پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 02:52

تامین آب، ایجاد کنارگذر و توسعه بازارچه مرزی شوشمی مطالبه مردم پاوه از رییس جمهور است

تامین آب، ایجاد کنارگذر و توسعه بازارچه مرزی شوشمی مطالبه مردم پاوه از رییس جمهور است

به گزارش سلام پاوه:  فرماندار شهرستان پاوه با اشاره به سفر رییس جمهور و جمعی از وزرای دولت سیزدهم به استان کرمانشاه، گفت: تامین آب شرب، ایجاد کنارگذر و توسعه بازارچه مرزی شوشمی مهمترین مطالبه مردم شهرستان پاوه از رییس جمهور است. اردشیر رستمی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه افزود: مطالبات شهرستان […]

به گزارش سلام پاوه:  فرماندار شهرستان پاوه با اشاره به سفر رییس جمهور و جمعی از وزرای دولت سیزدهم به استان کرمانشاه، گفت: تامین آب شرب، ایجاد کنارگذر و توسعه بازارچه مرزی شوشمی مهمترین مطالبه مردم شهرستان پاوه از رییس جمهور است.

اردشیر رستمی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه افزود: مطالبات شهرستان در بخش مالی و غیر مالی تدوین شده تا فردا به هیات دولت ارائه شود.

وی مهمترین این مطالبات را تامین اعتبار برای تکمیل طرح تامین آب شرب شهرستان پاوه از چشمه هانه کوان، مطالعه و تامین اعتبار به منظور تامین آب شرب شهر پاوه و روستاهای مسیر از سد داریان اعلام کرد. 

فرماندار پاوه افزود: تامین اعتبار و تسریع در اجرای عملیات تامین آب شرب شهر بانه وره، شهر نوسود، روستاهای مسیر بازارچه مرزی شوشمی، تامین اعتبار برای مطالعه و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب و احداث تصفیه خانه برای شهرهای نوسود، نودشه،باینگان و بانه وره از دیگر مطالبات مردم این شهرستان هستند. 

رستمی اظهار داشت: اجرای کامل طرح جامع پایانه مرزی شوشمی، تامین اعتبار و آغاز عملیات اجرایی کمربندی شهر پاوه، تکمیل و احداث پروژه های طرح نظام سلامت در شهرستان و اجرای طرح های آبخیزداری از دیگر مطالبات مردم پاوه محسوب می شود.

وی ساماندهی موضوع کوله بری را نیز از دیگر مطالبات مردم شهرستان دانست و گفت: در بخش غیرمالی نیز مطالبات شهرستان شامل ایجاد معبر رسمی در شوشمی به منظور انجام مبادلات مرزی توسط مرزنشینان می شود. 

فرماندار پاوه یادآور شد: اجرایی شدن تردد مسافر در پایانه مرزی شوشمی، تعدیل و تقلیل حریم تاسیساتی در راه های اصلی فرعی و روستایی شهرستان در محدوده طرح هادی روستاهای تابعه ،مطالعه تامین و تخصیص آب شرب شهرها و روستاهای تابعه و آب باغها و زمین های کشاورزی شهرستان های پاوه ، جوانرود ، روانسر و دشت سنجابی از سد داریان را نیز در سفر رییس جمهوری پیگیری خواهیم کرد.

رستمی ادامه داد: همچنین لزوم بازنگری نقشه های منابع طبیعی و خارج کردن املاک و مستثنیات مردم از اراضی ملی، حفظ حریم منابع آبی، الزام بانک ها در امهال تسهیلات سال سوم زلزله و وام های گردشگری ، الزام بانک ها به منضور کمک به احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال، صدور مجوز رادیو هورامان، واگذاری اراضی ملی در داخل طرح های جامع و تفصیلی شهری و طرح هادی روستایی، صدور مجوز بازگشایی مرز پیله وری سازان در بخش باینگان و ارتقای فرمانداری پاوه به عنوان فرماندار ویژه از مهمترین مطالبات غیرمالی شهرستان است.

گفتنی است اعضای هیات دولت که در این سفر رییس جمهور را همراهی می کنند، به نمایندگی از آیت الله رییسی در شهرستان های مختلف حضور می یابند و مشکلات مردم را در حوزه های مختلف بررسی می کنند. نتایج این بررسی ها در شورای اداری استان کرمانشاه که به ریاست رییس جمهور تشکیل می شود، مطرح و برای رفع آنها اعتبارات مناسب مصوب می شود.