ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 13:36

۳۰۰ هکتار از جنگلها و مراتع منطقه مره خیل طعمه حریق شد/ آتش دوباره شعله ور شد/عکس

۳۰۰ هکتار از جنگلها و مراتع منطقه مره خیل طعمه حریق شد/ آتش دوباره شعله ور شد/عکس

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه از آتش سوزی بیش از ۳۰۰ هکتار از مراتع و جنگلهای منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در بخش باینگان این شهرستان خبر داد . محمد اخگرزاده در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت : عصر روز گذشته جنگلهای منطقه حفاظت شده ی […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه از آتش سوزی بیش از ۳۰۰ هکتار از مراتع و جنگلهای منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در بخش باینگان این شهرستان خبر داد .

محمد اخگرزاده در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت : عصر روز گذشته جنگلهای منطقه حفاظت شده ی بوزین و مرخیل در اطراف پاسگاه نظامی مره خیل دچار حریق گردید.

 

وی افزود: بلافاصله نیروهای تیپ انصار الرسول (ص) جوانرود به همراه بخشدار باینگان ، پرسنل منابع طبیعی و همکاران حفاظت محیط زیست پاوه و باینگان ، انجمن مردمی ژیوا و گروه های مردمی منطقه با حضور به موقع در محل اقدام به اطفای حریق نمودند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه ادامه داد و گفت :با توجه به شیب تند منطقه ،کوهستانی و صعب العبور بودن و از طرفی پوشش گیاهی انبوه و متراکم و جنگلی بودن منطقه و وجود هیزم های خشک داخل این مناطق جنگلی باعث گسترش بیشتر آتش و شعله ور شدن حریق و عدم مهار بموقع حریق متاسفانه تا ساعت ۳ بامداد امروز چهارشنبه ۷ خرداد ماه ادامه پیدا کرد. و بیش از ۳۰۰ هکتار از جنگلها و مرتع منطقه ی حفاظت شده بوزین و مرخیل طعمه حریق شد.

 

اخگرزاده گفت:  مضافاً بیشتر محدوده دچار حریق شده شامل پوشش گیاهی و مرتعی بوده و بیش از ۷۰ درصد از محدوده مورد اشاره که طعمه حریق شده است بصورت سطحی و پوشش گیاهی و مرتعی را شامل شده و متاسفانه مناطق جنگلی و برخی از درختان جنگلی را نیز دچار حریق و آسیب جدی وارد گردیده است .

 

وی گفت : حسب گزارش موثق واصله و مراجعه محیطبانان و اکیپ های اداره منابع طبیعی حریق صورت گرفته مجددا در ساعت ۱۲/۳۰ ظهر امروز شعله ور گردیده و احتمال سرایت به پایین دست جاده و بروز سانحه بزرگ وجود دارد لذا ضمن تقدیر و تشکر فراوان از مأمورین اداره منابع طبیعی و دوستداران محیط زیست .انجمن ژیوای پاوه و برخی از دامداران منطقه و همچنین نیروهای نظامی بسیج سپاه تیپ انصار الرسول ( ص) و سپاس فراوان از همراهی و همکاری صمیمانه این عزیزان در مهار حریق و تلاشهای صورت گرفته در این زمینه از عموم علاقمندان و دوستداران طبیعت منطقه درخواست مساعدت و همراهی مجدد را خواستاریم .

یک منبع آگاه به سلام پاوه گفت: متاسفانه در این عملیات اطفای حریق یکی از نیروهای تیپ انصار الرسول (ص) به هنگام مهار آتش دچار سانحه و جان خود را از دست داد، ضمن تسلیت به خانواده ی جان باخته و همکاران وی در تیپ مذکور از خداوند متعال آرزوی مغفرت برای مرحوم و صبر برای بازماندگان نمود.

 

 

یک پاسخ برای “۳۰۰ هکتار از جنگلها و مراتع منطقه مره خیل طعمه حریق شد/ آتش دوباره شعله ور شد/عکس

  • ناشناس در تاریخ خرداد 11, 1399 گفت:

    اینجا که منطقه ممنوعه است
    کی آتش زده؟