنگی (پیشکسوت)دیارمان این بار قصد داریم یکی از اساتید پیشکسوت، خوش نام و برجسته شهرستان پاوه و اورامانات آقای دکتر احمد نعمتی را معرفی کنیم که بتوانیم با این اقدام ضمن شناخت بیشتر از تالیفات و خدمات […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: در ادامه فعالیتهای این پایگاه خبری تحلیلی در معرفی شخصیتها و چهره های فرهنگی (پیشکسوت)دیارمان این بار قصد داریم یکی از اساتید پیشکسوت، خوش نام و برجسته شهرستان پاوه و اورامانات آقای دکتر احمد نعمتی را معرفی کنیم که بتوانیم با این اقدام ضمن شناخت بیشتر از تالیفات و خدمات علمی و پژوهشی وی بهره ای برده و الگویی برای سایر جوانان منطقه باشد.

دکتراحمد نعمتی فرزند سعدالله در مهر ماه ۱۳۲۵هجری شمسی در روستای دزآور (زاوه‌ر) در بخش نوسود شهرستان پاوه به دنیا آمد. تحصیلات ابتدائی و متوسطه را در آن دیار به اتمام رساند.

در سال ۱۳۴۲وارد حوزه های علمیه شد؛ از این مکتب به آن مکتب و از این مدرسه به آن مدرسه رو نهاد. از هر مائده ای فائده ای چید؛و از هر چهره ای بهره ای جست.مدتی در مدارس علوم دینی ایران و ایامی در عراق در مدت ده سال به تحصیل علوم نقلی و عقلی از جمله ادبیات عرب، فقه،اصول، کلام، حکمت و علوم قرآنی و تفسیر؛ اشتغال ورزید.

دوره ی خارج فقه و اصول را در محضر اساتید و مراجع مسلم ،چون علامه محمد باقر مدرسی، بالک مریوانی، استاد محمد شیخ الاسلام،استاد ملا خالد مفتی کردستان…فرا گرفته و به دریافت اجازه نامه ی علمی در افتاء و اجتهاد نائل آمد.

از آن پس به زادگاه خود برگشته و با تاسیس یک مدرسه ی دینی در کنار وعظ و خطابه، به تدریس طالبان علم و دانشجویان شریعت اقدام نمود.

در سال ۱۳۵۴شمسی، به استخدام آموزش و پرورش درآمد و در کنار تحقیق و تألیف و تدریس به فعالیت فرهنگی پرداخت.ولی باز شوق آموختن و عطش دانستن ایشان را دوباره به محضر اساتید کشاند و این بار دانشگاه تهران،محل گذراندن دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته ی فقه و مبانی حقوق اسلامی و نیز دکترای زبان و ادبیات عرب ایشان گردید.

تحصیلات آکادمی ایشان از سال ۱۳۶۶ه.شمسی شروع و تا سال ۱۳۷۶ ادامه داشت و از همان تاریخ ورود به دانشگاه و در عین حالی که دانشجو بود،پیوسته به تدریس در دانشگاه تهران اشتغال داشت.

وی هم اکنون مشغول تدریس در دانشگاه در رشته های حقوق قضائی،و ادبیات عرب و الهیات می باشند.

آثار و تالیفات دکتر احمد نعمتی(ماموستا ملا احمد نعمتی)

۱-گلچینی از گلزارنبوت ترجمه‌ی ۱۰۰۰حدیث
۲-نمازدرفقه شافعی
۳-وه سیه ت په ی مظهری بصورت نظم،
۴-زادالطالب دراصول فقه باتقریظ عمرعبدالعزیز،
۵-اجتهادوسیرتاریخی آن،
۶-اجتهادوسیرتاریخی آن ترجمه‌ ازدکتر قرضاوی،
۷-تحقیقی درباره طلاق طلاق غضبان ومیره
۸_دانشنامه موسوعه فقهی جلداول،
۹-اسلام ازنگاه خاورشناسان ترجمه،
۱۰-اصول فقه ‌کاربردی ترجمه،
۱۱-قواعد فقهی معاصر ترجمه ،
۱۲-دیدگاههای فقهی معاصر ۴مجلد ترجمه،
۱۳-توبه ترجمه ازقرضاوی،
۱۴-مراحل طلاق درقرآن،ترجمه،
۱۵-ترجمه اصول فقه ترجمه
۱۶-علل اختلاف فقها،
۱۷-آسیب شناسی دینی،
۱۸-تفسیر مقاصدی قرآن ۱۰ مجلد،
۱۹-گذری نوبرشریعت اسلامی ترجمه،
۲۰ترجمه قصیده (علی نهج البرده ) احمدشوقی
و۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰