پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 03:05

طرح ویژه پیشگیری از طلاق به صورت پایلوت در شهرستان پاوه اجرا می شود

طرح ویژه پیشگیری از طلاق به صورت پایلوت در شهرستان پاوه اجرا می شود

به گزارش سلام پاوه : مشاور ارشد و رئیس دبیرخانه شورا عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از اجرای طرح پیشگیری از طلاق به صورت ویژه و به شکل پایلوت در شهرستان پاوه خبر داد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه :دکتر ساوری مشاور ارشد و رئیس دبیرخانه شورا عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه […]

به گزارش سلام پاوه : مشاور ارشد و رئیس دبیرخانه شورا عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از اجرای طرح پیشگیری از طلاق به صورت ویژه و به شکل پایلوت در شهرستان پاوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :دکتر ساوری مشاور ارشد و رئیس دبیرخانه شورا عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با حضور در شهرستان پاوه در حاشیه نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان پاوه با بیان اینکه پاوه پایلوت در اجرای طرح ویژه پیشگیری از وقوع طلاق خواهد شد گفت: اعتبارات و بودجه لازم برای اجرای این طرح اختصاص خواهد یافت، و تیمی از کارشناسان از مرکز استان کرمانشاه به شهرستان پاوه عزیمت خواهند کرد، و مسیولین شهرستان را در اجرای این طرح کمک و یاری خواهند کرد،

 علیرضا ساوری افزود: تمرکز اصلی طرح پایلوت پیشگیری از طلاق، متمرکز بر اقدامات پیشگیرانه فرهنگی و اجتماعی است ،که طی این طرح ان شاالله، آموزشهای لازم پیش از ازدواج به زوجینی که قصد ازدواج دارند داده خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم اجرای این طرح باعث کاهش طلاق در شهرستان شود و در همین راستا نیاز به هماهنگی و همراهی دستگاههای اجرایی است که به وظایف و تکالیف قانونی خود در این زمینه به نحو احسن عمل کنند.

دکتر ساوری افزود: ان شاالله این طرح هم به سایر شهرستان ها و حتی کشور تسری پیدا کند.

مشاور ارشد و رئیس دبیرخانه شورا عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: در حوزه پیشگیری، شهرستان پاوه به عنوان نقطه پایلوت باید از همه ظرفیت های استانی و شهرستانی استفاده شود و بر سه موضوع اصلی کار شود و همین سه موضوع به عنوان مصوبه جلسه امروز قرار داده خواهد شد.

علیرضا ساوری افزود: تقویت آموزش عمومی قبل از ازدواج ، گسترش مهارتهای زندگی با هدف تاب اوری اجتماعی در بین خانواده ها به ویژه در یک سال اول، شناسایی جامعه هدف برای کسانی که قصد ازدواج دارند و دوره های مستمر با تمرکز و اولویت بخشی به کسانی که احتمال آسیب بیشتری دارند برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: برای این اهداف یک مرکزی با جامعه زنان که بیشتر تاثیر گذار هستند ، اختصاص و این افراد استخدام شوند.