پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 14:38

نشست هم اندیشی توسعه پایدار پاوه برگزار شد/ عکس

نشست هم اندیشی توسعه پایدار پاوه برگزار شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : نشست هم اندیشی توسعه پایدار جامعه به همت گروه مطالعاتی کتابخانه‌ی عمومی شهرستان پاوه و با دعوت مسئولین و مدعوین و صاحب نظران شهرستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : این نشست در سالن کتابخانه عمومی بعثت شهر پاوه و در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ با مدیریت […]

به گزارش سلام پاوه : نشست هم اندیشی توسعه پایدار جامعه به همت گروه مطالعاتی کتابخانه‌ی عمومی شهرستان پاوه و با دعوت مسئولین و مدعوین و صاحب نظران شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : این نشست در سالن کتابخانه عمومی بعثت شهر پاوه و در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ با مدیریت و دعوت دکتر سیروس امین زاده از صاحب نظران و فعالین فضای مجازی و رسانه انجام گرفت.

در ابتدای این جلسه، دکتر امین زاده با تبیین اهداف این سلسله نشست ها گفت: گروه مطالعاتی کتابخانه عمومی شهرستان پاوه پیش از کرونا نزدیک به ۸ نشست داشته است. اما این هم اندیشی نخستین جلسه بعد از شروع اپیدمی کرونا است.

امین زاده با اشاره به تاثیرتوانمندی‌ افراد در توسعه پایدار شهری اضافه کرد: تشکیل این جلسات بدون برونداد و عمل گرایی هیچ تاثیری در توسعه ایجاد نخواهد کرد. رفاه اجتماعی لازمه یک توسعه پایدار است. نباید شاخص فلاکت ۶۴ درصد و بیکاری بیش از ۱۴ درصد باشد. راه توسعه را علمای توسعه جلوی پای ما گذاشته اند. علم زاییده نیازهای علمی جامعه است. پژوهش، مسئله شناسی و تحقیق راه ورود به یک حوزه‌ی عملی و کاری است.

وی افزود : زیربنای توسعه پژوهش است. بایستی مسائل مورد واکاوی قرار بگیرند.باید آگاهانه برنامه ریزی کرد. بطور مثال گردشگری مورد تهدید و فرصت قرار گرفتنش را بایستی بررسی کرد.

در ادامه‌ی نشست اعضای حاضر نقطه نظرات خود را ایراد کردند:آقای تنهاییان به نمایندگی از دانشگاه پیام نور، دیار عبدالله زاده عضو شورای شهر پاوه، بیان شریفی پرستار و فعال فضای مجازی، رئوف ضیایی فعال فضای مجازی، فرهاد صالحی مسئول سایت سلام پاوه، محمدفاروق یوسفی مسئول سایت پاوه پرس، سیدآزاد حسینی عضو شورای شهر پاوه، سعدی آموزگار روابط عمومی فرمانداری پاوه، مریم حسینی حقوق دان و  فعال مدنی، فتح‌اله نجفی بازنشسته شبکه بهداشت و فعال مدنی، حیب‌اله مستوفی دبیر بازنشسته و فعال مدنی، محمدرشید امینی فرهنگی بازنشسته و نویسنده و محقق، سعدی سپنجی فرهنگی و فعال مدنی، محمود رستمی تبار فعال محیط زیستی و مدنی، سعید احمدی پژوهشگر و محقق، امجد محمدی فعال فضای مجازی و ادمین گروه صدای پاوه، آقای آذری شهردار پیشین پاوه، دکتر عادل رمضانی فرهنگی و محقق، ماریا عزیزی شاعر و فعال فضای مجازی، آرمان رشیدی محقق، محمد کریمی فعال فضای مجازی، کوثر فخری خبرنگار و فعال فضای مجازی

در پایان شهردار و فرماندار پاوه با ایراد سخنانی به تبیین موضوعات پرداختند. مرادی شهردار پاوه نیز ضمن تقدیر از بانیان برگزار نشست به توپوگرافی سخت شهری پاوه اشاره کرد و گفت: پژوهش اهمیت ویژه‌ای در فعالیت های شهرداری دارد. اهمیت آن برای شورا و شهرداری ملموس است. بایستی برای تداوم این جلسات اقدام شود و غیر از بیان مشکلات باید پژوهش های تخصصی در رابطه با مشکلات و معضلات صورت گیرد.برای ارتقای پژوهش می باید تلاش کنیم. اگرچه پروژه ها را طولانی مدت می کند اما ارزش خواهد داشت.

جلیل بالایی فرماندار پاوه با تاکید بر نیاز مبرم پژوهش در توسعه شهری گفت:وقتی می‌گوییم شهری توسعه نیافته است یعنی مردمانش توسعه یافته نیستند،مدیر هم از جنس همین مردم است.

وی در خصوص ابزار و اهداف توسعه گفت: برای توسعه به انسان توسعه گرا نیاز است. توسعه از ذهن آغاز می‌شود و راهی جز آموزش برای آن وجود ندارد.

بالایی در ادامه به همکاری مستمر فرمانداری با دانشگاه رازی اشاره کرد و افزود: در حال تدوین پیش نویس تفاهم نامه با دانشگاه رازی در جهت تشکیل کارگروهی تخصصی در رابطه با بررسی ظرفیت‌ها و کاستی‌های شهرستان پاوه هستیم. تحت همین عنوان میزی به نام هورامان شناسی در دفتر فرمانداری پاوه ایجاد خواهد شد. که دکتر امین زاده رابط ما خواهند بود. مرکز اسناد هورامان شناسی که بیش از ۲۰۰۰ سند درباره هورامان است را در دانشگاه رازی ایجاد خواهیم کرد.

 فرماندار پاوه در پایان به مهم‌ترین مطالبه‌ای که از ریاست جمهوری در ارتباط با پاوه خواستار شده بودند، اشاره کرد و گفت: بنده در حضور رییس جمهور خواستار تاسیس رادیو هورامان شدم. که بتواند در گذر زمان زبان گویای مردم باشد و مطالبات را بازگو نماید.

تهیه و تدوین گزارش :کوثر فخری خبرنگار

عکس: علی اشرف کریمی