ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 01:48

عملکرد صد و بیست روز از نمایندگان مجلس یازدهم چیست ؟/سید علاءالدین حیدری

عملکرد صد و بیست روز از نمایندگان مجلس یازدهم چیست ؟/سید علاءالدین حیدری

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: رای_مردم_حق_الناس_است.”مقام معظم رهبری (مدظله العالی )”صد و بیست روز از مجلس یازدهم گذشت . صد و بیست روزی که میشد خیلی از نکرده های مجلس قبلی را کرد و یا ناتمام های نمایندگان سابق را تمام کرد .اما چه گذشت و چه دیدیم ؟   در این صد و بیست […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: رای_مردم_حق_الناس_است.”مقام معظم رهبری (مدظله العالی )”صد و بیست روز از مجلس یازدهم گذشت . صد و بیست روزی که میشد خیلی از نکرده های مجلس قبلی را کرد و یا ناتمام های نمایندگان سابق را تمام کرد .اما چه گذشت و چه دیدیم ؟

 

در این صد و بیست روز فعالیت رسمی مجلس یازدهم ما نه آنچنان عملی دیدیم و نه آنچنان دستاوردی که بتوانیم به رخ بکشیم .در این ماهها جز نطق های سوزناک و دوری و تبری جستن از دولت چیزی ندیدیم .متاسفانه خیلی از وکلای ملت هم ارتباطشان را با ملت ، یعنی همان ولی نعمتان خود قطع کردند و هم خود را یک سر و گردن بالاتر از ملت دیدند.

 

اینروزها خیلی ها و از جمله برخی نمایندگان از وظایف نمایندگی شان فقط نطق های عوام پسند و دوربین های خودبین را می بینند .همه ما میدانیم که حال ملت خوب نیست و مصیبت جامعه را فراگرفته است .همه ملت میدانند که دردشان چیست ؟ و چه مشکلاتی دارند .پس نیازی به مرثیه سرایی هیچ کسی ندارند .ما همه می دانیم که کشور درگیر مشکلات است و باید چاره ای اندیشید .

 

اما حکایت مجلسیان عزیز بسی دردناک است . مردمی که شما را برای حل مشکلات و معضلاتشان به مجلس فرستاده اند چرا حالا باید فقط شاهد نطق های بی عمل و خبرهای واهی باشند . اگر مردم مشکل دارند چاره اش چیست ؟ آیا چاره اش گفتن دردها و کوبیدن آن بر سر دولت است ؟ مگر دولت و ملت نمی دانند مشکلاتشان از کجا نشات می گیرند؟ مگر مردم نمی دانند تحریمهای ظالمانه و البته برخی بی تدبیریهای مسئولین چه دولتی و چه مجلسی باعث و بانی فشارهای سخت اینروزها است .

 

آیا مردم شما را برای ذکر وامصیبتا سردادن راهی بهارستان کرده اند ؟ آنچه مسلم است این که مردم همه واقعیت ها را می دانند و نیازی به گفتن گفتن های شما ندارند .بلکه مردم شما را برای چاره اندیشی و چاره سازی به مجلس فرستاده اند .چرا تا دوربینی می بینید و تریبونی در اختیار می گیرید همه بلاهای مملکت را از چشمه دولت می بینید ؟ ! و خود انگار از آسمان به پایین آمده اید و پاک و مبرا از همه چیز هستید .

 

انگار تماشاچی مسابقه فوتبال هستید و از دور دارید به بازی بازیکنان نظاره می کنید و مدام فریاد می زنید که بدوید و بکنید و نکنید و …. .همه شما بدانید که نه اینطور نیست اگر مشکلاتی هست همه شما و دولت و ما در آن سهیم هستیم . وقتی فریاد می زنید ملت گرسنه اند ، ملت آب ندارند ، ملت نان ندارند ، ملت شغل ندارند و…. همه مقصر هستیم چه شمایی که در مجلس فیش های صد میلیونی می گیرید و چه خودروهای آنچنانی قسطی دریافت می کنید و چه دولتمردانی که بی تدبیرانه تصمیم می گیرند مقصرند .

 

شما نباید نمایندگی و فرصت خدمت خود را صرف نطق های بی پشتوانه و بی عمل کنید . بجای آن چاره اندیشی کنید و به فکر حل مشکل باشید .وقتی می گویید کولبر ما کشته می شود و مردم ما گرسنه اند و یا دم از مطالبات مردم می دهید اول لطف کنید و طرح های خود را تقدیم مجلس کنید تا مصوب شوند و سپس اجرا شوند.

 

وقتی می گویید کالاها گران هستند و تورم کمرشکن است اول لطف کنید و راه حل های خود را پیشنهاد بدهید .وقتی حرف از دلار و واردات داروی ارزان و کالاهای ارزان می زنید اول لطف کنید و آستین ها را بالا بزنید هر کدام ۱۰۰۰ دلار به خزانه مملکت واریز کنید .وقتی دم از گرسنگی مردم می زنید اول لطف کنید و دریافتی های چند صد میلیونی خود را به خزانه ملت برگردانید .وقتی از بیکاری جوانان می گویید اول لطف کنید طرح های اشتغالزایی و منابع مالی آنرا به دولت ارائه دهید .

 

وقتی گرسنگی قشر آسیب پذیر برایتان مهم است اول لطف کنید و #دنا_پلاس_های قسطی را پس بدهید و با خودروی عمومی تردد کنید .اصلا کجای قانون این همه هزینه را برای شما پیش بینی کرده است در حالیکه پدر کارگر خانواده برای خرید چند نان توان ندارد و شرمنده بچه هایش می شود.پیشنهاد می دهم هم #دنا_پلاس را پس بدهید و هم هر ماه فیش حقوق و واریزیهای پشت فیش هایتان را برای ملت منتشر کنید.

 

وقتی سیر باشید نمی توانید درد گرسنه را حس کنید فقط حرف آنرا می زنید .پس لطفا بجای حرف و حرف به عملتان هم کمی برسید .چرا تا دیروز سعی داشتید روزنه ای در دولت داشته باشید و حالا با تمام قدرت سعی می کنید که خود را از دولت دور و از آن تبری جویید .این ملت به صداقت بیش از هر چیز دیگری نیاز دارد .فکر می کنید دولت بعدی برایتان فرش قرمز پهن می کند ؟!

 

نه راه این نیست راه در عمل به فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری است که فرسنگها از آن دور هستید .البته مصداق این نوشته همه نمایندگان نیستند چرا که نمایندگانی هم داریم که همگام ملت مانده اند .ضمنا هدف ، دفاع از سوءمدیریتهای دولت و یا ضعف های موجود نیست .هدف دفاع از شعور ملت و جایگاه واقعی مجلس است .

یک پاسخ برای “عملکرد صد و بیست روز از نمایندگان مجلس یازدهم چیست ؟/سید علاءالدین حیدری

  • فرهنگی در تاریخ مهر 8, 1399 گفت:

    با سلام و احترام
    هـــــیـچ