د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 19:33

موزه‌ای با ۶۰۰ قطعه و ابزار تاریخی به همت دانش‌آموزان روستایی برپا شد

موزه‌ای با ۶۰۰ قطعه و ابزار تاریخی به همت دانش‌آموزان روستایی برپا شد

به گزارش سلام پاوه: یک موزه کوچک در مدرسه روستای نوریاب شهرستان پاوه به همت دانش‌آموزان با گردآوری ۶۰۰ قطعه و ابزار تاریخی به قدمت حداقل ۴۰ تا ۱۷۰ ساله به شکل امانی، بر پا شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: به همت معلم و اولیا و باهمکاری پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، ۹۰ دانش‌آموز مدرسه روستای نوریاب […]

به گزارش سلام پاوه: یک موزه کوچک در مدرسه روستای نوریاب شهرستان پاوه به همت دانش‌آموزان با گردآوری ۶۰۰ قطعه و ابزار تاریخی به قدمت حداقل ۴۰ تا ۱۷۰ ساله به شکل امانی، بر پا شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: به همت معلم و اولیا و باهمکاری پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، ۹۰ دانش‌آموز مدرسه روستای نوریاب از توابع شهرستان پاوه هر یک با آوردن یک تا پنج شی قدیمی با قدمت حداقل ۴۰ تا ۱۷۰ ساله به شکل امانی در برپایی موزه فرهنگی در مدرسه مشارکت کردند.

صفر ولدبیگی دبیر مدرسه نوری‌آب پاوه و متصدی این موزه در این رابطه، گفت: این نمایشگاه آثار تاریخی با هدف شناخت بهتر دانش‌آموزان از میراث کهن منطقه برگزار شده، البته موزه‌ها علاوه بر اینکه در آگاهی تاریخی نقشی عمده دارند نمایان‌گر ارزش‌های قومی هر منطقه هم محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: این موزه در چند بخش پوشاک، تزیینات، ابزارهای دامداری، کشاورزی، شکار و… تشکیل شده و مورد استقبال دانش‌آموزان و مردم روستا قرار گرفت.

دبیر مدرسه نوری‌آب پاوه تصریح کرد: برپایی این موزه که در راستایی یکی از دروس متوسطه اول (درس ١٧ کتاب مطالعات اجتماعی با عنوان موزه و میراث فرهنگی) در قالب کار عملی توسط خود دانش‌آموزان این مدرسه گردآوری شده است.

وی افزود: در این موزه ۶۰۰ قطعه و ابزار تاریخی منطقه مورد استفاده مردمان روستای نوری‌آب گردآوری شده؛ وسایلی که قدمت برخی از آن‌ها به حدود ۱۷۰ سال پیش برمی‌گردد.