ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 22:45

تحلیلی برآمار طلاق در۶ماهه اول/۱۰۱فقره طلاق در شش ماه در شهرستان پاوه/صدیق اسدی

تحلیلی برآمار طلاق در۶ماهه اول/۱۰۱فقره طلاق در شش ماه در شهرستان پاوه/صدیق اسدی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: چند روز پیش آمار رسمی ازدواج و طلاق ۶ ماهه اول شهرستان به استثنای باینگان را طبق روال گذشته رصد کردم ۲۶۴ ازدواج و متأسفانه ۱۰۱ فقره طلاق.اگر تعداد طلاقهای اتفاق افتاده را با تعداد ازدواجها مقایسه کنیم ۳۸.۲۵ درصد از ازدواجهای ما منجر به طلاق شد ه اند.جالب است بدانید […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: چند روز پیش آمار رسمی ازدواج و طلاق ۶ ماهه اول شهرستان به استثنای باینگان را طبق روال گذشته رصد کردم ۲۶۴ ازدواج و متأسفانه ۱۰۱ فقره طلاق.اگر تعداد طلاقهای اتفاق افتاده را با تعداد ازدواجها مقایسه کنیم ۳۸.۲۵ درصد از ازدواجهای ما منجر به طلاق شد ه اند.جالب است بدانید در مقایسه با ۶ ماهه سال ۹۸ این روند ۱۱.۶۴ درصد رشد داشته است.

ممکن است که بعضی این سئوال به ذهنشان بیاد که هدف از ارائه این آمارها چه می باشد؟ در جواب این دسته از عزیزان باید عرض کنم که لازمه رشد وتوسعه درهر کشور ی در درجه اول داشتن آمار دقیق از وضعیت موجود و برنامه ریزی بر اساس آن برای دست یابی به یک نقطه مطلوب می باشد.ما هنوز به آن بینش نرسیده ایم که حتی آمار رسمی در خصوص یک اتفاق را قبول و پذیریش کنیم .

 

به طور مثال ما هیچگونه آمار منظم و دقیقی از تعداد معتادین ویا افرادی که دچار انواع اختلالات روانی هستند وتبعاً بیشتردر معرض خود کشی هستند نداریم .اما مشکل دیگری که در این خصوص وجود داردبعضی از مدیران ما متأسفانه هنوز سیاسی و امنیتی بااین آمارها برخورد می کنند که البته منظور بنده آن دسته از مدیران و افرادی هستند که دراین خصوص در جامعه مسئولیت۰ دارندوبهترین راهکاررا برای فرار از بار مسئولیت عدم پذیرش و انکار واقعیتها می دانند و صد افسوس،غافل ازاین که هر روز بر پیچیدگی این نوع معضلات افزوده خواهد شد.

 

باید قبول کرد که با سیاست نمی توان همه گرها را باز کرد ولی می شودخیلی از مشکلات را با درایت وتدبیر وخرد جمعی والبته با احترام به علم وکار کارشناسی حل و فصل کرد.بدهی است که را حل مشکلات از دل جلساتی بیرون خواهد آمد که اعضای آن تخصص لازم را داشته و نظرات کارشناسی شده و بر چند و چون کار اشراف داشته باشند ولی جالب این است بدانید برای هر نوع مشکلی متأسفانه عده ای افراد خاص که طبعاً در همه امور نمی توانند تخصص داشته باشند به جلسات به اصطلاح کار گروها دعوت می شوند و خروجی این جلسات هم چیز خاصی نمی تواند باشد.

 

خوشبختانه منطقه و شهرستان ما پتانسیلهای عظیم انسانی از نظر افراد تحصیل کرده ونخبه دارد که در اقصانقاط کشور در مراکز دانشگاهی وتحقیقی مشغول به خدمت به هموطنان می باشند که بعضی از این عزیزان حداقل در غرب کشور حرفی برای گفتن دارند و ما هیچ وقت ازاین پتانسیل خوب نتوانستیم برای حل مشکلات منطقه بهر بگیریم که صد البته اطمنیان دارم که این عزیزان نسبت به منطقه وزادگاه خود تعهد وعلاقه وافر دارند .

 

سال گذشته در کار گروه آسیبهای اجتماعی که موضوع آن مشخصاًطلاق بود تصویب شد که حداقل یک تحقیق دانشگاهی در سطح شهرستان انجام بشه و حتی قرارداد آن نیز با زحمات و پیگیریهای جناب آقای صادقی(معاون وقت اجتماعی )فرمانداری شهرستان انجام شد که با رفتن ایشان والبته شیوع کرونا به فرجام خاصی نرسید.من شخصاً به دنبال مقصر نیستم و نمی خواهم شخص خاصی یا جریانی را مسبب اوضاع واحوال کنونی بدانم به قول رئیس جمهور ((همه سوار بر یک کشتی هستیم)) ولی اینکه با مشکلات چه جوری برخورد کنیم خیلی مهم می باشد.ما در بحث اشتغال جوانان چون درست عمل نکردیم خیلی از سرمایه های مملکت را هدر دادیم.خیلی از تسهیلات بدون کارشناسی و نظارت کافی رفته در جاهای دیگر هزینه شده ولطمات زیادی به اقتصاد جامعه وارد شد،باز تکرار می کنم بزرگترین چالش پیش روی مدیران ما این است که در همه زمینه ها کار کارشناسی درست را سرلوحه تصمیمات خود قرار بدن البته جانب انصاف را نیز اگر در نظر بگیریم مدیران توانمند و خلاق نیز داریم که باید دیده شوند.

 

اینک از جناب آقای دکتر آرش لهونی نماینده محترم انتظار می رود که در خصوص انواع آسیبهای اجتماعی (طلاق،خودکشی،اعتیاد و….)با نگاهی ویژه توجه داشته باشند، جامعه ای سالم در گرو افراد سالم شکل خواهد گرفت وبه نظرات افراد نخبه که کم نیستند فارغ از هر طیف وگرایش سیاسی بهره بگیرندالبته با استناد به آمار رسمی که موجود می باشد حال واحوال روانی جامعه ما بهتر از وضعیت اقتصادی نیست.واین موضوع در آمار اقدام به خودکشی سالیانه در شهرستان کاملاً هویداست. به امید روزهای بهتر.

 

3 پاسخ برای “تحلیلی برآمار طلاق در۶ماهه اول/۱۰۱فقره طلاق در شش ماه در شهرستان پاوه/صدیق اسدی

  • فرهنگی در تاریخ مهر 7, 1399 گفت:

    پاوه چندین سال است که رتبه و مقام اول استان را از نظر طلاق دارد
    باید متخصصین فکری بکنند.
    کسب رتبه اول طلاق ،لایق دختران و پسران پاوه ای نیست

  • کوثر قادری در تاریخ مهر 6, 1399 گفت:

    با سلام و احترام
    ممنون از مطلب واقع گرایانه شما. البته به نظر می رسد درخواستی برای تحلیل بود، چرا که بر خلاف انتظاری که از عنوان می رود در این نوشتار تحلیلی درباره چرایی و چگونگی آمار طلاق ارائه نگردیده بود؛ بلکه با دلسوزی و اشتیاق مسئولانه این مسئله طرح گردیده تا با چاره جویی مسئولان و پژوهشگران این حوزه بعنوان یک تیم بتوان تحلیلی درستی از این آمار ارائه و راه حل ها طرح گردد. پیشنهاد بنده این است که در این مورد از محققینی که کار تحقیقاتی آنان در حیطه طلاق بوده در دانشگاههای قابل دسترس علوم انسانی بهره گرفت چرا که کار کارشناسی به فرموده جناب اسدی زودتر جامعه را به هدف می رساند و از اتلاف وقت و سرمایه جلوگیری می کند. ممنون

  • ناشناس در تاریخ مهر 5, 1399 گفت:

    ۹۹ درصد طلاق به خاطر سیاست های غلط دولت است فقر مادر تمام دردها ناهنجاریها دزدی ها فساد ها و تمام رفتارهایی ناپسند است بیکاری و فقر عامل بسیاری از مشکلات اکنون جامعه ما است و همچنانکه که می دانیم افقی برای برطرف شدن این مشکل در دیده نمی شود و مرتب رو به تاریکی و بدتر شدن وضع می شود و نهایت گریبان سالاران را هم می گیرد عین داستان ورود مار به لانه موش و بی تفاوتی مرغ و گاو و گوسفند به اطلاع رسانی موش