پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 14:49

دکتر منصور : حتماً قولی را که در خصوص بیمه این سه عزیز، به جنابعالی داده ام به سرانجام می رسانم

دکتر منصور : حتماً قولی را که در خصوص بیمه این سه عزیز، به جنابعالی داده ام به سرانجام می رسانم

به گزارش سلام پاوه:به دنبال جانباختن سه تن از حافظان محیط زیست در آتش سوزی جنگلها بوزین و مرخیل شهرستان پاوه، دکتر منصور رئیس سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیزداری کشور و هیئت همراه روز کذشنه با حاج ماموستا ملا قادر قادری دیدار کرد.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه:امام‌جمعه پاوه در این دیدار ضمن عرض خیرمقدم،اعلام کرد همینکه اهتمام کردید و […]

به گزارش سلام پاوه:به دنبال جانباختن سه تن از حافظان محیط زیست در آتش سوزی جنگلها بوزین و مرخیل شهرستان پاوه، دکتر منصور رئیس سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیزداری کشور و هیئت همراه روز کذشنه با حاج ماموستا ملا قادر قادری دیدار کرد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:امام‌جمعه پاوه در این دیدار ضمن عرض خیرمقدم،اعلام کرد همینکه اهتمام کردید و به خودتان زحمت دادید در این فصل گرما به ‌قصد دیدار خانواده‌های ایثارگر حافظ انفال و اموال مردم و دولت که فرزندانشان درراه حفظ میراث مردم جان عزیزشان را فدا کردند به این دیار تشریف آورده‌اید از شما ممنونم.

 

ماموستا قادری در ادامه به تاریخ پرفرازونشیب منطقه پاوه اشاره کرد و گفت: همیشه این منطقه، تاریخ پرفرازونشیبی داشته و جمعی از مسئولین و مردم ایثار کرده اند؛ گروهی در دوران جنگ، گروهی دیگر بعد از جنگ و امروز هم شاهد هستیم گروهی دیگر برای حفاظت از محیط‌زیست و منابع خدادادی مردم این دیار دارند ایثار می‌کنند.

 

وی حادثه از دست دادن ۳ جوان را برای منطقه بسی جای تأسف دانست و گفت: گروه‌های زیادی آمدند و حرف زدند و برایشان مراسم گرفتند دست آنها درد نکند اما اینها گذرا هستند و آنچه می‌ماند این است که خانواده این عزیزان که برای حفظ اموال و انفال مردم منطقه زحمت‌کشیده‌اند، بی‌پشتوانه نمانند.

 

امام جمعه پاوه افزود: جناب آقای ایده پور فرماندارمحترم پاوه در لحظه خاموش شدن آتش با بنده تماس گرفت و گفت: در بالای قله کوه مرخیل حیواناتی مشاهده می‌شوند که به آب سیروان نگاه می‌کنند بنده با خود گفتم: پیام این حیوانات این است که خدایا این آتش کی خاموش می‌شود که ما بتوانیم به کنار سیروان برویم و بعد از ۷ روز آبی بنوشیم و از این مسئله خیلی ناراحت و متاثر شدم.

 

امام‌جمعۀ پاوه با بیان اینکه سالیانه جمعی از متعدیان به منابع طبیعی جریمه‌هایی می‌پردازند، خاطرنشان کرد: بنده خود در دادگستری پاوه قاضی کیفری هستم و با وجود اینکه کم جریمه می‌کنم اما در سال از ۱ تا یک و نیم میلیارد تومان مردم را جریمه می‌کنم. عرض من این است نصف این پول را به خزانه واریز کنید و نصف دیگرش را از دست چپ ما بگیرید و به دست راستمان بدهید تا هزینه حفظ همین منابع طبیعی گردد.

 

وی افزود: هر ساله ۱۰۰ جوان را جذب و آن‌ها را به امکانات لازم و لباس و کفش مناسب تجهیز نمایید تا در ماه‌های اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد که امکان آتش‌سوزی زیادتر است به محض آنکه آتشی بلند شود، فوراً به منطقه اعزام و آتش را خاموش کنند. در جمهوری اسلامی پولهای زیادی هزینه می‌شود اما در این بخش تا به امروز برنامه‌ریزی مناسبی انجام نشده است

 

ماموستا قادری در پایان خطاب به جناب آقای دکتر منصور افزود:: ما در منطقه هر چه کرده و هر چه گفته ایم، مبارک است ولی برداشتن قدم آخر مال شماست ان شاء الله با زحمت شما خانواده این عزیزان حافظ محیط‌زیست بتوانند در آرامش نسبی به زندگی ادامه دهند و از بیمه بی نام استفاده کنند.

 

در ادامه جناب آقای دکتر منصور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور طی سخنانی گفت: وظیفه خود دانستیم به منطقه بیاییم و مسئولین را ببینیم و به خانواده این عزیزان عرض ادب و تسلیت داشته باشیم و از آن‌ها دلجوی کنیم و البته به آنان قول بدهیم همه توان خود را برای حمایت قانونی از آن‌ها و خانواده‌هایشان به کار می بندیم.

 

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به وجود درختان بلوط و بنه در شهرستان پاوه گفت: نظر به اینکه این درختان منبع درآمد خوبی برای منطقه است، لذا مردم می توانند در قالب تعاونی‌ها و تشکل‌ها اقدام نموده تا منابع طبیعی به آن‌ها مجوز لازم بدهد و بتوانند پروژه‌های منابع طبیعی را اجرا کنند.

 

منصور در مورد بیمه متوفیان حادثۀ آتش‌سوزی خطاب به امام جمعه پاوه گفت: مطمئن باشید این عزیزان از بیمه بهره‌مند خواهند شد و این قولی است که تلفنی خدمت جنابعالی داده ام و هم در مرکز و هم در استان اقدامات لازم را انجام داده ایم و این کمترین کاری است که ما می‌توانیم برای خانواده‌ی عزیزان انجام دهیم.

 

وی در خصوص ارسال امکانات و تجهیزات اطفاء حریق به شهرستان پاوه گفت: در اولین فرصت بعد از مراجعت به مرکز تجهیزات لازم را به پاوه اختصاص خواهیم داد و در چند ماه هم که احتمال آتش‌سوزی بیشتر است، استان اختیارتام دارد از ظرفیت‌های محلی در قالب دیده بان استفاده کند و این مورد هیچ ربطی به نیروهایی که دائم با ما هستند، ندارد.