ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 01:06

امام جمعه پاوه: ضعف مدیریت عامل عقب‌ماندگی ملت‌های مسلمان است

امام جمعه پاوه: ضعف مدیریت عامل عقب‌ماندگی ملت‌های مسلمان است

به گزارش سلام پاوه: امام جمعه پاوه با بیان اینکه دین عامل عقب افتادگی هیچ قوم و ملتی نیست، بلکه باید کارگزاران، خوب حرکت و عمل نمایند، گفت: کما اینکه مدیران ضعیف و کم تجربه عامل اصلی عقب ماندگی اکثر ممالک اسلامی هستند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: ماموستا مُلا «قادر قادری» در خطبه‌های نماز جمعه […]

به گزارش سلام پاوه: امام جمعه پاوه با بیان اینکه دین عامل عقب افتادگی هیچ قوم و ملتی نیست، بلکه باید کارگزاران، خوب حرکت و عمل نمایند، گفت: کما اینکه مدیران ضعیف و کم تجربه عامل اصلی عقب ماندگی اکثر ممالک اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: ماموستا مُلا «قادر قادری» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، افزود: وجود مدیران ضعیف در کشورهای مسلمان موجب شده تا بودجه ها حیف و میل شود و امروز شاهد مهاجرت گسترده مسلمانان برای اشتغال و رفاه به اروپا هستیم.

وی با تأکید بر اینکه دین عامل عقب ماندگی نیست ادامه داد: در اتیوپی مسیحی که سرچشمه رود نیل است، چون کارگزاران شایسته ای ندارند مردم در سختی و مضیقه قرار دارند و در بنگلادش مسلمان نیز مردم با مشکلات عدیده ای از جمله گرسنگی مواجه هستند.

امام جمعه پاوه گفت: کشور ایران نیز منابع خدادادی ارزشمندی دارد و ثروتمند است و باید مدیران بیشتر تلاش کنند تا نارسائی ها و مشکلات مردم برطرف شود.

ماموستا قادری در ادامه به معضلات اجتماعی اشاره کرد و گفت: پیشتر مشروبات الکلی از مسیر ترکیه و عراق وارد منطقه می شد اما اخیراً ورود مشروبات الکلی در منطقه ما فعال است و بیشتر از گذشته منطقه ما را تهدید می کند.

وی اظهار داشت: منطقه اورامانات و به ویژه شهرستان پاوه ، از دیرباز منطقه ای پاک بوده و با لطف خداوند متعال و دیانت مردم اجازه نخواهیم داد لکه دار شود.

ماموستا قادری اضافه کرد: خوشبختانه در طی ۲٨ سال قضاوت در محاکم قضایی ، موردی مشاهده نشد که زنان منطقه اورامانات، اهل مصرف مشروبات الکلی بوده باشند و این برای زنان و مردم این منطقه مایه افتحار است.

وی اضافه کرد: مصرف مشروبات الکلی از گناهان کبیره و حرام است و هر فردی این گناه را انجام دهد مورد رحمت پروردگار و عنایت پیامبر گرامی اسلام (ص) قرار نمی گیرد.

امام جمعه پاوه اظهار داشت: علما عنوان کرده اند ، مسکرات در سال سوم هجری و بر اساس آیات قرآنی حرام شد چرا که زندگی مسلمانان را تحت تاثیر قرار داده بود.