ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 14:03

آسفالت جاده ویمیر غیرقانونی است/قطع انشعابات برق غیرمجاز در این منطقه/ ساخت و سازهای غیرمجاز ویمیر تهدیدی برای سلامت آب شرب مردم

آسفالت جاده ویمیر غیرقانونی است/قطع انشعابات برق غیرمجاز در این منطقه/ ساخت و سازهای غیرمجاز ویمیر تهدیدی برای سلامت آب شرب مردم

به گزارش سلام پاوه : صبح امروز دادستان ، فرماندار ، فرمانده سپاه پاوه ، روسای ادارات منابع طبیعی ، محیط زیست ، جهاد کشاورزی ، آبفای پاوه ، شهردار و … از منطقه ویمیر پاوه و عملیات تعریض و آسفالت جاده این منطقه در دامنه شاهو بازدید کردند. دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان […]

به گزارش سلام پاوه : صبح امروز دادستان ، فرماندار ، فرمانده سپاه پاوه ، روسای ادارات منابع طبیعی ، محیط زیست ، جهاد کشاورزی ، آبفای پاوه ، شهردار و … از منطقه ویمیر پاوه و عملیات تعریض و آسفالت جاده این منطقه در دامنه شاهو بازدید کردند.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه در حاشیه این بازدید به سلام پاوه گفت: براساس دریافت گزارش هایی مبنی بر ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه ویمیر که بیشتر مربوط به سنوات گذشته است متاسفانه مشاهده کردیم این روند با سرعت زیادی در سالهای اخیر رو به جلو بوده است؛ صبح امروز همراه با دستگاههای متولی امر از این منطقه بازدید به عمل آمد.

نوید صحرایی افزود: متاسفانه ساخت و سازها در این منطقه با سرعت زیادی ؛ روند صعودی گرفته است و اقداماتی که از سالهای گذشته مبنی بر جلوگیری از ساخت و سازها در اراضی منابع طبیعی و تغییر کاربری باغ ها شده است؛ مطلوب نبوده است.

وی گفت: برخی از این ساخت و سازها مربوط به دو با سه دهه گذشته اتفاق افتاده است اما در چند سال اخیر؛ ساخت و سازها سرعت بیشتری گرفته است و چندین فقره از این ساخت و سازها که اکنون وجود دارند غیر مجاز ؛ و پرونده هایی مبنی بر قلع و قمع دارند و یک سری از پرونده ها هم در حال رسیدگی می باشند.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه خطاب به متصرفان به منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی در شهرستان پاوه هشدار داد و گفت: یکی از چشمه های تامین آب شرب شهر پاوه موسوم به سراب هولی در این منطقه واقع است که براساس قانون هرگونه ساخت و ساز و تصرف حریم این چشمه های آب شرب شهرستان ممنوع است.

صحرایی ادامه داد: اگر این ساخت و سازها ادامه پیدا کند و ممانعتی در آن به عمل نیاید قطعا در سالهای آتی باعث نشت آلودگی به تامین چشمه های آب شرب این منطقه خواهد شد و علاوه بر آنکه سلامت شهرستان را با تهدبد جدی مواجه می کند؛ تامین آب شرب شهرستان را با مشکلات بیشتری روبرو می کند.

وی با بیان اینکه برخورد قاطعانه با سازندگان غیر مجاز و تصرف کنندگان منابع طبیعی با تغییر کاربری این مناطق در دستور کار قرار دارد و شعبه ویژه ای را نیز در این زمینه در دادسرا تشکیل داده ایم  گفت :آن پرونده هایی را هم که در حال رسیدگی هستند با سرعت بیشتری پیگیری خواهیم کرد و این شعبه هم خارج از نوبت این پرونده ها را رسیدگی خواهد کرد.

دادستان پاوه اضافه کرد: احکام قطعی که صادر شود بدون شک در کمترین زمان ممکن آن اجرایی می شوند.

نوید صحرایی با بیان اینکه تاکنون فقط انشعاب برق به این ساخت و سازها ارائه شده است گفت: اداره برق موظف است اگر انشعاب غیر مجازی به این متصرفان داده شده است ؛ حتما در اسرع وقت قطع و جمع آوری کنند چرا که کاملا این تصرفات غیر قانونی است .

وی خاطر نشان کرد: اخیرا هم در پی آسفالت جاده دسترسی ویمیر هستند و بنابر اظهارات کارشناسان در پی این بازدید داشتند ؛ تشخیص ما این است که هیچ ضرورتی برای آسفالت این جاده وجود ندارد .

نوید صحرایی افزود: به جز تعداد معدودی که در ارتفاعات و جزء مستثنیات و قانونی تملک کرده اند مابقی این ساخت و سازها غیر قانونی احداث شده اند و ما نمی توانیم به عبارتی جاده صاف کن برای این افراد باشیم.

وی تصریح کرد:ما اجازه دسترسی آسانتر به ساخت و سازها را با مجوز آسفالت جاده ویمیر نخواهیم داد چرا که این خود تشویقی برای افراد دیگر در جهت ساخت و سازهای غیر مجاز خواهد بود و شهرداری را مجاب کرده ایم که این عملیات را متوقف کند .

دادستان شهرستان پاوه با اشاره به اینکه این پروژه متاسفانه برخلاف قانون است گفت: مادامی که دادستانی در این شهرستان درپی تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی است به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که این جاده آسفالت شود چرا که هم دسترسی به انفال و منابع طبیعی سهل و الوصول می شود و هم ایجاد حق و مالکیتی برای متخلفین خواهد کرد و ان شاالله به دنبال قلع و قمع این اماکن هستیم.

وی در پایان با هشدار جدی به منصرفان به طبیعت گفت: هشدار جدی به آنهایی که به دنبال دست اندازی و تصرف در طبیعت هستند خواهیم داد و از این پس در بدو امر؛ جلوی ساخت و سازها را خواهیم گرفت و آنچه که در گذشته ساخته شده است در پی اجرای قانون و بازگشت به بیت المال هستیم و ان شاالله این منطقه را به وضع مطلوبی برسانیم.

 

5 پاسخ برای “آسفالت جاده ویمیر غیرقانونی است/قطع انشعابات برق غیرمجاز در این منطقه/ ساخت و سازهای غیرمجاز ویمیر تهدیدی برای سلامت آب شرب مردم

  • شریفی در تاریخ بهمن 12, 1399 گفت:

    درود بر دادستان محترم وبا تشکر برای اجرای قانون .
    جناب دادستان مریضی دیگری که به جان اغلب کارمندان شهرپاوه سرایت کرده و هرروز بیشتر میشود این است که بدون چشم داشت کاری انجام نخواهند داد وهراداره ای واسطه ای برای این کار درست کرده اند خواهشن رسیدگی فرمایید

  • هدایت سعیدی در تاریخ بهمن 7, 1399 گفت:

    درود بر جناب دادستان محترم که بدون شلوغ بازی و شانتاژ به بهترین شکل ممکن اجرای قانون می نمایند

  • ایمان در تاریخ بهمن 7, 1399 گفت:

    اگر واقعا این جاده تعریض و آسفالت بشه همه مسولان در قبال خدا و مردم مدیونند خوشبختانه مسولین محترم ودر راس آن دادستان محترم به موقع جلو تجاوز به حقوق مردم را گرفتند امیدواریم این رویه برای همیشه تداوم داشته باشد

  • قلم در تاریخ بهمن 7, 1399 گفت:

    با سپاس بیکران از دادستان اهل فکر و منطق و قاطع در چارچوب قانون و در جهت منافع عموم مردم. واقعا چرا باید منافع عده ای قلیل سلامت و منافع عامه مردم را تهدید کند

  • ناشناس در تاریخ بهمن 7, 1399 گفت:

    سری به شیوه سر باینگان هم بزنید…