د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 03:57

از سرگیری روابط ایران و عربستان یک اقدام مثبت و ارزشمند است

از سرگیری روابط ایران و عربستان یک اقدام مثبت و ارزشمند است

به گزارش سلام پاوه : امام جمعه پاوه گفت: اگرچه جمهوری اسلامی با مشکلات زیادی مواجه است اما اقدامات بسیار خوبی نیز انجام گرفته که از سرگیری روابط بین دو کشور ایران و عربستان یکی از این اقدامات ارزشمند و مثبت است. ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه ، افزود: […]

به گزارش سلام پاوه : امام جمعه پاوه گفت: اگرچه جمهوری اسلامی با مشکلات زیادی مواجه است اما اقدامات بسیار خوبی نیز انجام گرفته که از سرگیری روابط بین دو کشور ایران و عربستان یکی از این اقدامات ارزشمند و مثبت است.

ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه ، افزود: توافق ایران و عربستان برای هر دو طرف مبارک است و زمینه ساز صلح منطقه ای است.

وی در ادامه خطبه های خود گفت: پرداخت مستمری ماهانه به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و مستمندان کشور از دیگر اقدامات ارزشمندی است که انجام می شود.

امام جمعه پاوه با بیان اینکه مهمترین مسئله عراق به عنوان کشور همسایه و دوست ما ، پرداخت حقوق و بودجه در بخش های مختلف در طول سال است ، ادامه داد: جمهوری اسلامی برای رفاه مردم تلاش می کند و همه مردم باید در کنار نارسایی ها ، خدمات و نقاط قوت را نیز ببینیم و قدردان باشیم.

ماموستا قادری گفت: از آنجایی که سال ۱۴۰۱ کرونا در ماههای نخست سال در کشور جولان می داد ، سیل برخی از مناطق کشور را در بر گرفت و هنوز هم ظلم استکبار جهانی ، گرانی و بیکاری و اغتشاشات در کشور ادامه دارد برای ملت ایران سال سختی بود و امیدواریم سال جدید ، برای ملت ایران سال رفاه ، آرامش و امنیت و سال رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی باشد.

خطیب جمعه پاوه تصریح کرد: ۳۵ سال پیش در چنین روزی حادثه ای در خاورمیانه و در شهر حلبچه عراق روی داد که تاریخ منطقه نمونه ای از آن را به خود ندیده بود.

ماموستا قادری اضافه کرد: بعد از فاجعه هیروشیمای ژاپن، فاجعه بمباران شیمیایی حلبچه توسط صدام جنایتکار صورت گرفت که در آن پنج هزار نفر شهید ، ۱۰ هزار نفر مجروح و یک شهر ویران شد.

وی گفت: آثار جنایت و مظلومیت در این شهر به حدی بود که هیچ زبان و قلمی نمی تواند آن را بیان کند و نگارش کند.

ماموستا قادری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم بمباران شیمیایی حلبچه افزود: بمباران شیمیایی شهرهای نودشه ، سردشت و روستای زرده ریجاب نیز از دیگر جنایتهایی بود که توسط صدام انجام گرفت و هیچگاه این جنایت و آثار آن فراموش نخواهد شد.

امام جمعه پاوه اظهار داشت: خوشبختانه چهارشنبه سوری در پاوه به خوبی و آرامی برگزار شد که در این راستا از جوانان و نوجوانان ، خانواده ها و مجموعه نیروی انتظامی شهرستان پاوه قدردانی می کنیم.

ماموستا قادری تصریح کرد: روزه گرفتن عبادتی قدیمی است که از آدم تا خاتم (ص) بوده و این عبادت در برنامه و رسالت ۲۵ پیامبری که در قرآن نام آنها ذکر شده ، بوده است اما شیوه و زمان انجام آن متفاوت بوده است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در آیه ۱٨۳ سوره بقره می فرماید : “ای اهل ایمان ، روز ماه رمضان بر شما واجب شده است ” بیان داشت: رمضان و روزه گرفتن در زمان پیامبر و برای امت او به عنوان خاتم الانبیا(ص)، کامل تر شد.

امام جمعه پاوه گفت: پیامبر عزیز ما که در سال دوم هجری روزه بر او واجب شده می فرماید : ” شهادتین ، نماز ، زکات ، روزه گرفتن و حج پنج رکن و اصلی است که اسلام بر آن استوار است و اگر یکی از این ارکان سست شود سایر ارکان نیز سست و خدشه دار می شود. “

ماموستا قادری اضافه کرد: بر اساس حدیثی دیگر از پیامبر(ص)، تمام لحظات رمضان خیر و برکت است و یکی از مهمترین این خیرها ، کمک به همنوعان و فقرا به ویژه برای افطار است.

وی با تاکید بر اینکه احترام رمضان و روزه داران یکی از تکالیفی است که بر عهده آحاد جامعه است افزود: پاوه یک شهر مذهبی و دین مدار است که همیشه حرمت و احترام ماه مبارک رمضان را نگه داشته اند و به استقبال این ماه نیز رفته اند.