پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 06:29

فرماندار پاوه: روابط عمومی ادارات و فعالان رسانه در راستای جهاد تبیین تلاش کنند

فرماندار پاوه: روابط عمومی ادارات و فعالان رسانه در راستای جهاد تبیین تلاش کنند

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه، جهاد تبیین را یک فریضه برای همگان دانست و با تاکید بر انجام آن، از روابط عمومی ادارات و فعالان عرصه رسانه خواست در این راستا هرآنچه که در توان دارند، انجام دهند. به گزارش  سلام پاوه و به نقل از ایرنا : «اردشیر رستمی» یکشنبه شب در […]

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه، جهاد تبیین را یک فریضه برای همگان دانست و با تاکید بر انجام آن، از روابط عمومی ادارات و فعالان عرصه رسانه خواست در این راستا هرآنچه که در توان دارند، انجام دهند.

به گزارش  سلام پاوه و به نقل از ایرنا : «اردشیر رستمی» یکشنبه شب در اولین گردهمایی مدیران روابط عمومی ادارات و اصحاب رسانه شهرستان پاوه با موضوع جهاد تبیین با فرماندار پاوه، با تاکید بر جهاد تبیین، افزود: امروز در شرایط فعلی جهان؛ شکل جنگ ها فرق کرده و شاید به ندرت جنگ نظامی وجود داشته باشد اما در بین ۲۰۲ کشور جهان جنگ نظامی منسوخ و به جنگ شناختی و ترکیبی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در این جنگ ترکیبی نبردهای کلاسیک، نظامی ، اقتصادی و فرهنگی شکل می‌گیرد، گفت: هدف این جنگها این است که کشور مورد هدف خود را نشانه بگیرند تا بیشترین میزان خسارت را به آن کشور مقابل به حداکثر برسانند.

فشنگ سلاح امروز دشمن در جنگ، اخبار است

نماینده عالی دولت در شهرستان پاوه با بیان اینکه اتاق فکر و جامعه هدف این جنگها مشخص است به طوری که مغزها و اذهان مردم برای تشویش مورد حمله قرار می گیرد، تصریح کرد: برای برهم زدن انسجام اجتماعی در هر کشوری در تمام دنیا شکل جنگها فرق کرده و فشنگ این جنگها هم اخبار است‌.

وی افزود: اولین خبری هم که منتشر می شود همان خبر بر اذهان می نشیند و گاها برای اصلاح خبر ناموثق باید چندین کار مهم انجام داد تا اثر آن در ذهن شخص پاک شود.

رستمی اضافه کرد: در این شرایط است که کار روابط عمومی و صداوسیما و رسانه سخت تر می شود تا بتوانند اخبار موثق را در چند مرحله به اذهان عمومی تزریق کنند.

فرماندار پاوه تصریح کرد: دشمنی که امروز خود را به عنوان دوست جلوه داده همان گرگ است در لباس میش است که سالهای سال با تحریم های ظالمانه حاضر نبودند بخاطر زنان، کودکان ما و پیر و جوان ما رحم کنند بلکه هر روز تحریم های ظالمانه تری را برای این نظام تدارک دیدند.

 

دشمن در حال دروغ پراکنی در کشور است

فرماندار پاوه در ادامه سخنانش با بیان اینکه دشمن همواره به این دروغ پراکنی ها دامن می زند و در این کوتاهی ها و ضعف ها و ناکارآمدی مدیریتی ما از فرصت استفاده کرده و کوتاه نخواهد آمد، گفت: دشمن در این جنگ ترکیبی بر مشکلات ساختاری و گسل های اجتماعی و مسائل قومی و مشکلات اقتصادی دست می گذارد که مردم با آن مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

رستمی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، افزود: وضعیت اقتصادی در کشور به گونه ای است که همه ما در رابطه با آن طرح بحث داریم، ما نیز جزو این جامعه هستیم، اگر گرانی وجود دارد برای ما هم گران شده، مشکلات ازدواج، مسکن و خودرو برای جوانان ما، طرح سوال همه ما است و نسبت به این موضوع نقدی صورت بگیرد درست است و باید به این موضوع توجه و با تدبیر حل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خدمات نظام در حوزه های زیر ساختی کم نیست گفت: وظیفه روابط عمومی ها است که با انصاف و تقوا به مسائل نگاه کنند امروز جاده های ما با عراق قابل مقایسه نیست.

 

در حوزه زیرساختی شهرستان پاوه اقدامات خوبی انجام شده است

 

فرماندار پاوه در ادامه با اشاره به ایجاد زیرساخت های مناسب در این شهرستان، افزود: آب، برق و گاز و زیر ساخت‌هایی که باید برای یک شهر وجود داشته باشد کم نیست ، شاید به گردشگری نقد داشته باشیم اما یک سوم مراکز اقامتی و بوم گردی ها و خانه مسافر ها در همین شهر پاوه است.

وی اضافه کرد: از نُسمه تا هجیج امکانات اقامتی و جاذبه های گردشگری، آبرسانی به روستاهای بخش نوسود، گازرسانی به روستاهای مرزی هانه گرمله قابلیت هایی است که برای شهرستان اتفاق افتاده و باعث افتخار است.

فرماندار پاوه اظهار داشت: آنچه که وظیفه اصلی روابط عمومی ها است، تقویت روحیه امید به مردم و شفاف سازی است. روابط عمومی ها نسبت به مطالبات مردم پاسخگو بوده و بی توجه نباشند و آگاهی بخشی به جامعه، کانون های آسیب پذیر و دانشگاهی کار مسئولین روابط عمومی ها است.

رستمی با اشاره به اهمیت سواد رسانه ای هم گفت: شما مسئولین روابط عمومی ادارات باید سواد مجازی خود را تقویت کنید و آموزش بدید که‌ در فضای مجازی به چه صورتی با آسیب‌ها مقابله کنید.

شهرستان مرزی پاوه با بیش از ۶۰ هزار نفر در ۱۳۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.