د 17 اردیبهشت 1403 ساعت 03:22

امام جمعه پاوه: باید مراقب گسترش فتنه‌های دینی باشیم

امام جمعه پاوه: باید مراقب گسترش فتنه‌های دینی باشیم

به گزارش سلام پاوه:  امام جمعه پاوه گفت: در چند روز گذشته ۲ طلبه در مشهد و ۲ طلبه نیز در یکی از حجره ها دینی گنبدکاوس استان گلستان به شهادت رسیدند و باید مراقب مدارس، حجره‌ها و مراکز دینی باشیم تا فتنه ها در کشور گسترش پیدا نکند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: ماموستا […]

به گزارش سلام پاوه:  امام جمعه پاوه گفت: در چند روز گذشته ۲ طلبه در مشهد و ۲ طلبه نیز در یکی از حجره ها دینی گنبدکاوس استان گلستان به شهادت رسیدند و باید مراقب مدارس، حجره‌ها و مراکز دینی باشیم تا فتنه ها در کشور گسترش پیدا نکند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: ماموستا مُلا «قادر قادری» در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، افزود: هنوز هم ضاربین و قاتلین این دو حادثه مجهول الهویه و یا شناسایی نشده اند و انگیزه آنان مشخص نیست اما دستور رییس جمهور به وزارت اطلاعات برای پیگیری موضوع ، مایه قدردانی است و ملت شریف ایران باید  هوشیار و آگاه باشند.

وی با بیان اینکه این اقدامات و حرکتها مردود و محکوم است بیان کرد: متاسفانه در کشور ما برخی از مدعیان انقلاب با حرکت های نسنجیده و احساساتی بیشتر به آرمانها و ارزشهای انقلاب ضربه و دنبال ایجاد بحران هستند.

ماموستا قادری تصریح کرد: حدود هزار آیه قرآن کریم قصص قوم ها و ملت های مختلف و سرگذشت آنان است و طولانی ترین قصص مربوط به قوم یهود است.

امام جمعه پاوه ادامه داد: قوم یهود باوجود همه عنایات خدای متعال اما دست از لجاجت برنداشتند و با ملاحظه سوره بقره می توان دریافت یهود همچنان ضد اسلام و معنویت هستند و تنها آرمان آنها فتنه و کسب مادیات است.

ماموستا قادری گفت: درباره بزرگی و فضیلت ماه مبارک رمضان در احادیث و سیره سلف صالح اشاره های فراوانی شده و زبان از بیان آن قاصر است.

خطیب جمعه پاوه تصریح کرد: در میان ماه های قمری ، ماه رمضان فضیلت های بیشتری دارد چرا که قرآن کریم در آن نازل شده ، تنها نام رمضان در قرآن ذکر شده و عبادات این ماه اجر و پاداش بسیار فراوانی دارد.

ماموستا قادری با بیان اینکه روزه گرفتن در ماه رمضان عامل نصرت دین است اضافه کرد: رمضان ماه محو شدن گناهان و روزه گرفتن مقابله با شیطان و جواب منفی به مخالفین دین و معنویت است

وی گفت: بدون شک و تردید همه انسانها دچار گناه و لغزش شده ایم و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای توبه و استغفار و جبران و ترمیم کاستیها است.

ماموستا قادری افزود: باوجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی خوشبختانه استقبال مردم پاوه از جمعه و جماعات و به ویژه ماه رمضان ستودنی است و این بیانگر دیانت و دین مداری مردم این منطقه است.