د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 10:59

انتقاد حاج ماموستا قادری از مسئولین گردشگری و جهانگردی استان کرمانشاه

انتقاد حاج ماموستا قادری از مسئولین گردشگری و جهانگردی استان کرمانشاه

به گزارش سلام پاوه : حاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه در خطبه های امروز نماز جمعه از مسئولین گردشگری و جهانگردی استان کرمانشاه انتقاد کرد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه خطیب جمعه پاوه در بخشی از این خطبه ها گفت : در شهرستانی که ثبت جهانی شده هیچ آثار مثبتی نمی بینیم […]

به گزارش سلام پاوه : حاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه در خطبه های امروز نماز جمعه از مسئولین گردشگری و جهانگردی استان کرمانشاه انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه خطیب جمعه پاوه در بخشی از این خطبه ها گفت : در شهرستانی که ثبت جهانی شده هیچ آثار مثبتی نمی بینیم به‌جز چند روستا که آن‌ها هم بدون متولی هستند، بعد از گذشت نزدیک به دو سال هنوز بنده نمی‌دانم رنگ مسئول جهانگردی کرمانشاه چگونه است و حاضرنشده‌اند با اهل‌قلم و فرهنگیان شهرستان پاوه جلسه‌ای تشکیل دهند.

حاج ماموستا ملا قادر قادری افزود :اینجا که هتل نیست گردشگر بیاید و بخوابد، مهم این است فرهنگ و آداب و حجاب زنان ما حفظ شود. مردم می‌آیند مشکلی نیست ما به آن‌ها می‌گوییم خوش آمدید قدمتان روی چشم ما، اما نباید فرهنگ ما مغلوب شود. مطلقاً این مسئله برایشان مهم نیست و تنها این برایشان مهم است که مثلاً بگویند امسال ۱۰۰ هزار گردشگر از پاوه دیدن کرده است. نباید ارمغان این گردشگران عزیز سبب بداخلاقی پسران و بی‌حجابی دختران ما شود، باید متولی و ناظر باشد.

امام جمعه پاوه گفت : اگر گردشگری بدون برنامه و ناظر و متولی باشد، لاجرم در آیندۀ نه‌چندان دور شاهد بی‌بندوباری خواهیم شد و مردم ما خواهد گفت: ای‌کاش پاوه ثبت جهانی نمی‌شد.

وی افزود : لذا اگر پاوه ثبت جهانی شده، به خاطر زیبایی منطقه و بکربودن دیار ما است باید ما این نعمت را حفظ کنیم در غیر این صورت ضرر می‌کنیم.

ماموستا قادری افزود :بنده معتقدم پاوه جای مبارکی است و باید این مبارکی و ادب و اخلاق و دین و سنت و کوه و جنگل آن حفظ شود چون اگر ما به خاطر پول و اینکه چند نفر گردشگر به نسمه یا خانقاه و یا داریان و هجیج بیایند، شخصیت جمعی را از دست بدهیم، چکار کرده‌ایم؟ پس باید سنت و دین و لباس و فرهنگمان را حفظ کنیم. مجدداً تکرار می‌کنم به دیار ما تشریف بیاورید، روی چشم ما، ولی ما هم حقی داریم.