ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 20:30

فعالیت مرز شوشمی با حضور فرمانداران پاوه و حلبچه آغاز شد

فعالیت مرز شوشمی با حضور فرمانداران پاوه و حلبچه آغاز شد

به گزارش سلام پاوه:فعالیت دروازه‌ی دوم (خروجی) مرز شوشمی با حضور فرماندار شهرستان پاوه و حلبچه عراق آغاز شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:فرماندار پاوه در آیین آغاز فعالیت دروازه‌ی دوم (خروجی) شوشمی، اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته توسط مقامات کشورمان با مقامات اقلیم کردستان عراق و به منظور تسهیل و افزایش […]

به گزارش سلام پاوه:فعالیت دروازه‌ی دوم (خروجی) مرز شوشمی با حضور فرماندار شهرستان پاوه و حلبچه عراق آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:فرماندار پاوه در آیین آغاز فعالیت دروازه‌ی دوم (خروجی) شوشمی، اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته توسط مقامات کشورمان با مقامات اقلیم کردستان عراق و به منظور تسهیل و افزایش سرعت روند صادرات، امروز با حضور مقامات محترم استان سلیمانیه و هم چنین فرماندار محترم حلبچه فعالیت دروازه‌ی دوم شوشمی آغاز می‌شود.

پرویز ایده پور افزود: امیدواریم با متنوع شدن زیرساخت‌های موجود در مرز شوشمی در آینده شاهد واردات از این مرز و افزایش پر قدرت صادرات کشورمان به کشور همسایه باشیم.

در آیین افتتاح این مرز، همچنین «نوخشه ناصح احمد» فرماندار حلبچه نیز ضمن قدردانی از حضور فرماندار پاوه و هیات همراه در این مراسم، گفت: چندین ماه است که رایزنی‌ها در خصوص افزایش زیر ساخت‌ها در دو سوی مرز طوویله-شوشمی فی مابین مقامات اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران در جریان است و بالاخره با فعالیت مقامات حلبچه و فرماندار محترم پاوه دروازه‌ی دوم مرز طوویله-شوشمی افتتاح گردید.

وی ضمن تبریک افتتاح این دروازه به مردم شهرستان‌های حلبچه و پاوه، عنوان داشت: ما امیدواریم با آغاز فعالیت این دروازه امر واردات و صادرات فی مابین حلبچه و پاوه افزایش یابد و کاسبان و اصناف دو طرف بتوانند با آسودگی بیشتری به فعالیت تجاری و بازرگانی خود اقدام نمایند.

نوخشه ناصح در پایان اظهار امیدواری کرد که با فعالیت مقامات عالیه‌ی دو طرف شاهد رسمی شدن مرز طوویله-شوشمی در آینده نزدیک باشیم.

گفتنی است این رسانه بیش از چهار ماه است از درج اخبار فرماندار پاوه بنا به دلایلی امتناع کرده بود که امروز به خاطر اهمیت خبر مرز شوشمی و اطلاع رسانی درست به مردم اقدام به پوشش این خبر نموده است.