ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 01:52

باز هم بی تدبیری مدیران تدبیر و امید داد مردم را در آورد

باز هم بی تدبیری مدیران تدبیر و امید داد مردم را در آورد

به گزارش سلام پاوه : بی تدبیری و ناکارآمدی مدیران تدبیر و امید در آموزش و پرورش باینگان داد مردم روستای سریاس را در آورد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : دهیار روستای سریاس با تحریر نامه ای خطاب به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار پاوه از بی عدالتی و تبعیض رئیس […]

به گزارش سلام پاوه : بی تدبیری و ناکارآمدی مدیران تدبیر و امید در آموزش و پرورش باینگان داد مردم روستای سریاس را در آورد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : دهیار روستای سریاس با تحریر نامه ای خطاب به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار پاوه از بی عدالتی و تبعیض رئیس آموزش و پرورش باینگان و ناکارآمدی وی بشدت انتقاد کرد و گفت: تا کی باید شاهد رفتار تبعیض آمیز و عشایر ای نسبت به روستاها توسط آموزش و پرورش باینگان باشیم.

جبار حسینی افزود: سؤال مردم سریاس این است که چگونه و بر اساس کدام قانون و دستورالعملی رئیس آموزش و پرورش باینگان اظهار می‌کند که سریاس با ۲۵۵ خانوار و مدرسه ای که ۴۰ سال قدمت دارد و برای آوارگان عراقی آن هم برای انبار ساخته شده است ، در اولویت احداث مدرسه جدید نیست ،آیا این منطق و قانون است یا غرض ورزی و بی عدالتی مطلق !

وی گفت: چگونه است که باید دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا برای گرفتن مجوز احداث مدرسه که حق طبیعی این روستا است باید به تهران سفر کنند ،در حالی که روستاهای بدون اولویت بدون هیچ حرکت و اقدامی در اولویت قرار گرفته و برایشان مجوز گرفته می‌شود.این در حالی است که آقای دکتر نادری نماینده اسبق اورامانات در مسجد روستای سریاس و در حضور رئیس آموزش و پرورش باینگان بصورت تلفنی با آقای رخشان مهر رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور وعده احداث مدرسه سریاس را از محل اعتبارات زلزله گرفت ، و این وعده تا قبل از پایان دوره نمایندگی ایشان همچنان در برنامه بود ، تا جایی که پیمانکار معرفی و تحویل زمین نیز انجام شد اما به محض اتمام نمایندگی آقای نادری بعد از یکماه در کمال ناباوری اعلام کردند که به دلیل عدم تامین اعتبار پیمان لغو و خاتمه پیمان به پیمانکار اعلام شد.

جبار حسینی تصریح کرد: بدنبال لغو پروژه احداث مدرسه سریاس بصورت تلفنی و حضوری پیگیری های ما شروع شد ،که آموزش و پرورش باینگان امروز فردا می‌کرد تا اینکه دو سال از موضوع سپری شد و ما با در دست داشتن تمامی اسناد و مدارک راهی تهران و نوسازی مدارس کشور شدیم تا چرایی تاخیر در احداث مدرسه سریاس را جویا شویم.

حسینی افزود: مسئولان نوسازی کشور بسیار محترمانه پاسخگو بودند و اعلام کردند که چطور تا کنون این پروژه انجام نشده است ، و ما هم کل ماجرا را تشریح کردیم که بلافاصله با نوسازی استان تماس گرفتند و علت را جویا شدند.که مدیرکل نوسازی استان هم به صراحت بیان داشتند که آموزش و پرورش باینگان روستای سریاس را به عنوان روستای اولویت دار برای احداث مدرسه اعلام نکرده است.

دهیار سریاس افزود بعد از این پروسه طولانی تازه باید مجددا از آموزش و پرورش باینگان باید نامه ای را مبنی بر اینکه روستای سریاس در اولویت احداث مدرسه جدید است به نوسازی استان ببریم.

حسینی گفت : به آموزش و پرورش باینگان مراجعه کردیم و خواستار معرفی سریاس برای نوسازی استان شدیم که با پاسخ منفی رئیس آموزش و پرورش باینگان مواجهه شدیم که گفتند سریاس مدرسه لازم ندارد.

دهیار سریاس افزود: در نهایت با ورود بخشدار باینگان به موضوع نامه را نوشتند البته رئیس امضا نکرد و با امضای معاون ایشان بود که نامه را به نوسازی استان و تهران فاکس کردیم.