ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 17:02

دولت تدبیر و امید بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در باینگان پاوه هزینه کرد

دولت تدبیر و امید بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در باینگان پاوه هزینه کرد

به گزارش سللام پاوه: بخشدار باینگان از توابع شهرستان پاوه گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید برای ایجاد زیرساخت‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی بخش باینگان هزینه شده است. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا: «محمدهادی زامیاد»با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب […]

به گزارش سللام پاوه: بخشدار باینگان از توابع شهرستان پاوه گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید برای ایجاد زیرساخت‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی بخش باینگان هزینه شده است.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا: «محمدهادی زامیاد»با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی عمده برنامه‌های دولت مبتنی بر عمران و آبادانی در روستاها و احداث راه، مدرسه، آبرسانی و برقرسانی بود، افزود: امروز تمام روستاهای بخش باینگان از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند و این مایه مباهات نظام جمهوری اسلامی است.

تمام روستاهای باینگان آسفالت است

بخشدار باینگان در ادامه گفت: امروز به برکت خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید در ۷ سال اخیر تمام روستاهای بخش باینگان دارای راه آسفالته است و دولت طی این مدت در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای بهسازی، تعریض و آسفالت راه‌های ارتباطی ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

زامیاد اظهار داشت: اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۵۰ درصد جمعیت روستایی این بخش از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و برای گازرسانی به پنج روستای باقی مانده بخش با تمام توان و به کارگیری چند اکیپ عملیاتی در حال احداث خط انتقال و اجرای شبکه در روستاها است که انشاالله تا قبل از پایان دولت تمام روستاهای بخش باینگان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی افزود: دولت در بخش گازرسانی به شهرها و روستاهای بخش ۳۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

۱۳ میلیارد تومان برای فضاهای آموزشی هزینه شده است

بخشدار باینگان در ادامه گفت: در بحث احداث فضاهای آموزشی نیز با احداث هفت باب مدرسه با تعداد ۴۰ کلاس درس مبلغ ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده است.  

زامیاد افزود: در حوزه عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای طرح هادی هفت روستا مبلغ سه میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان و دهیاری های بخش نیز مبلغ پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اظهار داشت: اداره برق شهرستان پاوه نیز برای اجرای ۲۱ طرح شامل احداث شبکه فشار ضعیف و قوی، تبدیل شبکه فشار ضعیف به کابل خود نگهدار، نصب چراغ معابر و واگذاری انشعاب مبلغ  سه میلیارد و ۴۷۵ میلیون تومان هزینه کرده است.

وی اضافه کرد: در حوزه ورزش و جوانان و احداث سالن‌های ورزشی، زمین چمن مصنوعی فوتبال و زمین های روباز مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سطح بخش هزینه شده است.

فعالیت چهار واحد پرورش آبزیان

بخشدار باینگان در ادامه گفت: در حوزه اقتصادی و طرح‌های تولیدی نیز در بخش آبزیان و شیلات چهار مزرعه پرورش ماهی با تولید ۱۱۰ تن در سال و یک واحد تکثیر بچه ماهی با تولید یک میلیون قطعه بچه ماهی در سال و اشتغال ۱۸ نفر در این بخش فعال است.

زامیاد افزود: مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بخش دام و طیور برای احداث جایگاه و خرید دام، ۱۱ مورد تسهیلات بیش از ۲۴ میلیارد تومان و احداث چهار واحد مرغداری با ظرفیت ۶۵ هزار قطعه به مبلغ  یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

تولید سالانه ۱۶۵ تن گوشت در بخش باینگان

بخشدار باینگان در ادامه گفت: امروز بخش باینگان با وجود بیش از ۳۰ هزار رأس دام سبک و سنگین با تولید سالانه ۱۶۵ تن گوشت و بیش از ۲ میلیون لیتر شیر، هفت تن پشم، پنج تن کشک، هشت تن روغن حیوانی، ۱۰ تن کره و ۴۰ تن عسل با ارزش بیش از ۲۶ میلیارد تومان از قطب‌های دامداری شهرستان پاوه است.  

زامیاد افزود: در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری با احداث ۱۵ بند گابیونی، هشت بند سنگی و ۴۰۰ بند خشکه چین مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این بخش هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در بخش مخابرات و ارتباطات با احداث و راه اندازی ۹ سایت و چهار مرکز ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: اکنون ارتباط تلفن ثابت و همراه و اینترنت پرسرعت در تمام روستاهای بخش برقرار است.

وی ادامه داد: همچنین برای آبرسانی، آسفالت و جدول گذاری شهرک صنعتی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

به گفته او، در حوزه عمران شهری در ۲ شهر باینگان و بانه‌وره چهار میلیارد تومان و در بخش آبرسانی به ۲ روستای میرعبدلی و دودان بیش از سه میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

برخورداری تمام روستاها از تلفن و اینترنت

بخشدار باینگان در بخش پایانی سخنانش به مهمترین و شاخص‌ترین خدمات دولت در این بخش اشاره کرد و گفت: تمام روستاهای بخش باینگان دارای ارتباط، تلفن ثابت و همراه و اینترنت پر سرعت است.

زامیاد افزود: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۵۰ درصد جمعیت روستایی هم اکنون از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و تا قبل از خرداد سال آینده ۵۰ درصد باقی مانده هم گازدار شده و کل جمعیت شهری و روستایی بخش باینگان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شود.

وی اظهار داشت: تمام راه‌های روستایی آسفالت هستند، تمامی روستاها طرح هادی دارند و دارای شبکه آب شرب، برق، ایستگاه صدا و سیما و شبکه‌های دیجیتالی، مدرسه و مسجد هستند.

او گفت: در بخش گردشگری منطقه باینگان با داشتن مناطق بکر و مناظر دیدنی، آثار تاریخی و وجود توریسم، اکوتوریسم و توریسم مذهبی همچون جنگل‌های بوزین مره خیل با گونه های گیاهی و جانوری  منحصر به فرد، قرآن‌های تاریخی با قدمت دوران تیموریان، سرای سنگی «خالو حسین» در منطقه «میگوره» و توریسم عشایری و همچنین با برگزاری جشنواره های انار در کشور معرفی شده است.

بخش باینگان از توابع شهرستان پاوه دارای ۲ شهر باینگان و بانه‌وره و ۷۶ روستا با جمعیتی بیش از ۱۱ هزار نفر است و در ۱۲۰ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.