ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 16:59

برداشت آب از سد داریان برای آبیاری باغات پاوه مطالبه مردم است/آغاز علمک گذاری گاز روستای تشار از هفته آینده

برداشت آب از سد داریان برای آبیاری باغات پاوه مطالبه مردم است/آغاز علمک گذاری گاز روستای تشار از هفته آینده

به گزارش سلام پاوه: فرماندار شهرستان پاوه با بیان اینکه این شهرستان حدود چهار هزار هکتار باغ دارد که معیشت بسیاری از مردم به این باغات وابسته است، گفت: اختصاص سهمیه آب از سد داریان برای باغات شهرستان مطالبه مردمی است. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: «اردشیر رستمی» روز پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات […]

به گزارش سلام پاوه: فرماندار شهرستان پاوه با بیان اینکه این شهرستان حدود چهار هزار هکتار باغ دارد که معیشت بسیاری از مردم به این باغات وابسته است، گفت: اختصاص سهمیه آب از سد داریان برای باغات شهرستان مطالبه مردمی است.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: «اردشیر رستمی» روز پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستای تشار بخش نوسود شهرستان پاوه افزود: در سفر رییس جمهور و هیئت دولت به استان کرمانشاه، یکی از اولویت ها و مهمترین مطالبه ما تامین آب برای باغات شهرستان پاوه است.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی محدودیت های اعتباری دارد و اگر باغداران و کشاورزان در راستای ساماندهی و انتقال آب همیاری و همراهی نداشته باشند، باغ های آنها خشک خواهد شد.

فرماندار پاوه با بیان اینکه مطالبه آب در پاوه از حالت عادی خارج و به مرحله هشدار رسیده است، اظهار داشت: در بلند مدت آب از چشمه بل به روستای تشار انتقال داده می شود و مشکل آب شرب روستا برای همیشه حل خواهد شد اما باید در کوتاه مدت به فکر حل مشکل آب شرب باشیم.

رستمی ادامه داد: علمک گذاری روستای تشار از هفته آینده آغاز و تا پایان اردیبهشت به اتمام خواهد رسید و طرح هادی روستا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تامین اعتبار ، تکمیل می شود.

وی اضافه کرد: به منظور بررسی مشکلات ۴۳ روستای شهرستان پاوه ، قرارگاه عملیاتی در این شهرستان تشکیل شده و با تمام توان و مشارکت مردم برای رفع این مشکلات تلاش خوایم کرد.

روستای تشار  از توابع بخش نوسود شهرستان پاوه است و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن بیش از ۳۰۰ نفر است.

بخش نوسود با بیش از هشت هزار نفر جمعیت در حدود ۵۰ کیلومتری شهر پاوه واقع شده است.