د 17 اردیبهشت 1403 ساعت 00:14

خواستار تعیین تکلیف وضعیت آب شرب شهر بانه وره و روستاهای الحاقی به پاوه در اسرع وقت شد

خواستار تعیین تکلیف وضعیت آب شرب شهر بانه وره و روستاهای الحاقی به پاوه در اسرع وقت شد

به گزارش سلام پاوه : دادستان پاوه :علی رغم میل باطنی و بدلیل ضعف مدیران اجرایی دستگاه قضایی به امور اجرایی وارد شده است. به گزارش خبرنگار سلام پاوه :دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاوه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با محوریت مدیریت منابع آبی که در سالن جلسات دادگستری تشکیل شد گفت […]

به گزارش سلام پاوه : دادستان پاوه :علی رغم میل باطنی و بدلیل ضعف مدیران اجرایی دستگاه قضایی به امور اجرایی وارد شده است.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاوه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با محوریت مدیریت منابع آبی که در سالن جلسات دادگستری تشکیل شد گفت عمل نکردن مدیران به وظایف ذاتی شان موجب ورود دستگاه قضایی به امور اجرایی شده است .

نوید صحرایی افزود؛ این موضوع علاوه بر اعمال بار اضافی به دستگاه قضایی موجب شده است که قضات از بررسی پرونده های وارده به دادگستری باز بمانند.

دادستان پاوه تصریح کرد؛ اولویت اصلی و اساسی ما در این برهه تامین آب شرب سالم برای مردم است که همه به ویژه دستگاههای مرتبط باید با تمام توان و ظرفیت در این زمینه تلاش کنند.

صحرایی افزود ؛مدیران دستگاههای اجرایی باید با حذف بروکراسی های اداری و دستورالعمل های دست و پاگیر برای تامین آب شرب سالم برای مردم اهتمام جدی داشته باشند.

دادستان پاوه با اشاره وجود انشعابات غیر مجاز در شهر و روستا تاکید کرد ادارات نماینده ویژه آب و فاضلاب بدون فوت وقت نسبت به معرفی متخلفان به دستگاه قضایی اقدام کنند.

صحرایی خواستار تعیین تکلیف وضعیت آب شرب شهر بانه وره و روستاهای الحاقی به پاوه در اسرع وقت شد .

دادستان پاوه با اشاره به کمبود آب باغات نیز گفت ؛ اولویت اول ما تامین آب شرب و در مرحله بعدی تامین آب باغات است.

وی افزود؛ در حالی که زن و بچه مردم هفته ها آب شرب ندارند باغداران اقدام به آبیاری باغات با آب شرب کنند. ،لذا در صورت مشاهده قطع آب شرب مردم برای استفاده آن برای باغات با مسببین آن برخورد قاطع خواهد شد.

صحرایی تصریح کرد؛ مالک آب در هر نقطه و مکانی امور آب است ،لذا در صورت مشاهده مصادره چشمه و قنات در هر نقطه ای اعم از ملک خصوصی و عمومی با مصادره کنندگان به شدت برخورد خواهد شد.

بخشدار باینگان با قدردانی از حضور موثر و مستمر مسئولان و کارشناسان آبفای استان و شهرستان در شهر باینگان و رفع مشکل آب شرب این شهر شد .

هادی زامیاد گفت؛ در هر زمانی که مسئولان برای رفع مشکلات مردم پای کار باشند از آنها قدردانی و با تمام توان همراهی و حمایت خواهیم کرد و در صورت عدم حضور از آنان انتقاد خواهیم کرد

بخشدار باینگان تصریح کرد :در صورت حضور موثر مسئولان و کارشناسان آبفای استان و شهرستان در شهر بانه وره قطع به یقین مشکل کم آبی این شهر نیز مرتفع خواهد شد.

زامیاد از عدم برخورد با استفاده کنندگان از انشعابات غیر مجاز در روستاهای بخش به شدت انتقاد کرد و گفت علی رغم معرفی این متخلفان تاکنون به دستگاه قضایی معرفی نشده اند.

وی همچنین از عدم توجه و ورود اداره ابفای شهرستان و استان به موضوع چاه روستای سریاس علی رغم تامین اعتبار از سوی خیرین انتقاد کرد و گفت علی رغم پیگیری های مستمر و مکاتبات مکرر هنوز اقدامی از سوی این آبفا صورت نگرفته است.

بخشدار نوسود نیز در این نشست با موضوع جیره بندی آب در شهر نوسود اشاره کرد و گفت؛ در سطح شهر نوسود شاهد جیره بندی در بازه های زمانی ۶ ساعته و حتی در محله هایی ما ۴ ساعت آب داریم.

یونس جهانبانی رفع مشکل و داشتن آب پایدار را منوط به انتقال و بهره گیری از آب چشمه بل دانست و گفت ؛ تسریع در این مهم نیازمند اعتبار و تلاش بیشتر مسئولان مربوطه می باشد.

مدیر پروژه آب هانه کوان نیز با بیان اینکه خوشبختانه آب این چشمه در مدار آب شهری پاوه قرار دارد گفت ؛ دبی حال حاضر چشمه هانه کوان ۷۰ لیتر در ثانیه است که در ماه‌های آینده به ۱۰۰ لیتر نیز می‌رسد.

وی افزود؛ خوشبختانه آب هانه کوان آب با کیفیتی است و نتایج بررسی های آبفا و شبکه بهداشت و درمان نیز حاکی از سلامت کامل آن است.