ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 14:07

آب سراب روانسر کاهش یافت

آب سراب روانسر کاهش یافت

به گزارش سلام پاوه:مدیر امور آب منطقه ای اورامانات اعلام کرد:میزان آبدهی سراب روانسر در فروردین ماه امسال پنج هزار و ۶۳ لیتر بوده است که در اردیبهشت ماه به سه هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه روند کاهشی داشته است.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه:ایوب ذائبی افزود:با ادامه این روند تابستان مناسبی برای […]

به گزارش سلام پاوه:مدیر امور آب منطقه ای اورامانات اعلام کرد:میزان آبدهی سراب روانسر در فروردین ماه امسال پنج هزار و ۶۳ لیتر بوده است که در اردیبهشت ماه به سه هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه روند کاهشی داشته است.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:ایوب ذائبی افزود:با ادامه این روند تابستان مناسبی برای آبیاری اراضی پایین دست سراب روانسر نخواهیم داشت و ضرورت دارد مردم صرفه جویی لازم را داشته باشند.

 

وی افزود:باتوجه به محدودیت منابع آبی و کاهش شدید آبدهی سراب روانسر انتظار می رود کشاورزان برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

 

ذائبی با بیان اینکه سراب روانسر، ۴۳ کیلومتر آبراهه و ۳۳ کیلومتر کانال دارد، افزود: از آب این سراب برای کشاورزی بیش از ۶ هزار هکتار از زمین های زراعی شهرستان روانسر استفاده می شود که ۲ هزار هکتار آن به وسیله ۳۳ کیلومتر کانال و چهار هزار هکتار دیگر نیز از طریق موتور پمپ های آب تامین می شود.

 

گفتنی است سراب روانسر یکی از سرچشمه های اصلی رودخانه قره سو می باشد که آب آن از کوه های یله ور و زاگرس (شاهو) تامین می شود