د 17 اردیبهشت 1403 ساعت 06:09

خداوند انسان را آفرید و انسان توجیه را/حمله تند رئیس شورای شهر به اظهارات فرماندار پاوه

خداوند انسان را آفرید و انسان توجیه را/حمله تند رئیس شورای شهر به اظهارات فرماندار پاوه

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : اخیرا جناب آقای ایده پور فرماندار پاوه در مصاحبه ای با کردپرس اظهار نمودند که طرح جاده کمربندی پاوه با مخالفت شهردار و شورای چهارم و عضو شورای شهر پنجم لغو شده است . جناب فرماندار هیچکس بهتر از شما واقف نیست و هیچکس هم به اندازه شما اطلاع […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : اخیرا جناب آقای ایده پور فرماندار پاوه در مصاحبه ای با کردپرس اظهار نمودند که طرح جاده کمربندی پاوه با مخالفت شهردار و شورای چهارم و عضو شورای شهر پنجم لغو شده است .

جناب فرماندار هیچکس بهتر از شما واقف نیست و هیچکس هم به اندازه شما اطلاع ندارد که چنین چیزی از اساس کذب است اما مطرح کردن چنین موضوعی در این فاصله زمانی تا انتخابات برای خیلی ها روشن است که با چه اهدافی صورت گرفته است. ای کاش شما یک پروژه اجرا شده یا در دست اجرا یا در دست مطالعه یا جذب یک اعتبار برای حل یک مشکل این شهر در طول این مدت نزدیک به یک دهه در شهر پاوه داشتید تا در مورد آن بحث میشد. اساسا شما در این مدت از لحاظ کاری ساکت بوده و سکوت اختیار کرده اید مردم همه میدانند و لمس میکنند که در این مدت بر پاوه چه گذشته است لازم نیست کار نکرده را توجیه کنیم و برگردن دیگران بیندازیم .

وقتی این مطلب را خواندم از ته دل آرزو کردم که در این مدت بیش از سه سال که در شورا حضور داشتم پروژه ای برای انجام در دست اجرا داشتید تا ما هم در مورد آن نظر میدادیم و مخالف یا موافق بودیم.

شما اگر چند درصدی از نسخه گفتار درمانی مختص به خودتان که انصافا هم در آن تبحر دارید را به عمل تبدیل میکردید وضعیت شهر پاوه خیلی بهتر از الان بود.

در ادامه این مطلب تنها چند دلیل مختصر برای رد ادعای شما به این مطلب اضافه خواهم کرد. هرچند که ضرورتی هم ندارد چون مردم ما بسیار بهتر از بنده و شما عملکرد ضعیف و تاسف بار مسئولین این شهر از جمله بنده را میداند و نیاز نیست توجیه کنیم. شما نه تنها خود در عمل هیچ برنامه و کاری انجام نمیدهید بلکه هر جایی هم اگر قصد انجام کاری شود ممانعت خواهید کرد.

بهتر نیست بجای مطرح کردن این موضوع و توجیه کار نکرده کمی در مورد پروژه مجتمع دامپروری که در روزهای اول کاری شورا مطرح کردیم و با انرژی فراوانی پیگیری میکردیم و شما هم به ظاهر استقبال کرده و ما را دلخوش کردید و وعده دادید که جاده و برق و زمین منابع طبیعی و غیره را من تامین میکنم پس چه شد ؟فرمودید در سال ۹۷ اعتبار ویژه ای هم اختصاص میدهم چرا ندادید ؟

چرا این پروژه و کار اساسی و زیربنائی را که میتوانست مشکل بیکاری جمعی از مردم پاوه را ریشه کن کند از نطفه خفه کردید حتما بیاد دارید که گاه و بیگاه و در هر فرصتی از جنابعالی پیگیری میکردم که این کار انجام شود اما دریغ از یک حرکت و اقدام موثر، از چه بگویم شما حتی حاضر نشدید که با شورا همکاری کنید تا یک معبر که میدان مولوی را به سراب هولی متصل می کرد همکاری کنید و مصوبه را مغایر با قانون دانستید و از انجام آن جلوگیری کردید

ترافیک پاوه محصول بی فکری و بی تدبیری مسئولین در سنوات گذشته است که در حال حاضر بعنوان یک معضل تمام عیار دامن همه را گرفته آیا یک کنار گذر و جاده بالادست پاوه که با پیشنهاد آقای خسروی شهردار وقت پاوه و همچنین شورای دور پنجم که با اصلاح ورودی و خروجی آن میتوانست نقشی اساسی در کم کردن ترافیک داشت و عبور کامیونها را در شهر حذف میکرد چرا مورد قبول شما واقع نشد و وقتی شورای پنجم با مذاکره و پیگیری موضوع از تهران مسئولین رده بالای وزارت نیرو را متقاعد کردند و دستور اجرائی هم گرفتند که این کار با هزینه آنها انجام شود جنابعالی چرا سعی در کمک به شورا در انجام پروژه نکردید که موضوعی بین بخشی بود ؟

در حضور استاندار محترم به شما هم عرض کردیم که شورای پنجم با رایزنی با مسئولین سد و ورارتخانه در تهران موافقت آنها مبنی بر انتقال کارخانه ماسه شهرداری به محل سد داریان بدون هزینه برای شهرداری پاوه را گرفته ایم که علاوه بر تامین مصالح شهرداری منبع درآمدی نیز برای آن خواهد بود ولی حسب شرایط قانونی ابتدا باید فرمانداری آن را تحویل گرفته سپس به شهرداری واگذار نماید که تا به حال هنوز موضوع بی نتیجه از سوی فرمانداری باقی مانده .

سوالی که ذهن من را همیشه درگیر کرده بود آن است که شما هم که عضو ارشد مدیریت شهرستان پاوه بودید تقریبا در یک دهه گذشته چرا نتوانستید از سد سازان با اعتبارات هنگفت ، اعتبار یا انجام پروژه ای را مطالبه کنید ؟

مطرح کردن چنین موضوعاتی به منظور تخریب افراد در زمان نزدیک به انتخابات این پیام را دارد که جنابعالی از همین الان به فکر حذف منتقدان خود هستید و به عقیده خود با تخریب آنها میتوان از ورود مجدد منتقدان جلوگیری کرد.

باید به عرض برسانم که از همین الان هم بواسطه شرایط ساخته شده توسط جنابعالی و دخالت مستقیم و غیر مستقیم در شورا و شهرداری که باعث راکد شدن شورا و شهرداری شده است هیچ دلیلی برای حضور مجدد خود نمی بینم و شیفته میز و ریاست نبوده و نیستم و اساسا بجز شرمندگی نزد خدا و مردم چیزی عاید من نشده است چرا که آنچه در ذهن داشتم و آنچه در عمل دیدم تفاوت بسیار بود . شما را دیگر نمیدانم؟

در پایان چند دلیل قاطع و روشن را برای تنویر اذهان عمومی در باب رد ادعای جناب آقای فرماندار بیان خواهم نمود:

۱-اصولا و قانونا نظر شورا و شهرداری در مورد شهر و محدوده قانونی آن نافذ و تاثیر گذار خواهد بود آن هم طی مصوبات مشخص که بعد از شورا باید از فیلتر هیات تطبیق بر مصوبات که فرماندار رئیس این هیات هم هستند بگذرد ، این در حالی است که در این موضوع مشخص نه تنها هیچ مصوبه ای وجود ندارد بلکه حتی یک بار هم از شورا در این مورد نظر نخواسته است و این موضوع از اساس قابل بحث نیست.

۲- البته در سفر جناب آقای بازوند استاندار محترم که در محل سالن جلسات سد داریان این موضوع مورد بحث واقع گردید که بنده اعلام کردم این کمربندی اگر از سه راهی شمشیر شروع و تا بعد از نوریاب ادامه داشته باشد و در طول مسیر هیچ نقطه ای به شهر پاوه متصل نشود از لحاط علمی و عقلی مناسب نبوده و بایستی در مسیر به پاوه در چند نقطه متصل شود تا در موارد ضروری مانند زلزله و غیره امکان امداد رسانی فراهم شود و علاوه بر آن شهروندان مقیم شهر پاوه هم بتوانند از آن استفاده نمایند که این موضوع مورد تائید استاندار محترم قرار گرفت که به صورت آنتنی در چند نقطه کمربندی به شهر پاوه متصل گردد ( این کل درخواست بنده بوده است )

۳- چگونه است احداث کمربندی که بودجه و اعتبار و … توسط کارشناسان یک وزارتخانه تعیین میگردد با اظهار نظر یک عضو شورا شهر که در این فرآیند هیچ تاثیر قانونی ندارد ملغی گردد !؟

۴- برنامه شما این بود که بازارچه پاوه را به سریاس منتقل کنید و حتی دوبار هم با شورا مکاتبه کردید و زمینی را هم معرفی نمودید تا بازارچه پاوه را که اندک رمقی به شهر داده است به سریاس منتقل نمایید و از آنجا جاده را به شوشمی متصل فرمائید و عملا پاوه را به حاشیه ببرید که با مخالفت شورا برای انتقال بازارچه این برنامه شما عملی نشد .

۵- چگونه ممکن است نقشه کمربندی شهر پاوه سالها در سنندج بایگانی شود آیا این اهانت به همه مسئولین از پاوه تا وزارت خانه نیست؟ پس چرا نمی گویید اشتباه وزارت کشور عامل لغو و تاخیر در کمربندی پاوه است ؟

۶- ردیف و سال اعتبار تخصیص داده شده به کمربندی پاوه کجاست ؟ اگر چنین است کجا هزینه شده است؟

۷-ای کاش فرماندار پاوه آنقدر فعال بود که اعتبار جذب میکرد و ای کاش شورا و مردم پاوه آنقدر قدرت داشتند که در امورات دخالت کنند آنوقت نه شما در آن جایگاه بودید و نه مردم این حال رو روز را داشتند.

نکته آخر اینکه ظاهرا جنابعالی انتقاد را نمی پذیرید و فعالیت شما معطوف به حذف منتقدین است و تاسف بار است که بنده را بخاطر اظهار نظر در جلسات که گاها با جنابعالی همسو نبوده در هیچ یک از جلسات فرمانداری که حضور رئیس شورا در این جلسات قانونی و لازم و ضروری است دعوت نمی کنید که این موضوع را هم یک بار دیگر حدود ۴ ماه قبل رسانه ای کردم که علی رغم قول شما هنوز روال قبل ادامه دارد و نماینده مردم شهر پاوه و رییس شورا شهر به جلسات فرمانداری پاوه دعوت نمی گردد .

 

سید محمد احسن احمدی
رییس شورا شهر پاوه

6 پاسخ برای “خداوند انسان را آفرید و انسان توجیه را/حمله تند رئیس شورای شهر به اظهارات فرماندار پاوه

  • مطلع در تاریخ اسفند 23, 1399 گفت:

    باید از دیدگاه علمی وشجاعانه جناب اقای احمدی در مورد فرماندار بازنشسته شهرستان پاوه استقبال کرد تنها هنر فرماندار استفاده از سالن استخر سدداریان می باشد . ما برای مسئولین دولت تزویر وامید متاسفیم که ایده پور را ۸ سال در پاوه به………. مرز شوشمی ابقا کردند . آسفالت …….. با بودجه پاوه نشان تعلق خاطر فرماندار به جماعت ……… بوده که خود نیز یکی از انها است .

  • بهروزبابایی در تاریخ اسفند 21, 1399 گفت:

    با سلام. بزرگترین مشکل شورای شهر پاوه عدم حضور در مرکز استان و حتی مرکز کشوره ؛شورا با نام پاوه ؛هر ارگان ، سازمان یا نهادی در مرکز حتی کشور را در جریان هر کمبودی میگذاشت حتما چاره می جست؛ بجای نشستن در پاوه و راه بسته را هزار بار رفته و آزموده ,اعضای شورای اسلامی شهر پاوه میتوانند برنامه ها و ایده های خود را یکبار دیگر زنده گردانده و با مرکز کشور حتما و حتما ارتباط بگیرند؛به مانند برنامه های اوایل دوره و سفر به تهران و…

  • فرهنگی در تاریخ اسفند 19, 1399 گفت:

    هم آقای فرماندر وهم آقای احمدی فرافکنی میکنند
    بدانید.خطرناکترین افراد کسانی هستندکه بجز ……………خودچیز دیگری رانمی بینند

  • شیما در تاریخ اسفند 18, 1399 گفت:

    باسلام خدمت فرماندار محترم اقای احسن احمدی این چه طرز صحبت کردن است ما بهترین فرماندار را داریم اقای اده پور فرماندار فعال و دلسوزی است اقای احمدی خواهشا شما دیگر خود را کاندید نکنید چون واقعا به درد شورا و شهر نمیخورید شهر ما ادمهای منطقی تر و فهمیده تری را لازم دارد تا مشکلاتش حل شود لطفا قیچی نشود

  • حامد در تاریخ اسفند 18, 1399 گفت:

    خواهشا اعضای فعلی شورا دیگه خوشون و کاندید نکنند این طائفه گرایی لعنتی و عشایر بازی تمامی سرمایه ها را به هدر می دهد من نمیدونم در عصر تخصص گرایی صاحبان مدارک غیر مرتبط و افراد فاقد تحصیلات یا دارای تحصیلات بشدت غیر مرتبط چرا ول نمیکنند افرادی دو الی سه دوره بر کرسی شورا چنبره زدن و فاجعه ها را رقم میزنند اگر شورا فعال و توانمند باشد فرماندار را مجبور به اجرا ومطالبه گری میکند

  • افشاراکبری در تاریخ اسفند 18, 1399 گفت:

    هر چند بر اعضای شورا بی نهایت انتقاد است که در جای خود قابل بحث است اما واقعا باید اذعان فرمانداری پاوه به یک نهاد فاقد کارایی تبدیل گشته و بشدت دچار روزمرگی شده است جناب فرماندار چه توجیهی برای ناکارآمدی دستگاه تحت تصدیشان دارند.مردم واقعا واقعا شایسته ترحمند واین بی حیثیت کردن کردن جایگاه دولت و دولتیان در نزد افکار عمومی است ترافیک لاینحل .آب هانه کوان بلاتکلیف.مرز شوشمی همچنان بسته و…. و فرماندار در حال اتلاف وقت . خدایا این جماعت وقتی هم ذهن باز میکنند برای اداره جهان نسخه می پیچند افسوس وصدافسوس