س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 20:50

مصطفایی: تقویت مشارکت مردم در طرحهای مختلف لازمه رشد و توسعه است

مصطفایی: تقویت مشارکت مردم در طرحهای مختلف لازمه رشد و توسعه است

به گزارش سلام پاوه : جلسه توجیهی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش نوسود  در ارتباط  با تقویت مشارکت همگانی مردم در اجرای طرحهای عمرانی و خدماتی در روستاها ، موضوع سرشماری عمومی کشاورزی ، بیمه روستائیان و عشایر ، حوادث و بلایای طبیعی و انسانی در سالن جلسات بخشداری نوسودبرگزار گردید. به گزارش خبرنگار سلام […]

به گزارش سلام پاوه : جلسه توجیهی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش نوسود  در ارتباط  با تقویت مشارکت همگانی مردم در اجرای طرحهای عمرانی و خدماتی در روستاها ، موضوع سرشماری عمومی کشاورزی ، بیمه روستائیان و عشایر ، حوادث و بلایای طبیعی و انسانی در سالن جلسات بخشداری نوسودبرگزار نوسودگردید.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :  بخشدار نوسود با ارائه تعریفی از مشارکت و ضرورت و نقش حضور مردم در بهسازی و اجرای طرحهای عمرانی و خدماتی روستاها گفت : یکی از مهمترین و راهبرد کلیدی در دستیابی به رشد و توسعه همه جانبه جامعه به ویژه جامعه روستایی ، نقش و حضور فعالانه مردم در امورات و فعالیتها و تامین نیازهای روستاهاست.

سالم مصطفایی ایفای نقش آگاهانه مردمی در دستیابی به رشد در زمینه های عمرانی – فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و به طور کلی در همه زمینه ها بسیار مهم و قابل توجه بوده و در مناطقی که این احساس مسئولیت و همدلی و همکاری وجود داشته باشد خیلی از معضلات و مشکلات نیز آسانتر و بهتر مرتفع شده اند.

بخشدار نوسود  ایفای نقش شوراها و دهیاران و امامان جمعه و جماعت را در توجیه و جلب مشارکت مردم ضروری دانست و گفت بهترین روش در راستای تقویت احساس مسئولیت و همکاری و همدلی همان نظام شورایی بوده و دراین رابطه وظایف شوراها براساس قانون مشخص شده و بایستی همه به وظایف خود تمکین و عمل کنند.

مصطفایی همچنین در این جلسه به دهیاران و شوراهای اسلامی عنوان نمود تا پروژه های پیشنهادی خود را براساس طرحهای هادی روستایی با میزان مشارکت مردمی در اجرای پروژه ها ظرف مدت یک هفته اعلام و بر این اساس تاکید نمود اولویت به روستاها و پروژه هایی است که میزان مشارکت پذیری مردم در اجرای آن به ویژه درخصوص واگذاری زمینها و املاک واقع در طرحها – انجام کارهای یدی ( کارگری) و همچنین مشارکت مالی بیشتر باشد.

بخشدار نوسود در ادامه جلسه به تشریح و توجیهات لازم در ارتباط با همکاری مردم در سرشماری عمومی کشاورزی روستائیان – بیمه عشایر و روستائیان –آغاز توزیع سهمیه آرد خانوار روستایی – توزیع سهمیه نفت و گاز سیلندی در روستاها – تدابیر لازم برای کاهش مخاطرات و تصادفات جاده ای و سایر حوادث طبیعی و غیر طبیعی ارائه نمود و مشکلات روستاها را نیز مورد بررسی قرار داد.

مهندس آرش رضایی مدیر محترم بنیاد مسکن شهرستان پاوه بعد از تشریح وضعیت طرح هادی روستاهای بخش نوسود گفت:‌ امروزه برنامه ریزی مشارکتی ، واژه ای جدید در ادبیات توسعه است و شمار زیادی از برنامه ریزان و کارشناسان توسعه به این دیدگاه تکیه می کنند .

وی ادامه داد و گفت در چنین عرصه ای ما نیز باید تلاش کنیم تا نظرات و دیدگاه های خود را در زمینه مشارکت نظم بخشیم و تأثیر مشارکت مردم درتسریع اجرای طرح ها را می توان از مقایسه پروژه هایی که مردم میزان مشارکت کمتری داشته اند با پروژ ه هایی که میزان مشارکت بیشتری داشته اند درک نمود .

مهندس رضایی اظهار داشت طبیعی است ، هنگامی که مردم برای اجرای یک پروژه در تأمین اعتبار ، نیروی انسانی ، مصالح و لوازم و … مشارکت دارند زمان اجرای آن را در رابطه مستقیم با منافع خود می بینند و به همین دلیل سعی می کنند اجرای پروژه ها را زودتر به اتمام برسانند و پروژه سریع تر به بهره برداری برسد و در این زمینه خواستند که شوراها و دهیاران تابعه با آگاهی دادن فواید مشارکت به اهالی نقش آفرینی نمایند.

در این جلسه تعدادی از دهیاران واعضای شوراهای اسلامی در ارتباط با کارهای صورت گرفته با مشارکت مردم وهمچنین پاره ای از نیازمندیهای روستای خود را مطرح نمودند ودرپایان مصوباتی در قالب 15 بند برای حل مسائل ومشکلات روستاها تنظیم گردید.