پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 04:09

هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده شهر پاوه به دلیل حفظ بافت پلکانی شهر،ممنوع است/منفذهای تخلف باید بسته شود

هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده شهر پاوه به دلیل حفظ بافت پلکانی شهر،ممنوع است/منفذهای تخلف باید بسته شود

به گزارش سلام پاوه: رئیس شورای شهر پاوه با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز گفت ؛ وجود حتی یک تخلف ساخت و ساز غیر مجاز در پاوه با توجه به توپوگرافی شهر زیاد است و باید منفذهای سواستفاده از قوانین و مقررات در حوزه ساخت و ساز ، ناظران ، مهندسین و مردم بسته […]

به گزارش سلام پاوه: رئیس شورای شهر پاوه با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز گفت ؛ وجود حتی یک تخلف ساخت و ساز غیر مجاز در پاوه با توجه به توپوگرافی شهر زیاد است و باید منفذهای سواستفاده از قوانین و مقررات در حوزه ساخت و ساز ، ناظران ، مهندسین و مردم بسته شود.

مسلم قادری در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه با بیان این مطلب گفت ؛ طبق قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، اجرای طرح‌های عمرانی، توسعه معابر، خیابان‌ها، کوچه‌ها، رعایت حریم تاسیسات زیربنائی و نظارت بر احداث ساختمان‌های شهر از وظایف شهرداری است.

وی با اشاره به تخلفات حوزه شهری و شهرداری  گفت؛ از جمله تخلفاتی که متاسفانه امروزه در شهر پاوه با آن روبرو هستیم می‌توان به ساخت و سازهای غیر مجاز و بدون پروانه، معضلات مربوط به زمین‌های قولنامه‌ای، اضافه بنا، عدم احداث پارکینگ، تجاوز به معابر شهری و عدم رعایت اصول فنی و تخلف تراکم ساختمانی اشاره نمود.

قادری افزود،،؛ از نظر شورای شهر، قانون برای همه یکسان است و شهرداری موظف است که بصورت شبانه روزی و با اعلام برنامه زمانبندی بر ساخت و سازهای غیرمجاز یا طبقات اضافه خلاف بر پروانه صادر شده نظارت جدی داشته باشد و ضمن تشکیل پرونده برای ساختمان‌های احداث شده اعم از مسکونی، دولتی و تجاری در کوتاه ترین زمان ممکن در کمیسیون ماده ۱۰۰ که متاسفانه منبعی برای درآمد شهرداری شده است تعیین تکلیف نماید.

رئیس شورای شهر با انتقاد شدید از گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز در پاوه گفت ؛ وجود حتی یک تخلف ساخت و ساز در شهر پاوه با توجه به وضعیت توپوگرافی شهر زیاد است و باید منفذهای سوءاستفاده از قوانین و مقررات در حوزه‌های ساخت و ساز، ناظران، مهندسین و مردم بسته شود.

مسلم قادری یادآور شد، شهرستان پاوه و بالاخص شهر پاوه یکی از شهرهای هدف گردشگری ایران محسوب می‌گردد و برای توسعه صنعت گردشگری حفظ بافت پلکانی لازم و همچنین با توجه به اینکه یکی از مطالبات و انتظارات مسئولین و مردم می باشد می طلبد در این راستا اقدامات موثر و بازدارنده ای اعمال شود.

وی از عموم شهروندان خواست که شورای شهر و شهرداری را در راستای تحقق این مهم همراهی کنند و هر شهروند بعنوان یک مدعی العموم ناظر بر ساخت و ساز‌ها باشد . امر مدیریت ساخت و سازها با هم سو بودن همشهریان، دستگاه‌ها ، ارگان ها و ادارات خدمات رسان  قطعا میسر می شود

3 پاسخ برای “هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده شهر پاوه به دلیل حفظ بافت پلکانی شهر،ممنوع است/منفذهای تخلف باید بسته شود

  • سعید در تاریخ دی 20, 1400 گفت:

    آدرس سایت شما را یکی از دوستانم داد چون از شدت علاقه من به آن منطقه را میدانست و خیلی خوشحال شدم که میتوانم کمی با شما صحبت کنم.
    دو سال تمام در ژاندارمری منطقه اورامانات پاوه خدمت سربازی را گذراندم. در جبهه نوسود و ارتفاعات مشرف به شهر طویله عراق و یکسال هم در خود شهر پاوه و در قرارگاه ژاندارمری که در جاده منتهی به گورستان شهر و درست بالای تپه که پاسگاه ژاندارمری بود.
    زیبائی شهر پاوه و طبیعت برای من که از تهران اعزام شده بودم، بسیار دلنشین و عجیب بود. شهر پاوه با ساختمانهای یکدست و بینظیر خود حقیقتا انسان را جادو میکرد.
    تا اینکه دو سال قبل برای گرفتن نامه تائیدبه حضور در جبهه به پاوه رفتم، ایکاش نمیرفتم. از آن شهر بسیار زیبا با ساختمانهای طبقاتی سنگی و یکدست که صدها و به گفته اهالی شاید هزاران سال بود که به شیوه خاص ساخته میشد اثری نبود و آپارتمانها بصورت بسیار بی سلیقه مانند آفت چشم انداز شهر را بشدت تخریب کرده بود. چند ساعتی که در شهر بدنبال خاطراتم میگشتم متوجه شدم در گوشه کنار شهر ساختمانهای قدیمی زیادی تخریب شده و به جایش در حال ساخت آپارتمان هستند، بدون در نظر گرفتن مسائل ایمنی و ظاهری شهر! در یک خیابان کم عرض چندین آپارتمان ساخته شده و یا در حال یاخته شدن بودند. دلالان از شهرهای دیگر ساختمانهای قدیمی را میخرند و تخریب میکنند و با مصالح ارزان قیمت آپارتمان میسازند . خواهش میکنم جلوی اینکار را بگیرید و تمام آپارتمانهای بدون مجوز را تخریب کنید. ساختن منازل مسکونی به شیوه سنتی را اجباری کنید و بخش خصوصی را تشویق کنید بجای تخریب منازل، برای جمعیت بدون خانه در بیرون شهر شهرک سازی کنند .
    مشگلات ناشی از این ساخت و ساز و مرتبه سازی چند یال بعد گریبان اهالی را خواهد گرفت و ترافیک شدید در کوچه و خیابانهای باریک، سیستم دفع فاضلاب ، کور کردن نمای بیرونی دیگر خانه ها و از همه مهمتر زشت کردن ظاهر این شهر استثنائی فقط گوشه ای از این مشگلات خواهد بود.تحت هیچ شرایطی مجوز ساخت آپارتمان ندهید و بدون تعارف ساختمانهای غیر مجاز و بدون مجوز را تخریب کنید. اگر گردشگران داخلی یکبار برای دیدن شهر افسانه ای هزار ماسوله به پاوه بروند قطعا بار آخرشان خواهد بود. خبری از آن شهر پلکانی با ساختمانهای طبقاتی سنگی خبری نیست و آپارتمانها ضربه شدیدی به ظاهر شهر زده اند و خواهند زد. بار دیگر از شما تمنا میکنم جلوی ساخت و ساز بی رویه آپارتمان را در این شهر بگیرید، جلوی دلالان و سودجویان را بگیرید که فقط برای منافع مالی خود اهمیت میدهند و منازل قدیمی را خریداری و تخریب میکنند و تبدیل به آپارتمان میکنند. چه با مجوز و چه بدون مجوز.

  • لطفی در تاریخ دی 20, 1400 گفت:

    با مجوز یا بدون مجوز ! باید به کل جلوی ساخت آپارتمان در داخل شهر را بگیرید. اگر سریعا اقدامی نشود تا چند سال دیگر اثری از شهر هزار ماسوله نخواهد ماند.باید بلند مرتبه سازی به کل ممنوع شود. با دادن مالیات و عوارض به راحتی میشود مجوز گرفت .

  • سام در تاریخ دی 20, 1400 گفت:

    بسیار عالی. خواهشا با جدیت جلوی آپارتمان سازی را بگیرید و با متخلفین بشدت برخورد کنید
    از شهر هزار ماسوله با بافت سنتی و پلکانی آن که در جهان معروف است باید دفاع کنیم. آپارتمانسازی مانند آفت به جان شهر افتاده و چهره آنرا بسیار زشت کرده. در یک کوچه با عرض ۶ متر چندین آپارتمان مسکونی ساخته شده و دید بسیاری از منازل را کور کرده. اگر فکری به حال شهر نشود تا چند سال دیگر بجای هزار ماسوله باید بگوئیم چند صد دستگاه !! از طرفی با توجه با کوهستانی بودن منطقه و نوع خاک آن، ساخت آپارتمان کاری بشدت اشتباه است.
    در صورتی که خدائی ناکرده یک زلزله متوسط و شدید شاهد فاجعه خواهیم بود! میشود با ساخت شهرکهای مسکونی در خارج شهر، نیاز به واحدهای مسکونی را جبران کرد یا شهر را با همان بافت سنتی بصورت افقی گسترش داد نه بصورت امروزی. یک عده دلال و منفعت طلب با خرید خانه های قدیمی، بسرعت آنرا تخریب میکنند و بجایش آپارتمان سازی با مصالح ارزان و غیر استاندارد میکنند. خواهشا جلوی این کار را بگیرید. هر گردشگر داخلی و خارجی اگر یکبار به پاوه بیاید و متوجه شود خبری از آن شهر پلکانی زیبا نیست دیگر به سمت پاوه نخواهد آمد . مردم سهر آستین همت بالا زده و جلوی اینکار را بگیرند.