چ 12 اردیبهشت 1403 ساعت 16:46

گدایی ریاست و رئیس های گدا/ رسول مرادی

گدایی ریاست و رئیس های گدا/ رسول مرادی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: یکی از عوامل عقب ماندگی در جامعه، سوءاستفاده برخی افراد فرصت طلب و سودجو (که معمولا کوتوله اند و از کمترین شایستگی هم برخوردارند) از شرایط موجود است. این افراد ریاست طلب، در زمان مناسب از جمله با تغییر دولت ها و با توجه به شرایط، خود را به هر […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: یکی از عوامل عقب ماندگی در جامعه، سوءاستفاده برخی افراد فرصت طلب و سودجو (که معمولا کوتوله اند و از کمترین شایستگی هم برخوردارند) از شرایط موجود است.

این افراد ریاست طلب، در زمان مناسب از جمله با تغییر دولت ها و با توجه به شرایط، خود را به هر رنگ و لباسی در می آورند و به هر حیله و هر شخص یا جریان ذی نفوذ، متوسل می شوند تا به هر قیمتی به مقام و مسندی برسند.

البته تاکنون کشور و بویژه استان کرمانشاه از این افراد دوزیست سیاسی یا به عبارت بهتر دوصد زیست سیاسی کم آسیب ندیده است.

یکی از مهمترین علت های ایجاد مشکلات کنونی از همین افرادی نشات می گیرد که با زیر پاگذاشتن اصول و ظاهرسازی، به گدایی کردن ریاست ( که از نظر دینی و اخلاقی مذموم و قبیح است ) رو می آورند و پس از کسب کرسی ریاست و باتوجه به ناتوانی و ناشایستگی به رئیس های گدا و تهی از تخصص تبدیل می شوند.

اما نگران کننده تر از این موضوع ایجاد شرایط مناسب برای سوءاستفاده این افراد و بها دادن به آنها و در نتیجه به قدرت رساندن آنان است که کمر جامعه را می شکنند.

این روزها و با توجه به تغییر دولت و به تبع آن تغییر مدیران، بسیاری از این منعت طلبان پراشتها و پر رو، از جمله در کرمانشاه به هر دری می زنند تا به اصطلاح رئیس شوند آنهم با وجود افراد شایسته و ماخوذ به حیا و به قیمت هدر دادن فرصت ها و امکانات بیت المال و ناامید کردن مردم ، در این میان استفاده نکردن از نظر بزرگان و دلسوزان واقعی و بی تفاوتی این بزرگان هم می تواند بسیار نگران کننده شود و این موضوع و سهل انگاری بعضی ها، نتیجه ای جز پشیمانی، بی انگیزه شدن فرهیختگان، هدر رفت سرمایه های مادی و معنوی جامعه و خسارت های فراوان نخواهد داشت.

از این رو کسی حق ندارد جایگاههای مدیریتی و امکانات جامعه را ارث پدری و مال شخصی خود بداند و امید مردم به دولت جدید را ناامید کند همچنین نباید در مواجهه با این موارد، بی تفاوت بود و سکوت کرد چون دود این بی تفاوتی، کور کننده و سخت پشیمان کننده است.

از مسئولان و بویژه از استاندار کرمانشاه هم انتظار می رود در این زمینه مراقبت لازم را بعمل آورد.

3 پاسخ برای “گدایی ریاست و رئیس های گدا/ رسول مرادی

  • فرهنگی در تاریخ فروردین 7, 1401 گفت:

    دراین شهرمحروم عقب مانده.توسعه نیافته پست ومقام ازبین نمی رود بلکه از مکانی به مکان دیگر انتقال داده میشودویابازنشستگی وجود ندارد مدیران تکرار میشوند بدون دستآ وردی.!۱فقط اشخاص توسعه یافته وصاحب امکانات هتلی شده اند

  • شهروند در تاریخ فروردین 7, 1401 گفت:

    با احترام به نظر نویسنده مقاله باید عرض کنم مدیر هر ارگان یا اداره هم یک کارمند از ان اداره است با مسولیت های بیشتر
    برای تغییر در وضعیت شهر نیازی به تغییر مدیران نیست کافی است هر کسی در هر جایگاهی وظیفه خود را به درستی انجام دهد تغییر واقعی ان زمان که همه وظیفه خود را درست انجام دهند اتفاق می افتد عنوان کردن هر مساله غیر از این فرار به جلو و پاک کردن صورت مساله است

  • فرهنگی در تاریخ فروردین 6, 1401 گفت:

    سلام و درود بر شما
    جانا سخن از زبان ما می گویی
    خیلی شجاعانه و بی باک نوشتی، درود و هزارت درود بر شما و دست اندرکاران سایت که جامعه را آگه می سازید
    حق نگهدار ، به امید حذف این به اصطلاح ….