د 17 اردیبهشت 1403 ساعت 01:09

تجلیل از ۴۲ سال جهد و تلاش حاج ماموستا قادری در سنگر نماز جمعه / عکس

تجلیل از ۴۲ سال جهد و تلاش حاج ماموستا قادری در سنگر نماز جمعه / عکس

به گزارش سلام پاوه : صبح امروز در آئینی اعضای شورای تأمین و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان پاوه به‌ پاس قدردانی از ۴۲ سال جهد و تلاش و مجاهدت ایثارگرانۀ حاج ماموستا ملا قادر قادری در سنگر امامت جمعه در بیت ایشان حاضر و از وی تجلیل کردند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : […]

به گزارش سلام پاوه : صبح امروز در آئینی اعضای شورای تأمین و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان پاوه به‌ پاس قدردانی از ۴۲ سال جهد و تلاش و مجاهدت ایثارگرانۀ حاج ماموستا ملا قادر قادری در سنگر امامت جمعه در بیت ایشان حاضر و از وی تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این دیدار حاج ماموستا ملا قادر قادری امام‌جمعۀ شهر پاوه ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور جمع حاضر برایشان از درگاه خداوند متعال آرزوی توفیق و عزت نمودند و در سخنان کوتاهی به مطالبی از اوضاع اشاره داشت.

امام جمعه پاوه سخنانش را با “الحمدلله ثم الصلاه والتحیه و السلام علی رسول‌الله و علی آله و صحبه و من والا و لا حول و لا قوه الا بالله السلام علیکم ورحمه‌الله وبرکاته” آغاز کرد و گفت: خداوند تبارک‌ و تعالی را شاکرم به روح مطهر پیامبر بزرگوار درود می‌فرستم یاد و خاطرۀ امام راحل را گرامی می‌دارم. برای شهدای انقلاب اسلامی درجات عالی خواهانم. از خداوند تبارک‌ و تعالی عزت و سلامتی و سربلندی مقام معظم رهبری را آرزو می‌کنم؛ امیدوارم دولت جناب آقای دکتر رئیسی ریاست محترم جمهور هم در کارش موفق باشد چون توفیق ایشان توفیق همه ماست.

* سنگر جبهه و جمعه باید یکی شود 

حاج ماموستا ملا قادر قادری افزود :در سال ۱۳۵۹ شهید کاظمی (رحمه‌الله علیه) هم فرماندار پاوه و هم فرماندۀ سپاه بود، روزهای شنبه به روستای نروی که آخرین پایگاه بود، می‌رفت و پنجشنبه‌ها برمی‌گشت. در آن زمان تا نروی دست ما بود و نوسود و نودشه و هجیج در دست ضدانقلاب بود. شب‌های جمعه دور هم جمع می‌شدیم، آقای کاظمی همیشه می‌گفتند: باید سنگر جبهه و جمعه یکی شود.

وی گفت : دولت هم در آن زمان ضعیف بود و قدرتی در منطقه نداشت تنها قدرتی که وجود داشت در اختیار سپاه و شهید کاظمی بود ، اوضاع خیلی مناسب نبود در یک جمله مقرر شد محراب مسجد جامع به اینجانب واگذار شود و به خاطر وضع خاص پاوه مجبور شدیم نماز جمعه را قبول و در دو جمعه در مسجد سابقی (مسجد میدان) برگزار کنیم.

* آغاز امامت در نماز جمعه با حکم امام راحل (ره)

امام جمعه پاوه ادامه داد و گفت : قرار بود جناب آقای رازی زاده رئیس وقت دادگاه انقلاب اسلامی به پاوه بیاید و ایشان مطالب اصلی را بیان کند، وی موفق نشد و به سنندج رفته بود اما یک هیئت به پاوه فرستاد. بنده با لباس محلی کردی همراه آقای فرماندار به مسجد رفتیم. اول ایشان سخنرانی کرد و سپس بنده خطبه را خواندم و نماز جمعه را با حکم امام راحل (ره) شروع کردم و با توکل به خداوند و پشتیبانی مردم شریف و همراهی ارگان‌های خدوم تا امروز آمده‌ام.

ماموستا قادری اظهار داشت : قابل‌ذکر است در اولین خطبه عرض کردم کارم را با سه شرط شروع می‌کنم . الحمدلله دوستان به آن سه شرط عمل کرده‌اند و اینجانب تا امروز ایستاده‌ام.

وی با بیان سختی کارش در نماز جمعه گفت : واقعیت این است این ۴۲ سال بر من خیلی سخت گذشته است. هرکسی در پاوه فرماندار یا فرماندۀ سپاه یا در ادارات دیگری در این شهرستان کار کند، می‌داند که کار کردن در این منطقۀ مرزی و تا حدی محروم سخت است.

ماموستا قادری ادامه داد و گفت : بنده خداوند را شاکرم و کارم روی این حدیث بوده است. «رحم الله امراء عرف زمانه و حفظ لسانه و استقامت طریقته» خدایا رحم کن به کسانی که زمانه‌شناس هستند و زبان خود را حفظ می‌کنند و بر راه خود استقامت دارند.

* این ۴۲ سال هم رحمت بوده و هم زحمت 

وی افزود: من ادعا نمی‌کنم اشتباهی نکرده‌ام و در استقامت مشکل نداشته‌ام اما تا امروز آمده‌ام.

ماموستا قادری با اشاره به سخنان شهید کاظمی که در آن زمان می‌گفت: ما دو سنگر داریم در یک سنگر خون می‌دهیم و در سنگر دیگر توقع دعای خیر و پشتیبانی داریم در این مدت خداوند توفیق داد سنگرها یکی شدند و سنگر دوم مؤید سنگر اول و سنگر اول هم پشتیبان سنگر دوم شد.

حاج ماموستا قادری در پایان گفت :در آخر عرض می‌کنم این ۴۲ سال برای بنده هم رحمت بوده و هم زحمت داشته است. خداوند را شاکرم که در این ۴۲ سال به من کمک کرد توانستم در خدمت مردم باشم و به نظام هم دروغ نگفته‌ام و تا حال به وعده‌ای که به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری و شهیدان رجایی و باهنر داده‌ام وفادار مانده‌ام. همه دعا کنید عاقبت بنده به خیر و سعادت تمام شود. ان شاء الله

 

* وقف زندگی خود و خانواده را برای اسلام ، انقلاب ،ولایت و مردم 

فرماندار پاوه هم در سخنانی با اشاره به آیه ۸۰ سوره اسرا “وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِیرًا گفت :به روح پاک تمامی شهدا و علمای دین درود و سلام‌وصلوات خداوند را نثار می‌کنم. برای مقام معظم رهبری آرزوی طول عمر پربرکت و باعزت و برای دولت خدمتگزار و همۀ کارگزاران صدیق به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی توفیق دارم و محضرم امام‌جمعۀ اندیشمند شهر پاوه و تمام اعزۀ حاضر عرض سلام دارم.

دکتر اردشیر رستمی افزود : لازم دیدیم به‌ رسم ادب و قدرشناسی در این روز مبارک خدمت جنابعالی برسیم و تبریک عرض می‌کنم پایان ۴۲ سال استقامت در سنگر نماز جمعه و ورود به ۴۳ سال از این تریبون مقدسی که الحمدلله سال‌های سال در خدمت اسلام و دین و ولایت و مطالبات به حق مردم بوده است. از خداوند متعال برای جنابعالی طول عمر باعزت را خواهانیم.

وی ادامه داد و گفت :همگان به زحمات خالصانۀ شما برای اسلام و انقلاب و مردم و سختی‌ها و ناملایماتی که پشت سر گذاشته‌اید، اذعان دارند و اقرار و اعتراف می‌کنند و غیر از شما همۀ افرادی که باید این زحمات را متوجه شوند، به این زحمات واقف‌اند.

فرماندار پاوه افزود : از اینکه سال‌های سال است بیت حضرت‌عالی و دفتر شما و مسجد قبا و تریبون نماز جمعه محل‌هایی برای رجوع مشکلات مردم بوده‌اند از شما تشکر می‌کنیم.

وی گفت : ما می‌دانیم که شما زندگی خود و خانواده را وقف اسلام و انقلاب و ولایت و مردم کرده‌اید. در روز جمعه که شاید هرکسی بتواند خانوادۀ خود را به تفریح ببرد اما این روز به جهت تنظیم خطبه‌ها شلوغ‌ترین روز شماست و الحمدلله جزو امامان جمعه‌ای بوده‌اید که تمامی نمازهای جمعه را خودتان برگزار کرده‌اید مگر موارد ضروری پیش آمده باشد که آن‌هم بسیار کم است.

فرماندار پاوه به هجمه های دشمنان نسبت به حاج ماموستا قادری اشاره کرد و گفت : در این مدت هم جنابعالی مورد هجمۀ ضدانقلاب و احزاب منحله بوده‌اید و اگر خسارتی به شما وارد شده خسارت دین بوده چون به‌عنوان یک عالم مواضع جنابعالی با بقیه فرق داشته است.

* ماموستا قادری نگین درخشان اورامانات هستند

وی افزود :موضع‌گیری‌های عالمانه و حکیمانه جنابعالی در ارتباط با انقلاب و مقام معظم رهبری از زمان حضرت امام (ره)با همه فرق داشته است و همه می‌دانند که در اورامانات شما مثل یک نگینی می‌درخشید. بنده بارها گفته‌ام شما جانشین ندارید و ما از خداوند می‌خواهیم عمر شمارا به بلندای آفتاب گرداند که در خدمت اسلام و قرآن و دین و مکتب اسلام باشید که الحمدلله شما تا اکنون این را ثابت کرده‌اید.

فرماندار پاوه گفت :همین ثبات قدم و استحکام و ارادۀ شما در تصمیماتی که برای نظام و انقلاب و مردم داشته‌اید، باعث شده که دل مردم و افراد دلسوز به انقلاب شاد شود.


این مقام ارشد دولت در شهرستان پاوه گفت : علی ایحال امروز حضور ما در منزل جنابعالی تحفه‌ای است از درویش و حداقل احترامی است که به عقل ما رسیده است. پاسخگوی زحمات شما خداوند متعال است که سال‌های سال با قرآنش و با مکتب اسلامش دست‌ و پنجه نرم می‌کنید و زحمت می‌کشید ان شاء الله خداوند خود پاداش زحمات شمارا خواهد داد.

فرماندار پاوه با بیان اینکه ما هم وظیفۀ خود دانستیم عاشقانه و از روی دل خدمت شما برسیم و خسته نباشید عرض کنیم و بگوییم قدردان زحمات حضرت‌عالی هستیم گفت :بالاخره از نزدیک و از دور آن‌هایی که باید بدانند، می‌دانند و آن‌هایی هم که نباید بدانند، دشمنان قسم‌خوردۀ این نظام و انقلاب هستند که همیشه نقد کرده‌اند. این نقد هم فقط به شما نبوده بلکه هرکسی که لباس روحانیت و لباس کارگزار جمهوری اسلامی را به تن داشته مورد نقد قرارگرفته است.

دکتر رستمی افزود :ما شاهد ناجوانمردی‌های رسانه‌های ضدانقلاب بوده‌ایم الحمدلله چهرۀ شما در مقابل این هجمه‌ها روزبه‌روز درخشان‌تر، ثبات قدم شما برای اسلام و انقلاب و ولایت روزبه‌روز مستحکم‌تر و دشمنان ما روزبه‌روز منکوب تر شده‌اند.

وی گفت : لذا بنده به‌رسم ادب از طرف اعضای محترم شورای تأمین لازم دانستیم این روز عزیز را به شما تبریک بگوییم از خداوند متعال خواهانیم قدم‌های شمارا قرین شکوفایی و پویایی و رحمت خود گرداند که کماکان شاهد حضور جنابعالی درراه اعتلا و شکوفایی دین، اسلام، انقلاب و مکتب ولایت باشیم. ان شاء الله