ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 17:56

مدیرخبرگزاری فارس کرمانشاه:رسانه‌ی مردمی همیشه پیروز است

مدیرخبرگزاری فارس کرمانشاه:رسانه‌ی مردمی همیشه پیروز است

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : رضا حیدری *یک رسانه را با ظرایب نفوذ و گسترشش می‌شناسند. ده سال پیش که همچون امروز، گوشی‌های هوشمند جای خود را بازنکرده بودند و نسل پنجم اینترنت همراه در کار نبود، انحصار تولید و توزیع خبر با سازمان‌های بزرگ خبری همچون روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و رادیو و تلویزیون بود. […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : رضا حیدری *یک رسانه را با ظرایب نفوذ و گسترشش می‌شناسند. ده سال پیش که همچون امروز، گوشی‌های هوشمند جای خود را بازنکرده بودند و نسل پنجم اینترنت همراه در کار نبود، انحصار تولید و توزیع خبر با سازمان‌های بزرگ خبری همچون روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و رادیو و تلویزیون بود.

در آن عصر و به دلیل گسترش اینترنت ADSL هرچند شاهد عبور از رسانه‌های سنتی مثل روزنامه‌ها و یکه‌تازی رسانه‌های برخط چون خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری بودیم. اما رسانه‌های محلی نیز در تقلای زنده ماندن و دیده شدند بودند.رضا حیدری ، فارس

در این عصر رسانه‌های محلی‌ در معرض فشار، تعطیلی و فراموشی قرار داشتند چرا که ارزش‌های خبری با نگاه ملی، بین المللی و جهانی بود و مسائل و مشکلات کوچک جوامع محلی نادیده انگاشته می‌شود. در واقع فرهنگ‌ها کوچک در حال ادغام و هضم در فرهنگ بزرگ بودند.

اما رفته رفته و با نزدیک‌تر شدن به زمان حال این یکه‌تازی سازمان‌های بزرگ رنگ باخته و ارزش‌های محلی و گریز از ادغام در فرهنگ جهانی که آن هم به دلیل چندپاره شدن و خروج از تک قطبی بودن فرهنگ، سیاست و اقتصاد جهانی بود؛ مجدداً احیا و در مرکز توجهات قرار گرفت.

امروزه مسائل و تخصص‌ها “میکرو” شده‌اند و دیگر مثل گذشته موضوعات بزرگ برای جوامع محلی اهمیت چندان ندارد. در واقع بهداشت محلی؛ اقتصاد محلی و فرهنگ محلی از اهمیت بیشتری برای مردم برخوردار شده است.

از سویی دیگر انحصار تولید و توزیع خبر نیز با توجه به شخصی شدن ابزارهای خبری (موبایل) از دست رسانه‌ها بزرگ خارج و در اختیار رسانه‌های محلی قرار گرفته و همین امر؛ موضع این رسانه‌ها را تقویت کرده است.

امروز ارتباط تنگاتنگ و دو سویه‌ای بین رسانه‌های بزرگ و محلی برای بهبود اوضاع و شرایط برقرار شده است و رسانه‌ای موفق خواهد بود که بتواند نیازها و مسائل مردم را در اسرع وقت پیگیری و منتشر نماید‌.

طی سه سال گذشته که بنده در کسوت مدیریت خبرگزاری فارس استان کرمانشاه بوده‌ام؛ عملکرد پایگاه اطلاع رسانی “سلام پاوه” بر این اصل استوار بوده است، پیگیری مشکلات مردم، ارتباط مناسب با سازمان‌های بزرگتر و از همه مهمتر سرعت در انتشار اخبار؛ ویژگی‌های ممتاز این رسانه بوده است.

تاثیر این رسانه محلی بر موضوعات مختلف حوزه اورامانات بر کسی پوشیده نیست، افتخار این را دارم به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ خبری کشور با دست‌اندرکاران این رسانه آشنایی و فعالیت داشته باشم‌.

امیدوارم بیش از پیش توفیق خدمت در راستای منافع بر حق مردم را داشته باشند. ان شاءالله

*مدیر مسئول خبرگزاری فارس کرمانشاه