ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 06:52

دغدغه های شهروندان در خصوص قطعی های برق در پاوه/مصرف درست بهترین راهکار کاهش قطعی برق

دغدغه های شهروندان در خصوص قطعی های برق در پاوه/مصرف درست بهترین راهکار کاهش قطعی برق

به گزارش سلام پاوه : در نشست اصحاب رسانه پاوه با مدیر برق شهرستان موضوع قطعی برق و دغدغه ها و گلایه مندی های شهروندان مطرح و پاسخ داده شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : صبح امروز با حضور اصحاب رسانه و مهندس خلیل خوشرو مدیر برق شهرستان پاوه در خصوص اعمال خاموشی های […]

به گزارش سلام پاوه : در نشست اصحاب رسانه پاوه با مدیر برق شهرستان موضوع قطعی برق و دغدغه ها و گلایه مندی های شهروندان مطرح و پاسخ داده شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : صبح امروز با حضور اصحاب رسانه و مهندس خلیل خوشرو مدیر برق شهرستان پاوه در خصوص اعمال خاموشی های این چند مدت اخیر در شهرستان پاوه و دغدغه شهروندان در محل اداره برق این شهرستان نشستی برگزار شد.

 

مدیر توزیع برق پاوه در آغاز سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از شهروندان شهرستان که در ساعات گرم روز خاموشی ناشی از بار بیش از حد را تحمل می نمایند قدر دانی کرد و گفت : اداره برق چهار فصل از سال درگیر و سعی در خدمات بهتر به مردم دارد و در شرایط سخت زمستان با وصف شرایط جوی و قهری طبیعی اعم از بارش برف و باران و رعد و برق و باد و ریزگرد قطعی برق نداشته و تا حدودی خواسته مردم را غیر از چند روز گذشته و آینده را مرتفع کرده است.

 

خلیل خوشرو با اشاره به آمارها و رشد بیش از حد مصرف برق افزود: با نگاهی به آمار رشد بار مصرفی پیک تابستان  که به ازای هر درجه گرما در کشور ۲ هزار مگاوات رشد بار خواهیم داشت. که  در شهرستان به ازای هر درجه گرما یک مگاوات افزایش رشد بار ایجاد می گردد و این باعث مصرف بیشتر برق می شود.

 

وی با بیان اینکه مصرف برف بیش از حد معمول شده است گفت : علت عدم مدیریت در مصرف برق در شهرستان پاوه حسب بررسی بعمل آمده ناشی از استفاده و همزمانی مردم در ساعات ۱۱ الی ۱۷ از کولر گازی و آبی و لباس شویی و جارو برقی می باشد ۰

خوشرو افزود : توصیه می شود در این ساعات شهروندان عزیز حداقل و فقط به کولر بسنده کنند تا دچار ضعف ولتاژ و خاموشی در اثر افزایش بار ناگهانی به ترانسفور ماتورهای توزیع نگردیم.

وی ادامه داد و گفت : حسب برسی بعمل آمده پیک روز در استان کرمانشاه قبلا از ساعت ۱۳ الی ۱۷ بود این چند روز گذشته ساعت پیک زود تر به وقوع پیوسته است حتی به ساعت ٣۰\١١ رسیده و از طرفی پیک روز به پیک شب متصل شده است و این نشان از بالا رفتن درجه هوا و میزان بیشتر مصرف است.

خوشرو گفت : افزایش رشد بار رکورد مصرف که علایم هشدار است به ۱۷ مگاوات رسید و چنانچه مردم مدیریت ننمایند مصرف انرژی شب و روز یکی خواهد شد۰ و با این حجم مردم در خاموشی قرار می گیرند.

مدیر برق شهرستان پاوه در واکنش به سوالات شهروندان و مطالب منتشر شده در فضای رسانه ای شهرستان گفت:تعدادی از شهروندان که اعلام نموده بودند تولید برق نیروگاه داریان مازاد آن چه خواهد شد؟ باید به استحضار مردم و کسانی که طرح سوال داشته اند عرض نمایم که نیروگاه های برق آبی در طول ۲۴ ساعت در مدار نیستند چون حسب نیاز در ساعات اوج مصرف در مدار قرار می گیرند. اگر در شرایط تابستان که عدم بارندگی داریم کلا در مدار قرارگیرند دیگر ذخیره ابی در پشت سد نخواهد ماند و از طرفی ۲۱۰ مگاوات ۱۷ مگاوات آن قابل مصرف در شبکه شهرستان است و مابقی متصل به شبکه سراسری است و از طرفی انرژی برقی قابل ذخیره نمی باشد و ما غیر ساعت پیک انرژی مان را از شبکه سراسری می گیریم این قبیل سوالات توجیهات و پایه علمی ندارند و نبایستی مطرح گردند.

 

مهندس خلیل خوشرو با بیان اینکه پرسنل و نیروهای این اداره روزهای سختی را پشت سر می گذارند از شهروندان خواست با درک موضوع و صبر و متانت و مدیریت مصرف درست به رفع این مشکل کمک کنند.

 

وی افزود :از روز ۳۱ تیرماه و در روزهای آتی حسب اعلام مرکز کنترل برق روزهای خیلی سختی جهت توزیع برق شهرستانها است از طرفی عدم مدیریت مصرف رشد بار در پی خواهد داشت و از طرفی تاسیسات جانبی از قبل ترانسفور ماتور ها و تابلو های توزیع بر اثر گرما کلیدها گری پاچ می شوند و اکثر روز واحد های عملیاتی حتی برای نهار هم به مرکز مراجعه نمی نمایند. که در شهرستان به عنوان نمونه آن ۵ ترانس محله وحدت سرباور سه راهی دوریسان و نسمه و نوریاب ما با نارضایتی مشترکانمان مواجه شده ایم و علت آن رشد بار است که اقدام به کاهش بار مصرفی ۱۰ درصدی نموده ایم.

 

خوشرو ادامه داد و گفت : جهت اطلاع عرض می کنم بیشترین مصرف انرژی در بخش خانگی است و توسط خواهران و مادران گرامی باید کنترل شود و نباید همزمان از وسائل برقی در ساعت اوج مصرف مانند جارو برقی ، لباس شویی و کولر استفاده شود. خواهشی که هست این است که به ساعات اوج مصرف کم باری و میان باری توجه شود و این امر میزان بار مصرفی را کاهش می دهد و از سویی دیگر از لحاظ هزینه به اقتصاد خانوارها کمک میکند.

وی اظهار داشت :حسب دستو رالعمل توانیر از ماه مرداد بسته تشویقی جهت مصرف صحیح به مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نمایند در قبض مصرفی آنها که بصورت پیامکی ثبت و اعمال می گردد.

مدیر برق شهرستان پاوه  به ادارات شهرستان نیز توصیه هایی داشت و گفت : به کلیه ادارات سطح شهرستان آن دسته از واحدهای اداری که دارای دیزل ژنراتور هستند توصیه می شود چنانچه در ساعت پیک روز وارد مدار و چرخه مصرف نگردند برق آنها قطع می گردد.

خوشرو افزود : توصیه بنده این است ایده و طرح سوال از هر کسی بدون اعتبار و نظر کارشناسی بر می آید. ولی همراهی در راستای کاهش بار مصرفی نیازمند دستورات عملی تمام مردم هستیم که با مصرف صحیح و اصولی، یعنی درست مصرف نمودن در گذر از پیک کمک حال توزیع برق باشند.

وی با بیان اینکه اگر الگوی درست مصرفی رعایت نشود پس از تابستان در زمستان نیز دچار قطعی برق خواهیم شد گفت : می طلبد همه شهروندان گرامی برای ایجاد نشدن بار اضافی و شاهد نبودن قطعی برق در فصول دیگر از جمله زمستان مصرف بهینه و درست داشته باشند.

مدیر برق شهرستان با بیان اینکه این اداره حتی برای جلوگیری از قطعی آب شهرستان نیز اقدامات مناسبی انجام داده است گفت : در راستای کمک به کاهش مصرف برق و جلوگیری از خاموشی ۲۰ روز است دیزل ژنراتور توزیع برق پاوه جهت عدم قطع آب شرب در داخل تاسیسات ایستگاه پمپاژ آب سراب هولی نصب و بگار گیری شده که حتی سوخت آن را اداره برق تامین نموده است. و این کار تا پایان پیک که مرداد ماه است ادامه خواهد داشت.

خلیل خوشرو در زمینه دغدغه دانشجویان و دانش آموزان گفت : در رابطه با امتحانات دانش اموزان و دانشجویان نیز باید عرض کنم اگر فقط یکجا می بود دیزل ژنراتور نصب می نمودیم ولی با عذر خواهی از این قشر امکان هماهنگی و  آزمون متمرکز مقدور نمی باشد و سعی می نماییم اطلاع رسانی ۲ ساعت قبل از خاموشی صورت گیرد.

وی به دیگر دغدغه شهروندان و بخصوص صنوف نانوایان نیز پاسخ داد و گفت : در رابطه با نانوایی ها باید عرض نمایم قبلا موتور برق در اختیار آنها گذاشته شده که به هر دلایلی یا فروخته شده یا استفاده نمی نمایند و بایستی موتور نصب گردد تا از خسارات آنها جلوگیری و وقفه کاری ایجاد نگردد و مراتب دو ماه پیش بصورت کتبی در این راستا با امور صنفی و مدیر صنعت و معدن صورت گرفته است.

خوشرو ضمن تشکر از حضور اصحاب رسانه و تلاشهای شبانه روزی آنها در خصوص اطلاع رسانی درست گفت:پیام بابا برقی شهرستان پاوه به مردم شریف شهرستان این است که با مدیریت صحیح در گرمای طاقت فرسا چند روز آینده ما را یاری فرمایند که علت خاموشی های چند روز گذشته افزایش بار همزمانی در ساعات اوج گرما و معیوب شدن تاسیسات جانبی در اثر بار اضافی می باشد.

3 پاسخ برای “دغدغه های شهروندان در خصوص قطعی های برق در پاوه/مصرف درست بهترین راهکار کاهش قطعی برق

  • ناشناس در تاریخ مرداد 3, 1399 گفت:

    اگر پیک برای همه استان ها باشه من سوال کردم بقیه استان ها مثل سنندج این خاموشی ها رو نداره این نشان از ضعف مسولان استان کرمانشاه داره و شما هم بیش از حد به فکر مقام و میز خودتونید هر چند این قطعی ها در دست شما نیست ولی حداقل الکی دفاع نکنید مردم مهمترن

  • ناشناس در تاریخ مرداد 2, 1399 گفت:

    یعنی برق تهران قطع نمیشه مردم اونجا کم مصرف میکنن؟ یااینکه زورشون به مردم شهرستان میرسه

  • ذربین در تاریخ مرداد 1, 1399 گفت:

    اقتصاد خانوادها خیلی وقت پاشیده جناب.مردم تو گرمای تابستان برق لازم دارن .اگه نه که زمستان اینطوری نیست بچه کوچک گهواره یا پیرمرد پیرزن بدبخت و مریض مگه تو این گرماتحملشو داره و پیک و میک سرش میشه .برق تولیدی صلواتی میره . .خودمونم باید اینجا تو گرمای ۵۰ درجه سماق بمکیم.یدونه سینی دستمونه از یک بعد از ظهر تا هفت شب بادبزن بچه نابلد رد شه فک میکنه جگرکی زدیم قرن ۲۲!!اینقد تکراری شده دستمون شده حکایت بهبود پایتختی الکی میزنه به در و دیوار .