ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 06:37

ماموستا قادری: فارس رسانه‌ای معتدل است/ دولت نسبت به کرمانشاه کم توجه است

ماموستا قادری: فارس رسانه‌ای معتدل است/ دولت نسبت به کرمانشاه کم توجه است

به گزارش سلام پاوه : اعضای تحریریه دفتر خبرگزاری فارس با ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه دیدار و گفت‌وگو کردند. این دیدار که به میزبانی دفتر ماموستا قادری در شهرستان پاوه بود با محوریت فضای سیاسی و رسانه‌ای استان و مقدمات افتتاح دفتر سرپرستی این خبرگزاری در شهرستان پاوه برگزار شد. ماموستا قادری در […]

به گزارش سلام پاوه : اعضای تحریریه دفتر خبرگزاری فارس با ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه دیدار و گفت‌وگو کردند. این دیدار که به میزبانی دفتر ماموستا قادری در شهرستان پاوه بود با محوریت فضای سیاسی و رسانه‌ای استان و مقدمات افتتاح دفتر سرپرستی این خبرگزاری در شهرستان پاوه برگزار شد.

ماموستا قادری در این جلسه با اشاره به اهمیت عقل و تجربه در انجام امور، اظهار داشت: علم به تنهایی کافی نیست و خبرنگاران و منبریان باید بیشتر بر اساس عقل عمل کنند.

وی با اشاره به وجود افراط و تفریط در برخی رسانه‌های کشور، خبرگزاری فارس را یک رسانه معتدل دانست که توانسته به خوبی به وظایف خود عمل کندـ

ماموستا قادری گفت: بعضی رسانه‌ها فقط خط فکری خود را قبول دارند و بر اساس آن عمل می‌کنند اما برخی رسانه‌ها جوانب مختلف حق را در نظر می‌گیرند و حق را بیان می‌کنند.

وی تأکید کرد: ما باید همگی پیگیر و بیان کننده حق باشیم و حقایق گفته شود حتی اگر عده‌ای از ما روبرگردانند.

امام جمعه پاوه با انتقاد از تعلل در تعیین استاندار برای استان،ابراز داشت: همانگونه که در نماز جمعه گذشته اعلام کردم، دولت استان کرمانشاه را رها کرده است.

ماموستا قادری با بیان اینکه بدون شک جناب آقای دکتر رئیسی فرد صالح و صادقی است، عنوان کرد: از ریاست محترم جمهوری توقع داریم بیش از این نسبت به استان کرمانشاه بی‌توجهی نشود.

وی با اشاره به شرایط خاص شهرستان پاوه، بیان داشت: پاوه یک شهر مرزی است که شرایط قومی و مذهبی آن ملاحظات خاصی را می‌طلبد  و اگر از این نکات غفلت شود مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

ماموستا قادری مشکلات مربوط به معیشت مردم، گرانی و بیکاری در کشور را یادآور شد و از لزوم تلاش برای رفع این مشکلات سخن گفت و بیان داشت: حتی اگر موضوع برجام نیز حل شود، دشمنان کوتاه نخواهند آمد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به توصیه‌های قرآن کریم و حضرت علی(ع) در مورد برگزیدن « راه وسط»، بیان کرد: ما نه مثل یهودیان اهل افراط و نه مانند مسیحیان اهل تفریطیم بلکه در مسیر وسط قرار داریم و نه ظلم می‌کنیم و نه ظلم را می‌پذیریم.

در این دیدار همچنین، حیدری گزارشی از عملکرد دفتر این خبرگزاری در استان کرمانشاه ارائه داد و گفت: واقع این است که ایران در یک جنگ همه جانبه اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای درگیر شده است که نمی‌توان نمونه‌ای از این سطح از درگیری را در طول چند سده اخیر مشاهد کرد.

مدیرخبرگزاری فارس استان کرمانشاه ادامه داد: مسئله خبر و انتشار صحیح و به موقع اخبار و با رعایت شرط صداقت و امانت همیشه سرلوحه کار ما در این مجموعه رسانه‌ای بوده است.

حیدری همچنین خاطرنشان کرد: شرایط استان کرمانشاه و تنوع اقوام و مذاهب آن کار خبر را در این استان با شرایط خاصی همراه کرده است و سعی ما و سایر همکارانمان این بوده که با رعایت این شرایط فعالیت‌های خبری و دستورالعمل‌های موجود را پیگیری کنیم.

مدیر خبرگزاری فارس استان کرمانشاه در پایان عنوان کرد: همیشه نسبت به شرایط شهرستان پاوه و اورامانات حساس بوده‌ایم و سعی کرده‌ایم نقایص و کاستی‌های این منطقه را با صراحت تمام به گوش مسئولان برسانیم، با توجه به شرایط این منطقه و فرصت‌های کم نظیر و استعدادهای فراوان در ابتدا در صدد گسترش کار خود در حوزه اورامانات بوده‌ایم و از این رو و به زودی دفتر سرپرستی خبرگزاری فارس به منظور فعالیت بهتر در شهرستان پاوه تاسیس خواهد شد.

گفتنی است حاج ماموستا قادری در پایان این نشست از رضا حیدری مدیر خبرگزاری فارس کرمانشاه تجلیل کرد.