ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31

فرماندار پاوه:سهم جهاد کشاورزی در بحران کم آبی پاوه صفر بود

فرماندار پاوه:سهم جهاد کشاورزی در بحران کم آبی پاوه صفر بود

به گزارش سلام پاوه: نشست بررسی مشکلات حوزه باغات شهرستان پاوه (بحران تنش آبی ) با حضور مهندس برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی ، دکتر لهونی نماینده مردم پاوه و اورامانات و دکتر اردشیر رستمی فرماندار پاوه و اعضای شورای باغداران شهرستان در محل فرمانداری پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: فرماندار پاوه گفت: […]

به گزارش سلام پاوه: نشست بررسی مشکلات حوزه باغات شهرستان پاوه (بحران تنش آبی ) با حضور مهندس برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی ، دکتر لهونی نماینده مردم پاوه و اورامانات و دکتر اردشیر رستمی فرماندار پاوه و اعضای شورای باغداران شهرستان در محل فرمانداری پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: فرماندار پاوه گفت: سهم جهاد کشاورزی در کمک رسانی های پاوه که کمترین توجهی برای نجات باغات نداشتند صفر بود چرا که پاوه شهر بدون زمین کشاورزی و شهر بدون صنعت است.

دکتر اردشیر رستمی افزود:چون زمین کشاورزی مرغوبی در شهرستان یافت نمی شود و بدلیل موقعیت و توپوگرافی خاص این منطقه عمده فعالیت مردم این شهرستان باغداری است به طوری که ۴ هزار از ۹ هزار هکتار باغات اورامانات مربوط به پاوه است.

وی گفت: تمام زندگی باغداران شهرستان چند اصله درختی است که منبع درآمد انها می باشد و در این شرایط بحران کم ابی اگر احساس کنند که سالها درخت منبع درآمد آنها آب ندارد؛ قابل تحمل نیست.

وی ادامه داد: ما در شهرستان با مشکل آب شرب هم مواجه بودیم شهر بانه وره هم اکنون آبرسانی سیار دارد، و تانکرهایی مرتب در حال آبرسانی به این شهر هستند و بخشی از محلات پاوه همچون چورژی نیز با این مشکل مواجه است.

فرماندار پاوه گفت: در این فصل تابستان از دیگر ارگان ها و سازمانها گدایی تانکر کردیم بلکه بتوانیم در این شرایط بحرانی کمی از مشکل کم آبی را حل کنیم.

وی افزود: اما جای گلایه به وزارتخانه جهاد کشاورزی هست،چرا که بقیه ارگانها در این بحران یاری رسان ما بودند اما از طرف جهاد کشاورزی هیچ کمکی به ما نشد و حتی یک تانکر برای آبرسانی در اختیار ما قرار ندادند.

دکتر رستمی افزود: در این تابستان تنها سازمانی که نتوانست در این کم ابی های شهرستان کمک کند جهاد کشاورزی بود.

فرماندار پاوه گفت: امروز اگر در کوتاه مدت و تا یک ماه آینده برنامه ای دارید هرچه زودتر به مرحله اجرایی برسانید و برنامه ریزی های لازم در بلند مدت هم انجام شود.

وی در پایان گفت: سهم جهاد کشاورزی در کمک رسانی ها به باغات پاوه که کمترین توجهی برای نجات باغات نداشتند صفر است.