س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 05:46

درخواست یک کوهنورد شهرستان پاوه از مسئولان/ دماوند را دریابید

درخواست یک کوهنورد شهرستان پاوه از مسئولان/ دماوند را دریابید

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : صباح ولدبیگی از اعضای گروه کوهنوردی نور پاوه در یادداشتی خطاب به رئیس فدراسیون کوهنوردی کشور در مطلبی تحت عنوان دماوند را دریابید به موضوع این کوهستان زیبا پرداخته است در متن وی آماده است :  به نام خداوند زیباییها جناب زارعی(ریاست محترم فدراسیون) به گوش باشید .این نهیب […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : صباح ولدبیگی از اعضای گروه کوهنوردی نور پاوه در یادداشتی خطاب به رئیس فدراسیون کوهنوردی کشور در مطلبی تحت عنوان دماوند را دریابید به موضوع این کوهستان زیبا پرداخته است در متن وی آماده است :

 به نام خداوند زیباییها
صباح ولدبیگی
جناب زارعی(ریاست محترم فدراسیون) به گوش باشید .این نهیب و ندای یک دوست و همنورد است نه تهدید یک دشمن. اخیرا سفری به دماوند برای صعود داشتم.صعودی که سالها به یک آرزو تبدیل شده بود.

نمیدانم طبع نا آرام من یا آرامش طبع کوهستان سبب نگارش این چند سطر است.کوهستان ارزشش به آرامشش است و این آرامش است که کوهنورد و مسافر و گردشگر را بسوی خود میخواند.

فدراسیون کوهنوردی ایران قامتش به بلندای طول و عرض جغرافیایی کشور بزرگ ایران است. از بام ایران و قله دماوند تا کویرهای داغ و سوزان، محلی برای جذب و جلب گردشگر و مسافر و نهایتا کوهنورد هستند.مدیریت درست و منطقی در این خصوص بسیار تاثیر گذار و نقشش غیر قابل انکار است.

در سفری که به دماوند داشتم مشاهده گر رفتاری بودم که بسیار جای تاسف و حسرتم شد.در گوسفند سرا کیوسکی قرار دارد که محل هماهنگی برای انتقال بار و کوله کوهنوردان(بوسیله قاطر و نیروی کار…!!) به پناهگاه است.این مکان جایی است که همه بدان مراجعه میکنند. ایرانی و خارجی.و میطلبد کسی یا کسانی آنجا باشند که نماینده فرهنگ و ادب ناب ایرانی باشند نه یک داشی گذر و گردنه گیر با آداب خاص.

هیچگاه دهان تا بنا گوش باز شده یک زوج جوان اهل چک رو فراموش نخواهم نمود که شاهد کلمات رکیک و مسلسل وار متصدی (قاطرها)نسبت به لیدرآنها بودند .آنها احساسشان این بود که باید سر کیسه را شل کنند و درست هم بود اما تعجب شان از خشم فرو نخورده وآتشفشان گونه پهلوان بود.حدود ۲۰نفر سوئدی و دهها نفر ایرانی نیز نظاره گر این داستان بودند.ازین بابت که خارجی ها محتوی کلام اورا نفهمیدندخیای خوشحالم.من که به بی ادبی او معترض شدم ،کلماتی نیز در حق بنده بیان نمود که هر ایرانی شرم دارد از شنیدنش!!

ارز آوری خوب است اما به چه قیمتی و به چه حسابی؟

در دیار من و در مرز،با استفاده از همین وسیله (قاطر)معامله ای صورت میگیرد بنام جان در مقابل نان.اگر جوان همشهریم بسلامت از دام مین و مامور بسلامت بگذرد شاید ۱۰۰هزار تومان کسب نماید.اما در دماوند فقط دررفت و برگشت یک قاطرنگون بخت و کارگر ارزانتر از مفت افغانی بیچاره ؛حدود ۷۰۰هزار تومان درآمد کسب میشود و حال این رقم را در تعداد قاطر ها و سفرها ضرب نمایید تا بداتید که چه رقم نجومی روزانه بدست می آید.اینجا مین و مامور جان میستانندو فریاد بجایی نمیرسد ولی آنجا بی ماموری دل میشکند.نکندخدای ناکرده سرمایه گذاری و کسب درآمد مناسب و سر سام آور سبب عدم نظارت باشد؟ اشتغال زایی عالی است اما در پای دماوند که ثبت ملی است آنهم با چه قیمتی؟ ما خواستیم پیگیری کنیم همان زمان که چند نفرشاهد گفتند این فیلم هر روز گوسفند سراست.

دماوند بزرگ است و جهانی و متعلق به همه است ؛ایرانی و غیر ایرانی . درخواستی عاجزانه دارم بیایید زمینه سوء استفاده از آنرا به حد اقل ممکن برسانیم. نگذاریم عظمت دماوند فدای کسب در آمد برخی افراد گردد.در انتصاب افراد دقت بیشتری داشته باشیم.لازم است شورای شهر لاریجان و و شهردار وبخشدارمحترم برای اثبات ادعای بنده یک بررسی میدانی غیر محسوس داشته باشند تا به واقعیتهای تلخ موضوع پی ببرند.

صباح ولدبیگی .گروه کوهنوردی نور پاوه

۲۳ مرداد ۹۶