پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 22:13

باشگاه کوهنوردی “نور” پاوه افتتاح شد/عکس

باشگاه کوهنوردی “نور” پاوه افتتاح شد/عکس

به گزارش سلام پاوه: با حضور معاون فرماندار،رئیس دفتر امام جمعه،جانشین سپاه ناحیه پاوه،رئیس اداره ورزش و جوانان ، رئیس اداره منابع طبیعی پاوه و جمعی از ورزشکاران و کوهنوردان باشگاه کوهنوردی نور پاوه افتتاح شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:معاون فرماندار پاوه در آئین افتتاح باشگاه کوهنوردی نور گفت:خوشبختانه در شهر پاوه شاهد حضور […]

به گزارش سلام پاوه: با حضور معاون فرماندار،رئیس دفتر امام جمعه،جانشین سپاه ناحیه پاوه،رئیس اداره ورزش و جوانان ، رئیس اداره منابع طبیعی پاوه و جمعی از ورزشکاران و کوهنوردان باشگاه کوهنوردی نور پاوه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:معاون فرماندار پاوه در آئین افتتاح باشگاه کوهنوردی نور گفت:خوشبختانه در شهر پاوه شاهد حضور فعال انجمن‌ها و نهادهای مردم نهاد هستیم که این اقدام به اصالت و تمدن این منطقه برمیگردد.

هوشیار عبدالله زاده افزود: افراد و موسسین و اعضای این انجمن ها الحمدلله افراد شاخص و سرآمدی هستند که جایگاه و پایگاه خاصی در بین مردم دارند و این اعتماد دو جانبه به موفقیت این نهادها کمک خواهد کرد.

وی به فعالیت های موثر و مثمرثمر آنها اشاره کرد و گفت: با افتتاح رسمی این باشگاه شاهد حضور فعال آنها در سایر امورات همچون خاموش کردن آتش سوزی های مراتع و جنگل ها بودیم که جای تقدیر دارد.

عبدالله زاده افزود: ۹۲ درصد منابع طبیعی در پاوه از اراضی ملی می باشد لذا نیاز است که ادارات منابع طبیعی و محیط زیست با توجه به کمبودها و تنگناهایی که دارند تلاش بیشتری کنند و از ظرفیت انجمن های مردم نهاد که پتانسیل بالایی دارند استفاده کنند.

مدیر عامل باشگاه کوهنوردی نور در مراسم افتتاحیه ضمن تسلیت به درگذشتگان اعضای اصلی باشگاه، فرارسیدن ۲۶ اسفند سالروز فاجعه انسانی حلبچه و نودشه را پیشاپیش تسلیت گفت.

صباح ولدبیگی از همه افرادی که زمینه کسب فعالیت و مجوز باشگاه را فراهم نموده اند،تقدیر و تشکر کرد.

وی تاسیس گروه کوهنوردی نور‌ را اسفند ماه سال ۱۳۸۲ عنوان کرد و افزود: با تلاش همه اعضا و پیگیری همه جانبه توانستیم در اسفند سال ۹۹ مجوز باشگاه را دریافت کنیم.

ولدبیگی به زمینه فعالیتهای باشگاه کوهنوردی نور در امور فرهنگی به شرکت در برنامه های یادمان شهدای حلبجه، نودشه، چوار ایلام، مرحوم اوراز و مرحوم هنرپژوه اشاره کرد.

وی همچنین به تابلو گذاری ۵ قله شهرستان در دو سال گذشته؛ حضور در مناطق شکارخیز شهرستان در ایام( کله هرز) در ۱۴ روز تمام، شرکت در اطفاء حریق مراتع و‌ جنگلها، بازسازی و مرمت چشمه ها و سنگ نماز کنار چشمه ها اشاره کرد.

مدیرعامل باشگاه کوهنوردی نور پاوه همچنین در ادامه فعالیت های فرهنگی به اجرای ۳۵ برنامه در سال ۹۹ و صعود سه قله خارج استان ،عودالان سنه، دالانپر شنو،الوند همدان و شرکت در‌کاشت بلوط در ۵ برنامه، هال دشه، دوکل، نودشه، نوریاب، نجار اشاره کرد.

وی در پایان اعلام کرد از همه علاقه‌مندان و دوست داران طبیعت و کوهنوردی چنانچه تمایل به عضویت در باشگاه را دارند باشگاه با منت پذیرای همه و متعلق به همه خواهد بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان پاوه  نیز در این مراسم به واژه کوهنوردی در فرهنگ‌نامه به همنورد اشاره کرد و گفت:در ورزش کوهنوردی جایی برای غلبه کردن افراد نیست در حالی که این افراد فعال در این رشته همواره پشت و پناه همدیگر هستند و چیزی به نام مسابقه وجود ندارد.

سعدی توفیقی افزود:در حال حاضر ۳۱ باشگاه مصوب داریم که قبل از تصدی بنده ۳ تا باشگاه در سطح شهرستان مجوز فعالیت داشتند.

محمد رشید امینی از اعضای قدیمی گروه کوهنوردی نور پاوه با بیان خاطرات دوران کوهنوردی خود در این گروه پرداخت و گفت: در حین صعود به ارتفاعات و صعود به قلل مرتفع در کنار آن کار فرهنگی هم در این گروه انجام شده است.

وی در ادامه سروده ای از خود را به زبان کوردی قرائت کردند که مورد توجه قرار گرفت.

 

دکلمه زیبای کردی از خانم باران جلالی مجری برنامه ، پذیرایی خاص از مهمانان با چای آویشن کوهی و نصب تابلوهای ماندگار از همنوردان و کوهنوردان این باشگاه از دیگر برنامه های این افتتاحیه بود.

 

  

 

یک پاسخ برای “باشگاه کوهنوردی “نور” پاوه افتتاح شد/عکس

  • ناشناس در تاریخ اسفند 14, 1399 گفت:

    لطفا آدرس باشگاه را اعلام کنید