د 17 اردیبهشت 1403 ساعت 11:25

رها سازی دو بهله عقاب به دامان طبیعت باینگان / عکس

رها سازی دو بهله عقاب به دامان طبیعت باینگان / عکس

به گزارش سلام پاوه : مسئول محیط زیست بخش باینگان شهرستان پاوه از رها سازی ۲ بهله عقاب در منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل خبر داد. سردار رستمی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت ؛ در حدود یک ماه پیش در منطقه حفاظت شده بوزین مرخیل بخش باینگان پاوه دوستداران محیط زیست […]

به گزارش سلام پاوه : مسئول محیط زیست بخش باینگان شهرستان پاوه از رها سازی ۲ بهله عقاب در منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل خبر داد.

سردار رستمی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت ؛ در حدود یک ماه پیش در منطقه حفاظت شده بوزین مرخیل بخش باینگان پاوه دوستداران محیط زیست در روستای زردرویی ۲ بهله عقاب که دچار بیماری و مصدوم شده بودند تحویل اداره محیط زیست باینگان جهت مداوا تحویل داده شد.

وی افزود؛ بلافاصله این اداره جهت تیمار و مداوا با همکاری آقای میلاد باباخاص از فعالان محیط زیست در پاوه و اعضای انجمن محیط زیستی ژیوا اقدام شد.

رستمی ادامه داد و گفت؛ بعد از تیمار و بهبودی کامل این دو بهله عقاب کامل این پرندگان زیبا در منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل باینگان با حضور فعالان محیط زیست رها سازی شد.

مسئول حفاظت محیط زیست باینگان در پایان از زحمات آقای باباخاص به خاطر تیمار و مداوا پرندگان آسیب دیده تشکر و قدردانی کرد.

وی از آحاد مردم تقاضا کرد طبق سنوات گذشته در صورت مشاهده هر گونه آسیب دیدگی حیات وحش و پرندگان با شماره تلفن ۰۸۳۴۶۴۷۲۷۶۱به این اداره اطلاع دهید تا نسبت به تیمار و مداوا اقدام لازم به عمل آید‌.

گفتنی است منطقه حفاظت شده بوزین ومره خیل با وسعتی بالغ بر۲۳ هزار هکتار یکی از مناطق بکر جنگلی کشور است که با جنگلهای متراکم، طبیعی و چشمه سارهای فراوان پناهگاهی امن برای گونه های گیاهی و جانوری می باشد.