چ 12 اردیبهشت 1403 ساعت 22:42

مبتلایان کرونا به زودی باید در راهرو بیمارستان‌ها بستری شوند

مبتلایان کرونا به زودی باید در راهرو بیمارستان‌ها بستری شوند

به گزارش سلام پاوه: استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ‌اکنون ۶۸۰ نفر از مبتلایان کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: اگر آمار بستری‌ها به ۸۰۰ نفر برسد، مجبوریم که مبتلایان جدید را در راهرو بیمارستان‌ها بستری کنیم. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: «هوشنگ بازوند» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: شرایط کرونا در استان بسیار […]

به گزارش سلام پاوه: استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ‌اکنون ۶۸۰ نفر از مبتلایان کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: اگر آمار بستری‌ها به ۸۰۰ نفر برسد، مجبوریم که مبتلایان جدید را در راهرو بیمارستان‌ها بستری کنیم.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: «هوشنگ بازوند» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: شرایط کرونا در استان بسیار سخت و حساس است و کرمانشاه در وضعیت قرمز پرخطر قرار دارد.

وی با بیان اینکه از ۶۸۰ کرونایی بستری در استان ۱۸۰ نفر در بخش مراقبت ویژه (ICU) بستری هستند، اظهار کرد: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کرمانشاه نسبت به کشور کمتر است به طوری که میانگین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور ۵۸ درصد و در استان فقط ۴۲ درصد است.

استاندار کرمانشاه موج سوم کرونا را خطرناکتر توصیف کرد و گفت: در پیک موج دوم، آمار فوتی‌های استان هشت نفر بود در حالی که در موج سوم به ۱۳ نفر هم رسیده و هر ۱۲۰ دقیقه یک نفر جان می‌بازد.

بازوند با اشاره به خدمت‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در موضوع کرونا گفت: اوقاف در شرایط حساس کنونی می‌تواند کمک بزرگی برای جبران مشکلات ناشی از کرونا انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه ۹ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی برای استفاده از سامانه آموزشی «شاد» تبلت ندارند، گفت: هزینه تامین این تبلت‌ها حدود ۱۶ میلیارد تومان است اما اعتبارات دولتی جوابگوی آن نیست و ما خرید این تبلت‌ها را بین افراد نیکوکار و دستگاه‌های خصوصی استان سهمیه‌بندی کرده‌ایم.

استاندار کرمانشاه از اوقاف هم خواست که در تهیه این تبلت‌ها مشارکت کند که مدیرکل اوقاف استان کرمانشاه قول اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان در این زمینه را داد.

۱۳ کرمانشاهی دیگر قربانی کرونا شدند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فوت ۱۳ نفر دیگر در استان بر اثر ابتلای قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: شمار قربانیان کرونا در استان کرمانشاه به ۷۵۰ نفر رسید.

«مهدی محمدی» با اشاره به افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها بر اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه افزود: از مجموع۱۳ فوتی براثر ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته به کرونا، چهار نفر در شهرستان کرمانشاه، سه نفر در اسلام‌آبادغرب و در هر یک از شهرستان‌های هرسین، کنگاور، ثلاث باباجانی، گیلانغرب، سرپل ذهاب و روانسر نیز یک نفر فوت کردند.

او در ادامه به رشد بی‌سابقه تعداد بیماران کرونایی بستری در کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: اکنون ۶۲۷ بیمار مربوط به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری هستند که این تعداد نسبت به یک ماه پیش (۲۶ شهریور) دقیقا ۲برابر شده است.

به گفته او از این تعداد ۳۹۱ بیمار در شهر کرمانشاه و ۲۰۶ بیمار در شهرستان‌های استان بستری هستند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین در شبانه‌روز گذشته ۸۰ مورد بیمار مثبت بستری و ۲۴۶ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند و  اکنون ۶۲۷ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

به گفته محمدی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۵ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در استان بستری و ۶۸ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

3 پاسخ برای “مبتلایان کرونا به زودی باید در راهرو بیمارستان‌ها بستری شوند

  • ب در تاریخ مهر 28, 1399 گفت:

    کجا ؟ استاندار محترم اماکن عمومی را تعطیل نمایید . سلامت مهم است یا اماکن عمومی

  • ناشناس در تاریخ مهر 27, 1399 گفت:

    باسلام وادب …بارعایت پروتکلهای بهداشتی ورعایت بهداشت فردی وعمومی مانع انتقال کروناشویم متاسفانه دراماکن عمومی وکافه هابعضی ازافرادرعایت نمی کنندوبیهوده تجمع می کننددراین روزهای کرونایی هم به خانواده خودوهم به دیگران رحم کنیم چون خسارت وخطرجان قابل جبران نیست

  • ناشناس در تاریخ مهر 27, 1399 گفت:

    پس جنابعالی چکاره هستی لطفا مقررات سختگیرانه رو تشدید کنید