پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 02:07

مشکلات روستای دشه پاوه بررسی و پیگیری شد/ گزارش تصویری

مشکلات روستای دشه پاوه بررسی و پیگیری شد/ گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : با حضور فرماندار پاوه و جمعی از اعضای شورای اداری مشکلات روستای دشه بررسی شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : عصر امروز دکتر اردشیر رستمی فرماندار پاوه، نصری بخشدار مرکزی و دولتخواه عضو شورای شهر پاوه و جمعی از اعضای شورای اداری در جمع مردم روستای دشه حاضر شدند […]

به گزارش سلام پاوه : با حضور فرماندار پاوه و جمعی از اعضای شورای اداری مشکلات روستای دشه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : عصر امروز دکتر اردشیر رستمی فرماندار پاوه، نصری بخشدار مرکزی و دولتخواه عضو شورای شهر پاوه و جمعی از اعضای شورای اداری در جمع مردم روستای دشه حاضر شدند و مشکلات روستای دشه را بررسی و تصمیماتی را برای حل آن در نظر گرفتند.

ملاجمال احمدی امام جمعه روستای دشه در آغاز این نشست با تبریک حلول ماه رمضان انتصاب شایسته دکتر رستمی را به عنوان فرماندار پاوه تبریک گفت و بر حل مشکلات این روستا تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۸ شهید را مردم روستای دشه تقدیم انقلاب کردند خواستار رفع و رجوع مشکلات در این روستا شدند.

دهیار روستای دشه نیز ضمن تشکر از حضور فرماندار پاوه و هیئت همراه به تشریح مشکلات این روستا پرداخت و گفت : بزرگترین مشکل روستای دشه در حال حاضر آب است . و این درحالی است که روستای دشه منبع تامین آب شهر پاوه است اما خود آب ندارد.

واسع رسولی در ادامه مشکلات این روستا را نبود فضای ورزشی مناسب که متاسفانه روستا یک متر مربع فضای ورزشی با هیچ نوع امکاناتی ندارد،نبود پارک تفریحی ،آسفالت راه روستایی داخل روستا، عدم زمین مناسب جهت ساخت منازل و تسریع مراحل قانونی جهت ساخت و ساز، وضعیت نامناسب راه روستایی و لزوم داشتن روکش آسفالت و نصب گاردریل مناسب جهت امنیت بهتر تردد، درخواست از جهاد کشاورزی جهت تامین لوله و فاز دوم آب بران دشه، نبود فضای مناسب در مدارس و تفکیک دانش آموزان در دشه،وضعیت نامناسب آنتن دهی روستای دشه، لزوم تقویت ظرفیت فیبر نوری و اینترنت روستای دشه ،.لزوم توجه میراث فرهنگی و گردشگری به تامین اعتبار برای بهسازی حوض آب سنتی روستا و… از جمله مشکلات و درخواستهای مردم دشه دانست.

در ادامه هرکدام از مدیران پاسخگوی موضوع شدند و در این خصوص توضیح دادند و فرماندار پاوه تاکید ویژه ای برای حل مشکلات داشت.

 رئیس اداره ورزش و جوانان پاوه با بیان اینکه جوانان روستای دشه ظرفیت بالایی از نظر قدرت بدنی و ورزش دارند و زبانزد خاص منطقه می باشندگفت:

مهرماه سال گذشته با حضور دکتر لهونی و مدیرکل ورزش و جوانان قول فنس کشی و تسطیح زمین واگذاره شده داده شد و مناقصه آن هنوز برگزار نشده است.

سعدی توفیقی افزود :۶۰۰ میلیون هزینه تسطیح این زمین شده  است که این مبلغ هزینه برابرفنداسیون و سوله یک سالن می باشد .اما متاسفانه این زمین با نبود بودجه فعلا به بهره برداری نمی‌رسد.

وی تنها راه حل را راه برای این زمین چمن مصنوعی دانست و گفت: که این هم هزینه و بودجه میخواهد و بنده هیچ گونه کوتاهی هم در این خصوص انجام نخواهم داد.و پیگیری ویژه خواهم کرد.

توفیقی در پایان گفت :در صورت حضور و مشارکت ۲۰ درصدی مردم و همکاری مسئولین قول پیگیری زمین رو باز را خواهم داد.

 مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پاوه نیز در این نشست گفت ؛مردم روستای دشه در بحث‌ مشارکت اقدامات بی نظیری داشته اند که از لحاظ مشارکت در شهرستان پاوه بسیار کم نظیر است.

آرش رضایی افزود :با تلاش و همت مردم ۱۲ هزار متر مربع آسفالت شده است.

وی گفت :مشکل اساسی روستا کمبود زمین است که بعد از زلزله سال ۹۶ و تخریبهای صورت گرفته در روستای دشه پژوهشکده سوانح را در جریان قرار دادیم که بنیاد مسکن در صورت تامین اعتبارات و تخصیص آن اقدامات لازم را انجام میدهد.

رضایی از فرماندار پاوه جهت اعتبار مورد نیاز در کمیته برنامه ریزی شهرستان درخواست اعتبارات لازم را داشت.

قادری معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای پاوه نیز گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰۰ تن آسفالت برای راه روستایی شهرستان هزینه شده است و فعلا هیچ هزینه ای اختصاص داده نشده است.

وی افزود: قیر جهت آسفالت راههای روستایی وجود ندارد و متاسفانه در سال گذشته ۲ هزار تن مصالح جهت ساخت آسفالت سرد به کل شهرستان اختصاص داده شده است که قاعدتا این مقدار جوابگوی شهرستان نیست.اما ما باز هم اقدام به لکه گیری در چندین مورد داشته ایم از جمله راه روستایی دشه.

مهندس قادری با بیان اینکه برای روکش سراسری فعلا اعتباری نیست گفت: گاردیل داریم و اگر بتوانند شورا و دهیاری چاله های را بکنند می‌توانیم ایمن سازی لازم را انجام دهیم.

بابک کریمیان معاون آموزش و پرورش پاوه نیز با تایید مشکل حیاط مدرسه راهنمایی شهید رجایی دشه گفت این مهم در حوزه اداره کل نوسازی است که فرماندار محترم با بیان اینکه نامه ای را در خصوص پیگیری آن ارسال خواهیم کرد که ان شاالله مشکل حل شود.

 مدیر جهاد کشاورزی پاوه در این نشست گفت؛ طرح باغات انار روستای دشه تنها طرح توسعه ای واقعی باغات است که ۳۰ هکتار از زمین های بایر را تحت پوشش قرار داده است که در سال دوم طرح به خوبی جواب داد.

مهندس شهروز احمدی افزود :فاز دوم از سال ۹۳ مسکوت ماند که در تابستان امسال با بازدید مسئولین جهاد کشاورزی ۴ میلیارد و دویست میلیون تومان برای پیشبرد این کار در نظر گرفته شد. که میتوانیم با تامین اعتبار لازم ۱۰۰ هکتار از باغات را تحت پوشش قرار دهیم که میتواند زمینه اشتغالزایی بالایی را فراهم کند.

وی گفت :در صورت پیگیری از تامین اعتبار در کمیته برنامه و بودجه این مهم انجام خواهد شد.

مهندس رحمت پور مدیر مخابرات پاوه نیز گفت:در حوزه adsl شهرستان ۷۲پورت برای روستای دشه در نظر گرفته شده است که در آینده این مهم انجام خواهد شد.

وی افزود: در خصوص بحث باتری و تغذیه ۶ نقطه در کل شهرستان مشکل داریم که یکی از نقاط آن روستای دشه است که با پیگیری آقای فرماندار در صدد اخذ اعتبارات لازم هستیم که تا سه ماه آینده حل و فصل خواهد شد.

مهندس اخگرزاده رئیس اداره محیط زیست پاوه نیز با دستور فرماندار موظف به تعیین نقطه ای لازم برای تخلیه نغاله های ساختمانی این روستا شد.

وسینی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نیز با نگاه مساعد بر تکمیل راه یک کیلومتری برای دسترسی به نقاط بالا دست روستای دشه به فرماندار پاوه قول پیگیری لازم را داد.

رئیس اداره برق نیز در حوزه برق روستا توضیحات لازم را تشریح کرد.